محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی درباره واکنش سازمان سینمایی به تحریم کنندگان جشنواره‌های سینمایی گفت: از نظر من تحریم معنایی ندارد چراکه معتقدم هنر و فرهنگ تحریم شدنی نیست. شاید در مقطعی و به دلایلی فیلمسازی دوست نداشته باشد در یک رویداد شرکت کند اما معنای این دوست نداشتن، با تحریم متفاوت است. به نظرم […]

محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی درباره واکنش سازمان سینمایی به تحریم کنندگان جشنواره‌های سینمایی گفت: از نظر من تحریم معنایی ندارد چراکه معتقدم هنر و فرهنگ تحریم شدنی نیست. شاید در مقطعی و به دلایلی فیلمسازی دوست نداشته باشد در یک رویداد شرکت کند اما معنای این دوست نداشتن، با تحریم متفاوت است. به نظرم همه فیلمسازان جشنواره‌های سینمایی را جشنواره حقیقی خود می‌دانند و شاید در برهه‌ای و تحت شرایطی بگویند دوست ندارند در رویدادی حضور داشته باشند. اساساً واژه تحریم در عرصه فرهنگ و هنر، بی معنی است. نه ما که هیچکس نمی‌تواند فرهنگ را تحریم کند و این واژه‌ای که به اشتباه باب شده است.
وی در عین حال تاکید کرد: رویدادهای هنری و حرکت‌های فرهنگی در کشور دارند مسیر خودشان را طی می‌کنند و در این مدت شاهد تعطیلی هیچ حرکتی نبودیم. تمام رویدادها باشکوه‌تر از هر سال برگزار شده و می‌شوند. مسیر ما مشخص و شفاف است و باید به وظایف خود عمل کنیم.
خزاعی گفت: خاطرم هست در جشنواره فیلم کوتاه تهران خیلی از عزیزانی که جشنواره را تحریم کرده بودند، آمدند و به تماشای فیلم‌های خود نشستند و این به نظرم بسیار زیبا بود. من هم به همه دوستان گفتم از این فیلمسازان استقبال کنید چرا که این جشنواره خانه آن‌ها است. ما در سازمان سینمایی معتقدیم درها به روی هیچ فیلمسازی نباید بسته باشد. تا این لحظه هم درهای وزارت ارشاد به روی هیچ هنرمندی بسته نبوده است. مگر اینکه مبنای حقوقی داشته باشد که جای دیگری باید درباره آن تصمیم‌گیری کند.
خزاعی درباره موضع سازمان سینمایی درباره هنرمندان کشف حجاب کرده و وضعیت حضور آن‌ها در پروژه‌های سینمایی و سرنوشت فیلم‌های‌شان هم گفت: این موضوعی است که در جلسات آتی شورای مدیران سازمان سینمایی درباره آن صحبت و تصمیم‌گیری
خواهیم کرد.