کاهش ۵۷ درصدی سفرهای هوایی  در تعطیلات کرونایی
کاهش ۵۷ درصدی سفرهای هوایی  در تعطیلات کرونایی

وزارت راه و شهرسازی از کاهش ۵۷ درصدی سفرهای هوایی در تعطیلات کرونایی اخیر به نسبت ماه قبل خبر داد. وزارت راه اعلام کرد: به عنوان نمونه، ۲۸ مرداد امسال (روز عاشورا) ۷۶ پرواز خروجی و ۷۴ پرواز ورودی در فرودگاه مهرآباد انجام شده است که در مقایسه با روز مشابه در تیرماه به ترتیب […]

وزارت راه و شهرسازی از کاهش ۵۷ درصدی سفرهای هوایی در تعطیلات کرونایی اخیر به نسبت ماه قبل خبر داد.
وزارت راه اعلام کرد: به عنوان نمونه، ۲۸ مرداد امسال (روز عاشورا) ۷۶ پرواز خروجی و ۷۴ پرواز ورودی در فرودگاه مهرآباد انجام شده است که در مقایسه با روز مشابه در تیرماه به ترتیب ۵۶.۶ و ۵۷.۵ درصد کاهش داشته است.
در روز سه شنبه ۲۶ مرداد در فرودگاه کیش ۳۲ پرواز (شامل ۱۶ پرواز ورودی و ۱۶ پرواز خروجی) انجام شد؛ حال آنکه شنبه ۳۰ مرداد بر اساس اعلام اطلاعات پرواز این فرودگاه، ۱۶ پرواز شامل ۸ پرواز ورودی و ۸ پرواز خروجی انجام شد که نشان‌دهنده کاهش ۵۰ درصدی پروازهای فرودگاه کیش است.
در فرودگاه مشهد نیز روز شنبه ۳۰ مرداد ۲۶ پرواز ورودی داخلی، ۲۲ پرواز خروجی داخلی، ۲ پرواز ورودی خارجی و ۳ پرواز خروجی خارجی و مجموعاً ۵۳ پرواز انجام شد.
بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص کاهش سفر به شهرهای مختلف، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز به مدیریت سازمان هواپیمایی کشوری، اقدام به کاهش و کنترل پروازها کرد.
با این اقدام، پروازها تا حدود یک‌سوم کاهش پیدا کرد اما این میزان، در شهرهای مختلف با توجه به تعداد پروازها، متفاوت است. مثلاً اگر فرودگاهی ۲ پرواز در روز داشت، یک پرواز آن کاهش یافت و امکان توقف هر دو پرواز وجود نداشت که در نتیجه در چنین فرودگاه‌هایی، تعداد پروازها کاهش ۵۰ درصدی داشته است.
متوسط پروازهای فرودگاه مشهد در روزهای عادی و پیش از اعمال محدودیت‌ها، ۱۷۰ پرواز در روز بود که این آمار نشان می‌دهد در مقایسه با مدت‌زمان مشابه در ماه گذشته ۶۹ درصد کاهش پرواز و ۷۲ درصد کاهش مسافر داشته‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد؛
کاهش ۴۰ درصدی تردد در محورهای استان کرمانشاه
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: از بیست و چهارم تا بیست و نهم مرداد ماه بیش از یک میلیون و ۵۴۶هزار تردد در سطح محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسید.
فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه اظهار داشت: از ابتدای سال بیش از ۵۹ میلیون و ۵۳۸هزار تردد در سطح محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه انجام شده که این آمار در مدت مشابه سال قبل ۶۰میلیون و ۱۳۱هزار که با کاهش ۱ درصدی روبرو بوده است.
وی افزود: همچنین از بیست و چهارم تا بیست و نهم مرداد ماه بیش از یک میلیون و ۵۴۶هزار تردد در سطح محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه به ثبت رسید که در مدت زمان مشابه سال قبل این آمار دو میلیون و ۵۶۹هزار تردد بوده است که تردد در محورهای مواصلاتی استان ۴۰ درصد کاهش داشته است.
کرمی گفت: بیشترین تردد انجام شده در روزهای اخیر را در محور کرمانشاه – قزانچی با ثبت بیش از ۸۶هزار تردد خودرو اعلام کرد.
وی عنوان کرد: کمترین تردد خودرو نیز در محور قصرشیرین – خسروی با دو هزار و ۳۷۱ مورد بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه همچنین از ثبت بیش از ۲۰۵هزار تخلف در تعطیلات اخیر در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: بیش از ۲۴۵هزار وسیله نقلیه سنگین  و یک میلیون و ۳۰۰هزار وسیله نقلیه سبک در سطح محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه تردد داشتند.
پروازهاي فرودگاه شهداي گرگان ۳۰ درصد
کاهش يافت
مديرکل فرودگاه‌هاي استان گلستان از تشديد نظارت بر محدوديت هاي پروازي پيک پنجم کرونا در فرودگاه شهداي گرگان و کاهش ۳۰ درصدي پروازها در اين فرودگاه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی فرودگاه گرگان؛ علی متانت، مدیرکل فرودگاه های استان گلستان با اشاره به ابلاغیه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر محدودیت های سفر در پیک پنجم کرونا در کشور و تقلیل ۳۰ درصدی پروازها، گفت: از روز دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰، پروازهای فرودگاه گرگان کاهش یافت.
وی افزود: با توجه به وضعیت کرونایی استان گلستان، حجم پروازهای فرودگاه شهدای گرگان تا ۳۰ درصد کاهش یافته و به شرکت های هواپیمایی نیز این موضوع اعلام شده است.
به گفته متانت، پروتکل های بهداشتی نیز در فرودگاه گرگان تشدید شده و اقدامات پیشگیرانه توسط مسئولان فرودگاهی با جدیت دنبال می شود.

در هفته دولت انجام خواهد شد؛
بهره برداری از پروژه‌های عمرانی به ارزش
۲۲۸۰ میلیارد ریال توسط راه و شهرسازی فارس
در هفته دولت ۱۴۰۰ توسط راه و شهرسازی فارس، پروژه های عمرانی به ارزش ۲۲۸۰ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.
جعفر زاهدی مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: ۲۲۸۰ میلیارد ریال پروژه در حوزه راه و مسکن در هفته دولت توسط این اداره کل به بهره برداری خواهد رسید.
زاهدی اضافه کرد: پروژه راه اصلی فراشبند – فیروز آباد به طول ۳۴ کیلومتر و پروژه تقاطع غیر همسطح دانشگاه آزاد سروستان و همچنین پروژه بهسازی راه اصلی سورمق – اقلید-یاسوج به طول ۷ کیلومتر از پروژه های قابل افتتاح در حوزه راه در استان فارس است.
وی در خصوص افتتاح پروژه های حوزه مسکن این اداره کل اذعان داشت ۷۵۹ واحد مسکن مهر با تسهیلات دولتی ۴۰۰ میلیارد ریال در سطح استان فارس قابل بهره برداری است.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس اظهار امیدواری کرد که با بهره برداری از پروژه های راه و مسکن بتوانیم سهمی در توسعه استان و کشور داشته باشیم و گوشه ای از مشکلات مردم و جامعه را برطرف سازیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد؛
کاهش ۲۱ درصدی تردد در جاده‌های
کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد از کاهش ۲۱ درصدی تردد در جاده های استان طی روزهای ۲۴ تا ۲۸ مرداد خبر داد.
محمدحسین نصیری‌راد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کاهش ۲۱ درصدی تردد در جاده‌های استان گفت: طی روزهای ۲۴ تا ۲۸ مرداد سال گذشته ۵۷۷ هزار و ۵۹۶ وسیله نقلیه از جاده‌های استان عبور کردند که این آمار در امسال، ۴۵۵ هزار و ۶۳۶ وسیله نقلیه بوده که بیانگر کاهش ۲۱ درصدی تردد از جاده‌های استان است.
نصیری‌راد ادامه داد: متوسط تردد ساعتی ۲۴ تا ۲۸ مرداد سال گذشته ۱۹۳ دستگاه بود که آمار زمان یاد شده در امسال ۱۳۸ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۲۸ درصدی متوسط تردد ساعتی را شاهد بودیم.
وی با اشاره به سایر اقدامات راهداری و اعمال محدودیت‌ها در راستای ستاد استانی کرونا گفت: با هماهنگی با فرمانداران بیش از ۶۰ نقطه تفرجگاهی و گردشگری و گلوگاه که پیش‌بینی می‌شد تجمع صورت گیرد مسدود شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه دستگاه‌های راهداری از جمله لودر و کمرشکن آماده انسداد محورها است، افزود: کشیک‌های شبانه‌روزی دستگاه‌های سبک و سنگین راهداری آماده هستند و هر جایی که ستاد کرونا اعلام کند نسبت به انسداد آن اقدام خواهیم کرد.