پروژه بهسازي باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد  يک اقدام ملي است
پروژه بهسازي باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد  يک اقدام ملي است

رئيس سازمان هواپيمايي کشوري در بازديد از پروژه بهسازي باند ۲۹ چپ فرودگاه بين المللي مهرآباد گفت: اين پروژه به عنوان الگو و سندي براي مديران فرودگاهي در اجراي پروژه هاي بزرگ فرودگاهي در آينده است و از اين رو مي بايست مستندسازي شود تا همگان بدانند چه کار بزرگي در مهرآباد انجام مي‌شود. به […]

رئيس سازمان هواپيمايي کشوري در بازديد از پروژه بهسازي باند ۲۹ چپ فرودگاه بين المللي مهرآباد گفت: اين پروژه به عنوان الگو و سندي براي مديران فرودگاهي در اجراي پروژه هاي بزرگ فرودگاهي در آينده است و از اين رو مي بايست مستندسازي شود تا همگان بدانند چه کار بزرگي در مهرآباد انجام مي‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرودگاه بین المللی مهرآباد؛ محمد محمدی بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی به اتفاق سیاوش امیرمکری رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از روند اجرای پروژه بهسازی باند ۲۹ چپ بازدید کردند.
محمدی بخش ضمن قدرداني از مديريت ارشد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران و همچنين فرودگاه بين‌المللي مهرآباد براي پذيرش مسئوليت خطیر اجراي بهسازي باند ۲۹ چپ مهرآباد، بر مستندسازي و اطلاع‌رساني دقيق درباره اقدامات عمراني وکم نظیر انجام شده بر روي اين باند تاکيد کرد.
در جریان این بازدید با حضور کارفرما و مدیر عامل گروه مشارکت و مشاور کارفرما، معاونت فنی مهندسی فرودگاه به محمدی بخش توضیحات کامل درباره نحوه بهسازی باند فرودگاه مهرآباد، ارائه کرد.
محمدی بخش در این بازدید گفت: نکته مهم در ابتدا شناسایی مشکل باند و سپس قبول مسئولیت اجرای چنین پروژه مهمی با همه مسائلش بود که این جسارت نقطه عطف و مهم در اجرای پروژه است که با خرد جمعی و با تدوین برنامه زمانبندی و تلاش شبانه‌روزی و کار جهادی در حال انجام است و انصافا این پروژه یک اقدام ملی است که باید مستندسازی و به عنوان الگوی یک کار اجرایی با طراز بین المللی و استاندارد با نگاه تخصصی به آن نگاه کرد.
وی در این بازدید با اشاره به اینکه بسیاری از مهندسین و متخصصین عمران کشور در جریان حجم کاری و فناوری های بکار برده شده این پروژه در فرودگاه بین المللی مهرآباد نیستند که چه کار بزرگی در مهرآباد در حال انجام است، پیشنهاد داد: طراحی و اجرای پروژه بهسازی باند ۲۹ چپ مستندسازی و اطلاع‌رسانی کامل در این باره انجام شود.
در ادامه امیرمکری از تلاش شبانه روزی همکاران فرودگاه بین المللی مهرآباد در کلیه واحدها و حمایت مسئولین وزارت راه و شهرسازی از این پروژه به ویژه همکاری ایرلاین‌ها و در راس آنها سازمان هواپیمایی کشوری که در این مسیر یکی از بازوان مهم اجرایی در این پروژه بود، قدرداانی کرد و گفت: سازمان هواپیمایی از طرح های اجرایی و کمک به رفع عدم تطابق های باند ۲۹ راست و تبدیل آن به باند اصلی فرودگاه مهرآباد برای شروع اجرای بهسازی باند ۲۹ حمایت و پشتیبانی کرد که جای تقدیر و تشکر دارد.
به گفته امیرمکری این مهم باعث شد با برنامه ریزی دقیق و نظارت خوب و تقریبا جلسات کنترل پروژه مداوم و مستمر بتوانیم تقریبا مطابق برنامه زمان‌بندی پیش رفته و در نهایت به بهره‌برداری نهایی از طرح برسانیم.

 

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره):
مدیریت لجستیک نقشی کلیدی در اشتغال‌زایی و رشد تولید ناخالص ملی دارد
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) با تاکید بر اینکه مدیریت لجستیک نقشی کلیدی در اشتغال‌زایی و تولید ناخالص ملی دارد، گفت: امسال شرکت شهر فرودگاهی حضوری متفاوت در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ، لجستیک و صنایع وابسته دارد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدمهدی کربلائی رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) در خصوص برگزاری پنجمین نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک به ارایه نقطه نظرات خود پرداخت.
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) با اشاره به اینکه مدیریت حمل و نقل و لجستیک بعنوان لازم و ملزوم یکدیگر و بخش حیاتی در زنجیره تامین، توزیع کالا و خدمات؛ ابزاری مهم برای رشد، توسعه و ثبات اقتصادی کشور و گسترش روابط تجاری با سایر کشورها محسوب می‌شود، گفت: وسعت سرزمینی، وجود منابع طبیعی و معادن ارزشمند و فعالیت صنایع گوناگون بزرگ و کوچک در گستره ایران اسلامی در کنار موقعیت بی‌نظیر آن بعنوان شاهراه شرق و غرب جهان و همجواری با بازار بزرگ منطقه غرب آسیا، اهمیت لجستیک و حمل و نقل را در کشور نشان می‌دهد.
کربلایی توضیح داد: عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای پس از شروع به کار دولت سیزدهم بستر مناسبی را برای فعالیت تولیدکنندگان، صاحبان صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در بازار گسترده کشورهای عضو این سازمان فراهم آورده که از مهمترین زیرساخت‌های لازم برای انجام این مهم، توسعه لجستیک و حمل و نقل است.
وی افزود: مدیریت لجستیک که عبارتست از تامین مواد اولیه، تولید و توزیع کالا؛ یکی از ارکان مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در کشور محسوب می‌شود و می‌تواند نقشی کلیدی در اشتغال‌زایی و رشد تولید ناخالص ملی ایفا کند.
این مقام مسئول یادآور شد: حمل و نقل نیز در جایگاه بازوی اصلی لجستیک، از بخش‌های مهم در زنجیره تامین و توزیع کالا و خدمات شناخته می‌شود و توجه به آن در سه محور عملیات، ناوگان و زیرساخت موجب تسریع در تحقق اهداف کشور در حوزه لجتسیک و به دنبال آن رشد تولید و اقتصاد خواهد شد.
کربلایی با اشاره به اینکه مدیریت لجستیک و حمل و نقل مقوله‌ای چندوجهی به شمار می‌رود و ارگان‌های مختلفی از جمله وزارتخانه/‌های راه و شهرسازی و اقتصاد و دارایی به همراه تعداد کثیری از زیر مجموعه های خود در آن دخیل هستند، اعلام کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حضور تمام ارگان‌های دخیل در حوزه لجستیک و حمل در کنار یکدیگر به منظور کاهش بروکراسی های اداری، گامی مهم برای افزایش بهره‌وری هر دو مقوله لجستیک و حمل و نقل به شمار می‌رود و اثراث مستقیم آن در رشد اقتصادی و تولید ثروت برای کشور انکارناپذیر است.این مهم در جمهوری اسلامی ایران با تاسیس شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به منصه ظهور رسیده و با گرد هم آمدن ارگان‌هایی که نقش محوری در حوزه حمل و نقل و لجستیک دارند در این مجموعه، زیربنای ارزشمندی برای استفاده از موقعیت ژئوپلیتیکی کشور در راستای تبدیل پایتخت ایران اسلامی به قطب لجستیک غرب آسیا ایجاد شده است.
وی ادامه داد: قرارگرفتن در کریدور شمال به جنوب و جاده ابریشم؛ مجاورت با مسیر ریلی و ایجاد زیرساخت‌های وسیع در حوزه حمل و نقل هوایی بار و مسافر و احداث منطقه آزاد تجاری و ویژه اقتصادی به همراه انبارهای مسقف و روباز، تنها بخشی از ویژگی‌های شهر فرودگاهی امام‌خمینی برای تبدیل شدن به هاب لجستیکی کشور به حساب می‌آیند.
کربلایی گفت: هم‌اکنون طرح جامع توسعه شهر فرودگاهی امام‌خمینی با افق سی ساله برای استقرار صنایع خلاق و دانش‌بنیان، بخش‌های نمایشگاهی و فرهنگی، سلامت، گردشگری، بورس، بانک و بیمه در این مجموعه بزرگ اقتصادی تدوین شده و در دست اجراست.
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) تصریح کرد: با تکمیل زیرساخت‌های شهر فرودگاهی امام خمینی در حوزه‌های هوانوردی و تجاری، این مجموعه بعنوان قطب اول بار و قطب دوم مسافر هوایی در منطقه غرب آسیا فعالیت خواهد کرد و به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های لجستیکی کشور در مسیر توسعه اقتصادی ایران شناخته می‌شود.
به گفته وی، شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بعنوان مهمترین درگاه هوایی کشور امسال حضوری متفاوت در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ، لجستیک و صنایع وابسته دارد.وجود ظرفیت‌های قانونی و مشوق‌های منطقه آزاد و ویژه اقتصادی و دیگر پهنه‌های شهر فرودگاهی مطمئنا جذابیت‌های زیادی برای بازرگانان، سرمایه‌گذاران، صاحبان صنایع‌های تک و استارتاپ‌ها دارد.