۱۸۰۵ نفر در طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز دستگیر شدند
۱۸۰۵ نفر در طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز دستگیر شدند

رئیس پلیس امنیت اقتصادی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از اجرای سیزدهمین مرحلـه طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت «کالاهای گمرکی ممنوعه» در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در این طرح ۱۸۰۵ متهـم دستگیر شدند. سردار محمدرضا مقیمی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در اجــرای بـرنـامـه عملیاتی پلیــس مبـارزه […]

رئیس پلیس امنیت اقتصادی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از اجرای سیزدهمین مرحلـه طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت «کالاهای گمرکی ممنوعه» در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در این طرح ۱۸۰۵ متهـم دستگیر شدند.
سردار محمدرضا مقیمی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در اجــرای بـرنـامـه عملیاتی پلیــس مبـارزه با قاچاق کالا و ارز، به منظور شناسایی و انهدام شبکه های قاچاق سازمان یافته و ناامن کردن مبادی ورودی و خروجی، محل های دپو و توزیع کالاهای قاچاق و تشـدیـد بـرخـورد بـا پـدیـده شــوم قاچاق سیزدهمین مـرحلـه طــرح سـراسـری مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت «کالاهای گمرکی ممنوعه» با استفـاده از تمـامـی امکانات و ظرفیت رده های انتظامی و مرزبانی طی هفته گذشته در کشور اجرا شد.
وی افزود: کارآگاهان این پلیس با اشرافیت کامل محل دپو و مسیرهای حمل کالاهای ممنوعه را شناسایی و در عملیات های منسجم و کاملاً از پیش برنامه ریزی شده انواع کالای قاچاق به همراه ۶۶۷ هزار لیتر سـوخـت و مشتقــات نفتــی قاچاق را کشف کردند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالاها و سوخت مکشوفه را بیش از دو هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این راستــا ۶۵۶ دستگاه خــودرو حامل کالاهای ممنوعه و قاچاق را تـوقیـف و روانه پارکینگ کردند.
سردار مقیمی اضافه کرد: در این طرح یک هزار و ۸۰۵ متهـم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و کالاهای مکشوفه به تعزیرات حکومتی تحویل داده شد.

گزارشگران فساد مادی و معنوی تشویق می‌شوند
رئیس مرکز نظارت همگانی و رسیدگی به شکایات مردمی سازمان بازرسی کل کشور گفت: سازمان بازرسی برای نخستین بار ۱۰ هزار تخلف و جرم را شناسایی کرده‌ و در سال جاری تعدادی از گزارشگران فساد که تاثیر در کشف برخی از ناهنجاری‌های اداری و تخلف داشته‌اند، تشویق مادی و معنوی می‌شوند.
حسینعلی احمدی گرجی با بیان اینکه با تمام قوا به‌ لحاظ مادی و معنوی از گزارشگران فساد حمایت خواهد شد، افزود: برنامه سیاستی حمایت از گزارشگران فساد در سازمان بازرسی کل کشور تصویب شده‌ است.
وی ادامه داد: اگر فردی گزارش یا تخلف را گزارش دهد، حدودا ظرف یک ماه می‌تواند نتیجه آن‌ را مشاهده کند.
گرجی اظهارداشت: برای نخستین بار سازمان بازرسی کل کشور ۱۰ هزار تخلف و جرم را شناسایی و آن‌ را به ۷۰۰ عدد محدود کرد. سازمان بازرسی شکایات و گزارش‌های ارسالی را آسیب‌شناسی می کند و آنها را به دستگاه‌های اجرایی ارجاع می‌دهد.
سامانه گزارشگران فساد ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان رئیس وقت سازمان بازرسی کل کشور رونمایی شد.
درویشیان پنجم تیر ماه در نشست خبری درباره فعالیت سامانه گزارشگران فساد گفت: ۴۴ هزار و ٨٠٠ مورد گزارش به صورت ناشناس در سامانه ثبت شده که از این تعداد بیش از ٣٣ هزار مورد رسیدگی و بقیه گزارش ها در دست بررسی و اقدام قرار دارد همچنین تعداد گزارش‌ها از کسانی که با مشخصات درج شده در سامانه اعلام گزارش کردند، ۱۱۲۱ مورد بوده که ١۶٧٧ مورد رسیدگی و مابقی در دست بررسی و اقدام قرار دارد.

تزریق واکسن کرونا در ۲۱ مرکز هلال‌احمر
رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه اکنون در ۲۱ مرکز مستقل هلال‌احمر تزریق واکسن صورت می‌گیرد، از مشارکت بیش از ۲۶۰۰ نیروی این جمعیت در واکسیناسیون سراسری خبر داد.
پیرحسین کولیوند درخصوص همکاری این جمعیت در امر واکسیناسیون سراسری گفت: هلال احمر همواره در کنار وزارت بهداشت در راستای مقابله با کرونا حضور داشته و در همین راستا مراکز مستقل تزریق واکسن از چند ماه پیش راه اندازی شد که اکنون ۲۱ مرکز مستقل هلال احمر به فعالیت خود با تمام توان ادامه می دهند.
وی افزود: در ۲۱ مرکز مستقل واکسیناسیون هلال احمر اکنون ۵۲۰ نیروی هلال احمر شامل داوطلبان، جوانان و پرسنل هلال احمر، مراحل مختلف تزریق واکسن را انجام می دهند که در این مراکز به ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واکسن تزریق شده است.
رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: همچنین هلال احمر در ۱۲۴ مرکز تجمیعی واکسیناسیون به کمک دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور رفته که در این مراکز نیز از ۲ هزار و ۱۳۰ نیرو استفاده شده که در واکسیناسیون بیش از ۱۰ میلیون نفر همکاری کرده اند.
کولیوند با بیان اینکه هلال احمر در پشتیبانی، ثبت نام و تزریق واکسن در مراکز تجمیعی همکاری می کند، گفت: در تهران نیز دو مرکز مستقل هلال احمر شهرستان تهران و مجتمع دارویی درمانی هلال نیز همچنان تزریق واکسن را با تمام توان ادامه می دهند و این فعالیت ها تا پایان واکسیناسیون سراسری تداوم خواهد داشت تا باری از دوش کشور به همت پرسنل و داوطلبان هلال احمر برداشته شود.