چرا به دوری از حاشیه و انسجام نیاز داریم؟
چرا به دوری از حاشیه و انسجام نیاز داریم؟
دبیر کل حزب ایران زمین می‌گوید: دولت چهاردهم در شرایطی شروع به کار خواهد کرد که همه می دانند، وضعیت جاری کشور طوری است که مردم شدیدا تحت فشارند و سختی های زیادی متحمل می شوند. اما از آنجایی که در کشور ما پتانسیل های گرانبهایی وجود دارد، می توان ابراز امیدواری کرد که دولت پزشکیان با کار دقیق و پرهیز از تصمیم های هیجانی بتواند اوضاع را برای مردم حتی المقدور بهتر کند. به هرحال مردم درگیر گرفتاری های متعددی هستند که دقیقا به همین دلیل باید، همه تلاش شان را معطوف به تزریق آرامش به جامعه کنند و این یعنی، هر گونه اهمال و کوتاهی به هیچ وجه توجیه نخواهد شد.

ابوالقاسم رئوفیان در گفت و گو با «جمله» می گوید: کار خوبی که پزشکیان انجام داد، این بود که برای تعیین اعضای کابینه فراخوان داد تا احزاب و تشکل های سیاسی در چینش هرچه کارآمدتر دولت سهیم باشند که باید گفت، اینکه اعضای دولت به جای رابطه بازی و توجه به هم حزبی بودن، بر اساس شایستگی انتخاب می شوند حاوی این پیام است که دولت چهاردهم قرار را بر مدیریت حرفه ای و اصولی گذاشته است که این احتمال کارآمدی را بالاتر می برد. در واقع اگر در این چند سال فشارهای زیادی متحمل شدیم و نتوانستیم، در راستای بهبودی وضعیت قدمی هر چند کوچک برداریم، دلیلی از ناتوانی و فقدان تخصص و تجربه مسئولین و تصمیم گیران نداشت.
او افزود: همانطور که آقای پزشکیان خود را فردی فراجناحی معرفی کرد، همه گروه ها و تشکل های سیاسی باید بدون درنظر گرفتن مناسبات سیاسی، بنا را بر همکاری و همراهی با دولت بگذارند تا از این طریق همه ظرفیت موجود در کشور در راستای کاهش مشکلات و تحقق توسعه به کار گرفته شوند. به همین دلیل رهبر معظم انقلاب هم در دیدار با نمایندگان مجلس توصیه همکاری با دولت را به طور جدی مطرح کردند.او تصریح می کند: متاسفانه عده ای با وجود گذشت سه هفته از انتخابات، همچنان جدل سیاسی را ادامه می دهند و نمی دانند که تداوم این رویارویی ها نه تنها نمی تواند کمترین دست آوردی برای منافع عموم داشته باشد، بلکه نوعی بدبینی به مسئولین را در ذهن مردم ایجاد می کند. انتخابات تمام شد و حالا زمان این است که همه طیف های سیاسی رقابت را کنار بگذارند و تا جاییکه می توانند و امکانش هست، دست دولت را بگیرند تا در توفیق های احتمالی سهیم باشند که چنین رویه ای وظیفه همگانی به شمار می رود.وی توضیح می دهد: در این بین مجلس به عنوان قوه مقننه و ناظر بیشترین یاری را می تواند به دولت برساند. ترکیب مجلس فعلی به گونه ای است که عده ای شاید بخواهند با دولت تقابل جدی داشته باشند که امیدوارم، عقلای بهارستان بتوانند حاشیه دوستان را از حاشیه و جنجال دور کنند تا خدای ناکرده منافع عمومی تحت تاثیر جدال مجلس و دولت آسیب نبیند. چرا که تداوم تندوری ها می تواند کل ساختار تصمیم گیری و اجرایی را تحت تاثیر قرار بدهد و در نتیجه، مشکلات و بحران ها ماندگار شوند.رئوفیان در پایان یادآور می شود: مردم دیگر طاقت مشکلات بیشتر را ندارند و حتی تداوم وضع موجود هم برای شان غیرقابل تحمل شده است. بنابراین همت مضاعفی از سوی دولت و همه دستگاه ها لازم است تا انشاءالله دغدغه های عمومی کمرنگ تر شود. کافی است، همت و کوشش عمومی در دستور کار ارگان های مختلف قرار بگیرد تا از این طریق بتوانیم از این برهه مملو از مانع و چالش عبور کنیم و تهدیدهای فعلی را به فرصتی برای کارآمدی و در نتیجه افزایش اعتماد و رضایتمندی عمومی تبدیل کنیم.