موانع پرداخت تسهیلات بانکی  در سیستان و بلوچستان برطرف شد
موانع پرداخت تسهیلات بانکی  در سیستان و بلوچستان برطرف شد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برخی شرایط و ضوابط دست و پاگیر پرداخت تسهیلات بانک‌ها در این استان بر اساس دستور رئیس جمهور برطرف شده است. حسین مدرس خیابانی در نشست شورای هماهنگی بانک‌ها که با موضوع پرداخت تسهیلات به واحدهای اقتصادی استان برگزار شد، اظهار داشت: برخی شرایط و ضوابط دست و پاگیر پرداخت […]


استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برخی شرایط و ضوابط دست و پاگیر پرداخت تسهیلات بانک‌ها در این استان بر اساس دستور رئیس جمهور برطرف شده است.
حسین مدرس خیابانی در نشست شورای هماهنگی بانک‌ها که با موضوع پرداخت تسهیلات به واحدهای اقتصادی استان برگزار شد، اظهار داشت: برخی شرایط و ضوابط دست و پاگیر پرداخت تسهیلات بانک‌ها در این استان بر اساس دستور رئیس جمهور و اصلاح شبکه بانکی و ابلاغیه وزارت اقتصاد و بانک مرکزی برطرف شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بسیاری از پروژه‌های استان که تاکنون به بهره‌برداری رسیده‌اند از مصوبات سفر رئیس جمهور نشأت می‌گیرند. مصوبات سفر رئیس جمهور متمایز از همه اقدامات اجرایی و برنامه‌ریزی شده است که در توسعه سیستان و بلوچستان بسیار مؤثر خواهد بود.
وی تصریح کرد: تمامی بانک‌های دولتی و غیردولتی استان موظف هستند منابع مربوط به حساب‌های قرض‌الحسنه استان را صرفاً برای پرداخت وام قرض‌الحسنه در داخل مصرف و از پرداخت در خارج از این استان خودداری کنند. مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات اهمیت فراوانی دارد زیرا اگر این تسهیلات تأخیر داشته باشد دیگر پروژه با آن مبلغ برنامه‌ریزی‌شده جمع نخواهد شد؛ بنابراین محاسبه میانگین زمان پرداخت بعد از تکمیل مدارک در دستور کار قرار گیرد. استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به سرعت اجرای طرح جهاد آبرسانی، ادامه داد: یک ماه از شروع طرح جهاد آبرسانی می‌گذرد و خوشبختانه این طرح در سیستان و بلوچستان ۳۰ درصد پیشرفت داشته است.

استاندار قزوین:
مشکلی در تأمین کالاهای مورد نیاز مردم نداریم
استاندار قزوین گفت: با توجه به اصلاً نظام یارانه‌ای کشور برای برخی کالاها با همت واحدهای تولید کننده و تصمیم گیری های صورت گرفته مشکلی در تأمین کالاها نداریم.
محمدمهدی اعلایی در جمع اصحاب رسانه که در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی شهرستان آبیک صورت گرفت اظهار کرد: استان قزوین نقش بسیار مهمی در تولید مواد غذایی کشور ایفا می‌کند. وی افزود: با توجه به حجم تولیدات استان قزوین در حوزه دام و طیور و مواد غدایی و نیاز استان‌های دیگر و حتی کشورهای همسایه، استان قزوین می‌تواند نقشی به مراتب پررنگ‌تر ایفا کند. استاندار قزوین با اشاره به اینکه در برخی از بخش‌ها از جمله مرغ اجداد قزوین بی رقیب است، اضافه کرد: اصلاح نظام یارانه‌ای کشور زمینه متفاوتی را برای واحدهای مواد غذایی و دام و طیور ایجاد کرده است. وی ادامه داد: امروز فرصت جدیدی برای واحدهای اینچنینی ایجاد شده و نگاه دولت نیز به این حوزه حمایتی و بر مبنای تلاش برای ارتقا بهره وری و ایجاد ظرفیت‌های جدید است. اعلایی از ایجاد یک فضای رقابتی جدید در حوزه دام و طیور و مواد غذایی در کشور خبر داد و عنوان کرد: واحدهای تولیدی در قزوین باید بتوانند خود را در این فضای رقابتی توانمند کنند. وی تاکید کرد: با توجه به اصلاً نظام یارانه‌ای کشور برای برخی کالاها با همت واحدهای تولید کننده و تصمیم گیری های صورت گرفته مشکلی در تأمین کالاها نداریم و کالا به میزان کافی در کشور و استان قزوین وجود دارد. استاندار قزوین در پایان با اشاره به نقش نیروگاه شهید رجایی در آلودگی هوای استان قزوین مخصوصاً شهرستان آبیک عنوان کرد: فعالیت بخشی از نیروگاه که سوخت مازوت استفاده می‌کرد از امروز متوقف شده و در تلاش هستیم تا سهم بیشتری از گاز را در اختیار این نیروگاه قرار دهیم.

کلنگ‌زنی بزرگترین مرکز آموزشی، ورزشی، فرهنگی و رفاهی اردهال
طی مراسمی با حضور خانواده خیّر ارجمند مرحوم حاج سیّد عبّاس آل یاسین، دکتر سیّد علی ضیائی اردهالی، آیت‌الله سلیمانی، امام جمعه محترم مشهد اردهال، مدیرعامل خیّرین مدرسه‌ساز کاشان، ریاست اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشان، بخشدار نیاسر و مسئولان و معتمدان منطقه اردهال، کلنگ بزرگ‌ترین مرکز آموزشی، فرهنگی و رفاهی منطقه اردهال شهرستان کاشان توسط دکتر سیّد علی ضیائی اردهالی به نمایندگی از خاندان اردهالی و مهندس سیّد محمّدرضا آل یاسین به نیابت از مرحوم حاج سیّد عبّاس آل یاسین، خیّر محترم فاز اوّل این مرکز، به زمین خورد.
این مرکز که در روستای غیاث‌آباد اردهال بنا خواهد شد، دارای مساحتی حدود ۱۰ هزار متر است که زمین آن توّسط شورای اسلامی و دهیاری روستای غیاث‌آباد و مساعدت و همکاری بخشدار محترم نیاسر به این اقدام بزرگ و خیرخواهانه اختصاص داده شده است.
این مجموعه که مدرسه و هنرستان حرفه و فن با اولویت رشته‌های توریستی – گردشگری، صنایع دستی و غذایی، داروهای گیاهی و مد و لباس تنها قسمتی از آن است، در چهار فاز و با بودجه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال ساخته خواهد شد.
سیّد علی ضیائی اردهالی با اشاره به قول مساعد مسئولین دولتی مبنی بر تأمین اعتبار معادل مبلغ اهدائی خیّر، گفت: فاز اوّل این مرکز ظرف مدّت یک سال با کمک خیّر محترم و همراهی متولیان به بهره‌برداری خواهد رسید که اعتبار فاز اوّل این مرکز به نام مدرسه حاج سیّد عبّاس آل یاسین، نیز توسط خانواده خیّر به مبلغ حدودی ۵۰ میلیارد ریال نزد مجمع خیّرین مدرسه‌ساز تأمین شده است.
دکتر ضیائی اردهالی هدف از این اقدام را اعتلای آموزش در خطّه مقدس اردهال عنوان کرد و گفت: بی شک هزینه کردن در زمینه آموزش، بزرگ‌ترین سرمایه گذاری در تربیت نسل آینده و دارای منافع بلند مدت اجتماعی، فرهنگی، علمی و اقتصادی است.