کاهش پرداخت از جیب مردم محور فعالیت های سازمان خواهد بود
کاهش پرداخت از جیب مردم محور فعالیت های سازمان خواهد بود

عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه یک سازمان بیمه گر باید به نحوی عمل نماید که پرداخت از جیب مردم را به حداقل برساند، گفت: برای اینکه این موضوع محقق شود باید در جذب منابع پیش بینی شده در لایحه بودجه و توزیع منابع مناسب آن با تحقق خرید راهبردی […]

عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه یک سازمان بیمه گر باید به نحوی عمل نماید که پرداخت از جیب مردم را به حداقل برساند، گفت: برای اینکه این موضوع محقق شود باید در جذب منابع پیش بینی شده در لایحه بودجه و توزیع منابع مناسب آن با تحقق خرید راهبردی تلاش بعمل آید به نحوی که هزینه‌های غیر ضروری را کاهش و منابع سازمان را به سمت این اهداف سوق دهیم.
علیرضا اعرابی به اهداف مهم هیات مدیره در دوره جدید پرداخت و بیان کرد: اهدافی که هیات مدیره جدید در این دوره دنبال خواهد کرد مطابق با رسالت‌ها و ماموریت‌ها و خط مشی‌هایی است که برای سازمان تعریف شده است که رصالت اصلی صیانت مالی مردم در مقابل مخاطرات تهدید کننده سلامت است.
وی ادامه داد: این موضوع و هر گونه اقدامی چه در ساختار سازمانی و چه در حوزه خدمت در این راستا محور تمام تلاش های ما خواهد بود.
عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران افزود: یکی از شاخص‌های برون زای نظام سلامت کاهش پرداخت از جیب مردم و حمایت مالی بیمه‌ها طبق تاکید قانون است که تلاش خواهیم کرد به این هدف دست یابیم. متاسفانه ممکن است برخی افراد برای تامین مخارج هزینه‌های سلامت دچار هزینه های کمرشکن شوند. در صورتی که حمایت لازم صورت گیرد مردمی که دچار هزینه‌های کمرشکن می شوند، کاهش خواهند یافت و در آن صورت می توان گفت ما کارکرد مناسبی داشته ایم.
اعرابی با اشاره به اینکه ما به عنوان یک سازمان بیمه گر باید طوری عمل کنیم که پرداخت از جیب مردم را به حداقل برسانیم، گفت: طبیعتا یک سازمان بیمه گر موفق سازمانی است که در این شاخص ها بتواند خوب عمل کند. به دلیل اهمیت موضوع این اقدام محور فعالیت های سازمان خواهد بود.
وی ادامه داد: برای اینکه این موضوع محقق شود باید در جذب منابع پیش بینی شده در لایحه بودجه و توزیع منابع تلاش کنیم به نحوی که هزینه‌های غیر ضروری را کاهش و منابع سازمان را به سمت این اهداف سوق دهیم.
عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران گفت: طبیعتا بستر الکترونیک به این موضوع خیلی کمک می کند. نسخه نویسی الکترونیک در قالب پرونده الکترونیک می تواند در رسیدن به این اهداف کمک کند و ما را در مدیریت منابع و شناسایی بیماران نیازمند و هدفمند کردن خدمت کمک کند.
وی افزود: همچنین استفاده از نظام های مدیریتی پیشرفته در دنیا مثل نظام بهره وری و نظام های مدیریت کیفیت و بهرمندی از بسترهای الکترونیک می تواند به ما کمک کند که هزینه های سرباری را کاهش دهیم و منابع را به سمت اهداف سوق دهیم. اعرابی گفت: از طریق شرکت‌های وابسته به سازمان می توان بخشی از سرانه درمان را در قالب دو نهم سرمایه گذاری و خلق منابع کرد. هیات مدیره تلاش خواهد کرد این موضوع محقق شود تا در نهایت تمام این اقدامات منجر دستیابی به اهدافمان شود.