کشورهای خارجی علاقه‌ زیادی برای سرمایه‌گذاری در بازار فرودگاهی ایران دارند
کشورهای خارجی علاقه‌ زیادی برای سرمایه‌گذاری در بازار فرودگاهی ایران دارند

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: چندین کشور خارجی از جمله چین علاقه مندی زیادی برای سرمایه گذاری در بازار فرودگاهی کشور دارند. حسن امجدی در نشست با مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر افزود: در این ارتباط یکی از پروژه‌های معرفی شده برای سرمایه‌گذاری خارجی فرودگاه جدید بوشهر است. وی درباره پیشنهاد […]

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: چندین کشور خارجی از جمله چین علاقه مندی زیادی برای سرمایه گذاری در بازار فرودگاهی کشور دارند.
حسن امجدی در نشست با مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر افزود: در این ارتباط یکی از پروژه‌های معرفی شده برای سرمایه‌گذاری خارجی فرودگاه جدید بوشهر است.
وی درباره پیشنهاد احداث فرودگاه شهرستان گناوه بیان کرد: شهردار این بندر در این زمینه ورود کرده است که با کلیات کار موافقیم و هر جا نیاز به کمک باشد، آمادگی وجود دارد.
عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهارداشت: در این ارتباط تفاهم نامه ای آماده شده است که فرستاده می شود تا ۲ طرف پس از امضا، مجوز مجمع را اخذ و سپس طرح پیشنهادی بررسی شود.
امجدی بیان کرد: کارهای سرمایه گذاری و یا ورود بهره بردار و مشارکتی در قضیه فرودگاه‌ها، نظام و قوانین خاص خود را در قالب قانون تحت عنوان هیات تشخیص دارد که پیشنهاد احداث فرودگاه گناوه، بستگی به ضرورت کار و صرفه و صلاح نظام و سیستم و وزارتخانه تصمیم گیری خواهد شد.
عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: پس از ارسال تفاهم نامه، مراحل مبادله و اخذ مجوز از مجمع این هیات باید انجام شود تا به مرحله اجرایی برسد.
شهردار بندرگناوه گفت: این شهرداری در یک سال اخیر پیگیری های فروانی برای به سرانجام رساندن احداث فرودگاه در گناوه به عمل آورده است و به نتایج خوبی نایل شده است و سازمان هواپیمایی کشور نیز نگاه مثبتی در این زمینه دارد.
جواد رستمی افزود: شهرداری طرح مطالعاتی جامعی برای مکان درنظرگرفته شده با گرفتن مشاور تهیه کرده است که احداث آن با توجه به صحبت های به عمل آمده مشکل خاصی ندارد و در اختیار این مجموعه قرار می‌گیرد.
وی اظهارکرد: روند احداث فرودگاه به مرحله تفاهم نامه رسیده که پس از امضا با مشارکت سرمایه گذار اجرایی خواهد شد.
شهردار گناوه گفت: کارشناسان مربوطه در بازدید از زمین انتخاب شده برای ساخت فرودگاه گناوه که دارای سند است آن را مناسب دانستند.
فرماندار گناوه گفت: احداث فرودگاه یکی از مطالبه و خواسته‌های دیرینه و بحق مردم این منطقه است که با آغاز عملیات اجرایی، باید همه جوانب آن تا زمان بهره برداری به صورت ریشه ای مدنظر قرار گیرد و مشخص باشد.
محمدتقی صفری افزود: باتوجه به پیگیری هایی که در فعال شدن احداث فرودگاه گناوه صورت گرفته است باید مشخص شود که در چه سطحی اجرایی و دارای چه کاربردی خواهد بود.
وی اظهارداشت: درصورتی که عملیات اجرایی فرودگاه آغاز شد نباید در حد محصور کردن و یا کارهای زیرساختی باشد بلکه باید تا بهره برداری تداوم داشته باشد.
وی ادامه داد: یکی از ابزارهای گسترش و توسعه این شهرستان احداث فرودگاه است که قابلیت آن را با توجه به ظرفیت های موجود دارد.