موفقیت و پیشبرد برنامه‌ها و پروژه‌های بخش حمل و نقل جاده‌ای
موفقیت و پیشبرد برنامه‌ها و پروژه‌های بخش حمل و نقل جاده‌ای

  داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن تبریک به مناسبت هفته نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، تعامل و ارتباط تنگاتنگ را عامل دستیابی به موفقیت در طرح‌ها و پروژه‌های بخش حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد.به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و […]

 

داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن تبریک به مناسبت هفته نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، تعامل و ارتباط تنگاتنگ را عامل دستیابی به موفقیت در طرح‌ها و پروژه‌های بخش حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد.به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان، اظهار داشت :سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ابتدای تاسیس و فعالیت خود ارتباط تنگاتنگ و نزدیکی را با زیرمجموعه‌های مختلف ناجا داشته و این همکاری مشترک زمینه پیشبرد و دستیابی به نتایج موفقیت آمیز در بسیاری از پروژه‌ها و طرح‌های ملی و استانی در زمینه حمل و نقل گردیده است.وی افزود : افزایش دایره فعالیت‌های مشترک از صرفا کنترل و نظارت در جاده‌ها به طیف وسیعی از برنامه‌ها و اقدامات تعاملی باعث شده که اهداف و وظایف این دو نهاد در بخش‌های بسیاری به هم نزدیک شده و با استفاده از ظرفیت‌های مشترک هر دو طرف و همکاری سازنده آنها توفیقات زیادی در انجام ماموریتها و نیل به اهداف حاصل آمده است. به طور خلاصه به برخی از این موارد اشاره می شود که عبارت است از :
اجرای طرح‌های کنترل و نظارت مشترک و گشتهای نامحسوس در جاده‌ها و گلوگاه‌های دروازه‌ای ، اجرای طرح‌های مناسبتی نظیر طرح نوروزی و تابستانی و طرح‌های ایام ویژه مانند نیمه خرداد، اجرای طرح خدمت رسانی به زائران حسینی در ایام اربعین در جاده‌ها و پایانه‌های مرزی، شناسایی و برخورد با تخلفات حمل و نقلی در جاده‌ها به ویژه نداشتن اسناد حمل، اضافه بار، مهار نامناسب، بررسی و تحلیل عمقی تصادفات مهم به ویژه حوادث شامل ناوگان حمل و نقل عمومی و برنامه ریزی مشترک جهت پیشگیری از آنها ، حضور تیم‌های عملیاتی راهداری در صحنه حوادث و همکاری با فرماندهی صحنه حادثه جهت پاکسازی و ایمن سازی محل تصادف، تحلیل آمار تصادفات جهت شناسایی محل و اولویت بندی نقاط و مقاطع پرحادثه .
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد : در کنار این دسته از اقدامات با رویکرد تقویت حضور و عملکرد نیروی پلیس در راه‌ها و نیز هوشمندسازی کنترل و نظارت بر ترافیک جاده‌ای، این سازمان حسب تکالیف قانونی و نیز سیاست‌های داخلی خود اقدامات گسترده‌ای را جهت بالا بردن کمیت و کیفیت اعمال قانون در جاده‌ها بکار برده است؛ از جمله طرح‌های اجرا شده در این حوزه عبارت است از:اجرای سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) روی کل اتوبوس‌های جاده‌ای و برنامه ریزی نصب روی ناوگان باری، رصد سیستمی تخلفات ناوگان اتوبوسی و برخورد با تخلفات در پاسگاه‌های تجهیز شده به سامانه، اجرای سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات سرعت در شبکه راه‌های شریانی کشور و برنامه توسعه آنها در آینده، اجرای سامانه‌های هوشمند توزین حین حرکت جهت شناسایی ناوگان باری مشکوک به اضافه بار و ارسال هشدار به پاسگاه، تهیه و نصب و پشتیبانی تجهیزات سیار و ثابت ثبت تخلفات سرعت و وزن در پاسگاه‌های پلیس راه، تهیه و تدارک تجهیزات ترافیکی مورد نیاز گشتهای پلیس راه، طراحی و ساخت و تجهیز و تعمیر و نگهداری قرارگاه‌ها و پاسگاه‌های پلیس راه در شبکه راه‌های کشور، همکاری با واحدهای اجرائیات، شماره گذاری و فنی و مهندسی جهت تسهیل فرآیندهای نوسازی و جابجایی ناوگان عمومی، پرداخت کارانه و پاداش جهت تقویت روحیه و حضور موثرتر نیروهای پلیس راه در جاده‌ها.
امانی خاطر نشان کرد : باور این سازمان این است که با تداوم سطح همکاری‌ها و هماهنگی بیشتر دو مجموعه می‌توان شاهد شکوفایی بیشتر در حوزه‌های مشترک به خصوص ارتقای ایمنی جاده‌ای بوده و به نتایج بسیار درخشان تری دست یافت.
وی اظهارامیدواری کرد : انتظار می رود با اصلاح برخی روا‌ های کاری که نیازمند توجه بیشتری هستند نظیر برخورد قاطع با تخلفات اضافه بار، اعمال تخلفات ارسالی دوربی‌ ها و اطلاع رسانی بلادرنگ به متخلفان و واگذاری اطلاعات کامل تصادفات جهت انجام تحلیل‌های مهندسی و برنامه ریزی ایمنی، بتوان گامهای بلندی در اعتلای سطح اعمال مقررات جاده‌ای و ایجاد بازدارندگی و باور تحت کنترل بودن در میان کاربران جاده‌ای و پیشگیری از تصادفات برداشت.