نيروی انتظامي با تلاش شبانه‌روزي سلامت اجتماعي و امنيت جامعه را فراهم آورد
نيروی انتظامي با تلاش شبانه‌روزي سلامت اجتماعي و امنيت جامعه را فراهم آورد

  سرپرست سازمان هواپيمايي کشوري و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران در پيامي به فرمانده پليس فرودگاه‌هاي کشور، هفته نيروي انتظامي را فرصتي مغتنم براي تجليل از ايثارگران سبزپوشي‌ دانست که با تلاش شبانه‌روزي، سلامت اجتماعي و امنيت جامعه اسلامي را فراهم آورده‌اند. به گزارش روابط عمومي شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران؛در […]

 

سرپرست سازمان هواپيمايي کشوري و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران در پيامي به فرمانده پليس فرودگاه‌هاي کشور، هفته نيروي انتظامي را فرصتي مغتنم براي تجليل از ايثارگران سبزپوشي‌ دانست که با تلاش شبانه‌روزي، سلامت اجتماعي و امنيت جامعه اسلامي را فراهم آورده‌اند.
به گزارش روابط عمومي شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران؛در پيام سياوش اميرمکري خطاب به
سرهنگ محسن عقيلي آمده است:
«ماموران نيروي انتظامي مجاهدان في سبيل‌الله هستند. (مقام معظم رهبري)
امنيت، واژه‌اي چندوجهي‌ست که حصول بخش مهمي از آن ثمره تلاش و فداکاري پرسنل نيروهاي انتظامي است.
نيروي انتظامي، نقشي موثر براي دستيابي به جامعه‌اي سراسر صلح و آرامش ايفا مي‌کند.
هفته نيروي انتظامي‌‌، فرصتي مغتنم براي تجليل ازايثارگران سبزپوشي‌ است که با  تلاش شبانه‌روزي، سلامت اجتماعي و امنيت جامعه اسلامي را فراهم آورده‌اند.
اينجانب هفته نيروي انتظامي را به جناب‌عالي و آرامش‌دهندگان شهرها، کارکنان پليس، بويژه پليس فرودگاه‌هاي کشور که حافظان خستگي‌ناپذير امنيت در فرودگاه‌ها هستند، تبريک مي‌گويم و آرزوي رسيدن به توفيقات روزافزون را براي همه نيروهاي خدوم آن نيرو مسالت دارم.»

در هیات دولت بررسی می‌شود؛
پیشنهاد اصلاح مصوبه موضوع احداث آزادراه
حرم تا حرم
وزارت راه و شهرسازی طی پیشنهادی، خواستار اصلاح مصوبه مربوط به احداث آزادراه حرم تا حرم موضوع تغییر درصد سهم الشرکه طرف مشارکت در تأمین مالی طرح مذکور شده است.
به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، طرح احداث آزادراه حرم تا حرم از اهمیت ویژه‌‌ای در تکمیل کریدورهای جاده ای منتهی به شهر مقدس مشهد و تسهیل مفارت برای زائرین بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) برخوردار است.
به دلیل افزایش هزینه های تأمین مالی اجرای طرح و عدم توان طرف قرارداد برای تأمین سهم ۷۰ درصدی خود، وزارت راه و شهرسازی با توجه به ضرورت تسریع در تکمیل پروژه، پیشنهاد اصلاح بند (۲) مصوبه مربوط و تغییر درصد سهم الشرکه طرف مشارکت از ۷۰ درصد به ۵۰ درصد را به دولت ارایه کرده است.
بر اساس متن پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی، ۵۰ درصد هزینه های احداث آزادراه یا تبدیل بزرگراه به آزادراه (بدون احتساب بخش احداث شده حدفاصل قم تا گرمسار) به عهده طرف مشارکت و تأمین ۵۰ درصد از هزینه های احداث نیز در تعهد وزارت راه و شهرسازی بوده که از محل ردیف اعتبار مندرج در قوانین بودجه سنواتی با عنوان مشارکت در احداث آزادراه حرم تا حرم و سایر منابع مصوب تأمین و پرداخت خواهد شد.
همچنین به موجب اصلاح مصوبه یاد شده، طول پروژه و مدت بهره برداری بر مبنای نقشه های اجرایی و گزارش هزینه – درآمد مربوط اصلاح می شود.
پیشنهاد فوق هم اکنون سیر مراحل بررسی و تصمیم گیری را در کمیسیون اقتصاد دولت سپری می کند.

عملکرد فرودگاه‌های کشور در مردادماه ۱۴۰۰؛
رشد ۱۱ درصدی نشست و برخاست در فرودگاه‌های کشور نسبت به سال گذشته
گزارش عملکرد فرودگاه‌های کشور در ماه مرداد سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد پروازهای فرودگاه‌های اختصاصی نسبت به ماه پیش کاهش یافته است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در ماه مرداد سال ۱۴۰۰ در مجموع ۲۶ هزار و ۴۲۷ نشست و برخاست در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت انجام شده که ۲ میلیون و ۲۷ هزار و ۷۹۹ مسافر و ۱۸ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۸۷۹ کیلوگرم بار به وسیله این پروازها جابه‌جا شده‌اند. این ارقام نسبت به مردادماه سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۱۱ درصد رشد، ۱۱ درصد کاهش و ۷ درصد رشد و نسبت به تیرسال جاری به ترتیب ۱۱، ۱۴، و ۹ درصد کاهش داشته‌اند.
همچنین در این ماه در چهار فرودگاه اختصاصی کشور یعنی کیش، قشم، چابهار و ماکو در مجموع  هزار و ۶۴۹ نشست و برخاست انجام شده که این پروازهای ۱۲۲ هزار و ۸۱ مسافر و یک میلیون و ۴۹۷ هزار و ۵۱ کیلوگرم بار جابه‌جا کرده‌اند. عملکرد این فرودگاه‌ها نیز نسبت به ماه مشابه در سال گذشته به ترتیب ۷، ۲۹ و ۲۵ درصد  و نسبت به ماه پیش از آن به ترتیب ۲۵، ۲۸ و ۲۶ درصد کاهش داشته است.
در این ماه فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران با انجام ۹ هزار و ۳۱۳ نشست و برخاست و جابه‌جایی ۸۱۳ هزار و ۳۲۵ مسافر رکورددار انجام پرواز و تردد مسافر در کشور بوده و ۳۳/۱۰درصد از کل نشست و برخاست‌ها و ۳۳/۸۶ درصد از جابه‌جایی مسافر را به خود اختصاص داده است. پس از این فرودگاه، به ترتیب دو فرودگاه مشهد با ۳ هزار و ۸۱۳ نشست و برخاست و شیراز با ۲ هزار و ۲۵۵ نشست و برخاست قرار گرفته‌اند. فرودگاه کیش نیز با هزار و ۲۴۸ نشست و برخاست، رتبه اول در بین فرودگاه‌های اختصاصی و رتبه ششم در بین کل فرودگاه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.
در این ماه فرودگاه ماکو با ۲۶ نشست و برخاست و جابه‌جایی هزار و ۱۰۴ مسافر کم‌ترددترین فرودگاه اختصاصی و فرودگاه اراک با انجام ۱۰ نشست و برخاست و جابه‌جایی ۸۴۷ مسافر کم‌ترددترین فرودگاه کشور بوده‌اند. درمردادماه ۱۴۰۰ حداقل۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ۱۰ فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز، اصفهان، کیش، بندرعباس، تبریز، خلیج فارس (عسلویه و یزد(انجام شده است. همچنین از فروردین ۱۴۰۰ به فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت، هشت فرودگاه عسلویه، خارک، ماهشهر، الوان، سیری، گچساران، بهرگان و آغاجاری اضافه شده است.  گفتنی است در مردادماه ۱۴۰۰، ۹۶/۴۲ درصد از نشست و برخاست‌ها داخلی، ۳/۱۲ درصد خارجی و  ۰/۴۶ درصد از پروازها در مسیر عتبات عالیات بوده است. در این ماه پروازهای داخلی ۹۵/۰۶ درصد از مسافران و ۸۵/۶۴ درصد از بارها، پروازهای خارجی ۴/۲۰ درصد از مسافران و ۱۳/۱۰ درصد از بارها و پروازهای عتبات عالیات ۰/۷۴ درصد از مسافران و ۱/۲۰ درصد از بارهای کشور را جابه‌جا کرده‌اند.