پسماندسوزی، معضل شهرک‌های صنعتی بهارستان
پسماندسوزی، معضل شهرک‌های صنعتی بهارستان

  رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان گفت: مواجهه با پسماندسوزی و یا آثار پسماندسوزی در بخش‌های مختلف شهرک‌های صنعتی شهرستان از معضلاتی است که طی گشت و پایش‌های ماموران این اداره در این مناطق مشاهده می‌شود. شیدا آکار افزود: پسماندسوزی بیانگر ضعف مدیریت اجرایی و اصولی پسماند است و تسریع در بهبود وضعیت […]

 

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان گفت: مواجهه با پسماندسوزی و یا آثار پسماندسوزی در بخش‌های مختلف شهرک‌های صنعتی شهرستان از معضلاتی است که طی گشت و پایش‌های ماموران این اداره در این مناطق مشاهده می‌شود.
شیدا آکار افزود: پسماندسوزی بیانگر ضعف مدیریت اجرایی و اصولی پسماند است و تسریع در بهبود وضعیت مدیریت پسماندهای این شهرستان را می‌طلبد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: طی گشت و پایش کارشناسان در مواقع اضطرار آلودگی هوا، ۱۱ واحد تولیدی و صنعتی در سطح شهرستان مورد پایش و بازدید قرار گرفتند.
وی در ادامه با اشاره به پایش سه واحد ریخته‌گری طی این گشت و پایش اظهار کرد: یکی از واحدهای ریخته‌گری بدون اتخاذ تمهیدات محیط زیستی مشغول به کار بوده است و با توجه به اخطاریه‌های صادره و بی‌توجهی متصدی واحد به اخطاریه‌های ابلاغی، پرونده این واحد از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان همچنین با اشاره به نظارت بر واحدهای تولید بتن شهرستان بهارستان در مواقع اضطرار آلودگی هوا گفت: نیروهای این اداره طی گشت و پایش صورت گرفته از فعال نبودن واحدهای بتنی در زمان بازدید اطمینان حاصل کردند.
آکار در پایان با اشاره به شناسایی یک واحد تزریق پلاستیک در شهرک «قلعه میر» در پی مشاهده حجم بسیاری از ضایعات سوزی در مقابل این واحد اظهار کرد: به دلیل ممانعت از باز کردن در واحد، جهت پیگیری موضوع برای متصدی این واحد اخطاریه محیط زیستی صادر می‌شود.

 


بازگرداندن بیش از ۳۵۰۰ کامیون به خارج شهر طی هفته گذشته

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در هفته گذشته بیش از ۳ هزار و ۵۱۰ کامیون در ورودهای پایتخت، اعمال قانون و به خارج از شهر هدایت شدند.
سردار مهماندار در خصوص فعالیت پلیس برای کاهش آلودگی هوا و اجرای طرح ممنوعیت تردد کامیون ها در پایتخت در روزهای آلوده گفت: در هفته گذشته بیش از ۳۵۱۰ دستگاه کامیون که از راه های مختلف وارد شهر شده بودند را طی این مدت جریمه کردیم و برگردوندیمشان به خارج از شهر.
وی ادامه داد: شبهایی که ممنوعیت تردد کامیون ها را داشتیم ‏همکاران من در ۵۲ نقطه در رینگ تهران مستقر می شدند که عمدتا در بزگراه آزادگان هست و اجازه ورود کامیون ها به شهر ‏را نمی داند. میانگین هر شب بیش از ۲۵۰۰ دستگاه ‏کامیون را اجازه نمی دادیم وارد شهر بشوند و بر می گرداندیم.

 

محموله واکسن تزریقی فلج اطفال با همکاری یونیسف وارد ایران شد

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: محموله اول واکسن‌های تزریقی فلج اطفال با همکاری یونیسف وارد ایران شد و امیدواریم محموله بعدی نیز تا پایان سال شمسی جاری راهی کشور شود.
کیانوش جهانپور درباره محموله واکسن تزریقی فلج اطفال که وارد کشور شد افزود: واکسن فلج اطفال نمونه تزریقی و خوراکی دارد و نمونه خوراکی شامل ویروس زنده تضعیف شده است. مباحثی در این زمینه مطرح بود که ممکن است گونه ای از ویروس موجود در واکسن خوراکی از طریق دستگاه گوارش دفع شده و احتمال بیماری زایی وجود داشته باشد. در نتیجه یک تیپ ویروس از برخی واکسن‌های خوراکی پولیو حذف شد و این واکسن خوراکی در ایران و بسیاری از کشورها متداول شد.
وی ادامه داد: در پروتکل کشوری و با توصیه سازمان جهانی بهداشت قرار شد یک بار در ۴ ماهگی یک دوز واکسن تزریقی فلج اطفال استفاده شود و واکسن خوراکی نیز به جای اینکه ۳ تیپ ویروس را در بر داشته باشد، ۲ تیپ را در بر بگیرد.
جهانپور بیان کرد: از سال ۹۴ و ۹۵ که این برنامه در ایران آغاز شد، تامین این واکسن برای ۵۵ کشور دنیا دچار مشکل شده بود و شرکت‌های تولیدکننده نمی‌توانستند نیاز همه کشورها را تامین کنند. امسال بر اساس نیاز موجود، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در این راستا همکاری خوبی داشت و برای ورود واکسن‌های تزریقی فلج اطفال به ایران همکاری کرد.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اظهار داشت: برنامه واکسیناسیون تزریقی فلج اطفال در ایران در چهار ماهگی و با اولویت استان‌هایی انجام می‌شود که همجوار کشورهای شرقی هستند. زیرا بیماری فلج اطفال در کشورهای شرقی هنوز شیوع دارد. البته در ایران از سال ۷۹ تاکنون حتی یک مورد گزارش بیماری فلج اطفال نداشتیم و همه این تلاش‌ها برای رسیدن به حفظ این موقعیت و حذف کامل بیماری فلج اطفال در کشور است.