رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری در دیدار با معاون اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به نقش سفارتخانهها در توسعه و رونق گردشگری و افزایش جذب گردشگران خارجی گفت: «موضوع گردشگری باید جزو مأموریتهای رایزنهای فرهنگی قرار گیرد.» علیاصغر مونسان معاون رئیسجمهوری و رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری در دیدار با غلامرضا انصاری […]
رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری در دیدار با معاون اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به نقش سفارتخانهها در توسعه و رونق گردشگری و افزایش جذب گردشگران خارجی گفت: «موضوع گردشگری باید جزو مأموریتهای رایزنهای فرهنگی قرار گیرد.»
علیاصغر مونسان معاون رئیسجمهوری و رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری در دیدار با غلامرضا انصاری معاون اقتصادی وزارت امورخارجه که با حضور تعدادی از معاونان و مدیران دو دستگاه در محل دفتر رئیس سازمان میراثفرهنگی برگزار شد، افزود: «مهمترین مشکل در جذب گردشگران خارجی به کشور، نبود معرفی مناسب و اطلاعرسانی درخصوص ظرفیتها، جاذبهها و زیباییهای ایران است.»
مونسان با بیان اینکه گردشگری در حال حاضر اقتصاد سوم در دنیا محسوب میشود و پیشبینی میشود این صنعت به اقتصاد اول تبدیل شود، اظهار کرد: «اهمیت گردشگری بر کسی پوشیده نیست، این صنعت روزبهروز در حال رشد است، از طرفی ایران جزو ۱۰ کشور برخوردار از جاذبههای طبیعی و تاریخی است و خوشحالم که موضوع گردشگری موردتوجه وزارت امورخارجه کشورمان قرار گرفته است.»
رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری افزود: «در حال حاضر برخی از کشورهای هدف را برای جذب گردشگر خارجی شناسایی کردهایم که ترکیه، چین و کشورهای اتحادیه اروپا مهمترین کشورهای هدف ما هستند، اما واقعیت این است که درخصوص تبلیغات و اطلاعرسانی و معرفی جاذبهها و زیباییهای ایران با کمبود اعتبار مواجه هستیم که در این میان، سفارتخانهها بهعنوان یکی از مراکز مهم ما در خارج از کشور میتوانند در معرفی هرچه بهتر ظرفیتهای گردشگری کشورمان نقش ایفا کنند.»
او گفت: «متأسفانه ایران در سایت برخی از سفارتخانههای کشورهای خارجی در لیست مقاصد سفر، به رنگ زرد نشان داده میشود که شایسته کشورمان نیست و درخواست ما از وزارت امور خارجه این است که در این خصوص نیز با تعاملی که با سفارتخانهها دارد با معرفی هرچه بهتر ظرفیتهای کشورمان جایگاه ایران را در سایت سفارتخانههای کشورهای مختلف ارتقا دهد.»
غلامرضا انصاریان، معاون اقتصادی وزارت امور خارجه، نیز در این نشست با اعلام آمادگی این وزارتخانه برای رونق گردشگری و افزایش جذب گردشگران خارجی به کشور گفت: «تمام سفارتخانههای ما برای معرفی و تبلیغات ظرفیتهای ایران و نیز برپایی مراسم روز ملی و بزرگداشتهای مختلف در خدمت گردشگری است.»
او با اشاره به ظرفیتهای ایران در حوزه گردشگری افزود: «واقعیت این است که باید ذهنیت گردشگران خارجی را نسبت به ایران تغییر دهیم چراکه بهخاطر تبلیغات منفی که از سوی رسانههای معاند میشود، گردشگران شناخت دقیقی از ایران ندارند.»
انصاری گفت: «در مدتی که در برخی از کشورها سفیر بودم، شاهد علاقهمندی افراد برای سفر به ایران بودم اما متأسفانه شناخت دقیقی از ایران نداشتند، اما وقتی برخی از این افراد ازجمله حتی مسئولان آن کشورها به ایران سفر میکردند، تازه متوجه زیباییهای ایران، ظرفیتهای گردشگری و از همه مهمتر امنیت و مهماننوازی مردم میشدند.»