سامانه ریل کارت و پرتال بهرهوری شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهرهبرداری رسید. به گزارش روزنامه جمله، در نشستی که به مناسبت روز ملی بهرهوری با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، سامانه ریل کارت و پرتال بهرهوری […]
سامانه ریل کارت و پرتال بهرهوری شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهرهبرداری رسید.
به گزارش روزنامه جمله، در نشستی که به مناسبت روز ملی بهرهوری با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، سامانه ریل کارت و پرتال بهرهوری این شرکت به بهرهبرداری رسید.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۵۰۰ دستگاه ناوگان داخلی وارد شبکه ریلی میشود، گفت: کسانی که شرکت راهآهن سالها در اختیار فکر و عقیده آنها بوده است، سالها راهآهن را در رکود نگه داشتند و حتی برای یک پیچ ساده، راهآهن را به خارج کشور وابسته نگه داشتند.
محمد اسلامی در مراسم روز ملی بهرهوری در شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: دغدغه بهبود و تحول در راهآهن با کار اساسی و نهادی در قالب مرکز جهادی پیشرفت راهآهن روزبهروز بهتر میشود تا مردم سفرهای ریلی پیشرفتهتر و باکیفیتتری را تجربه کنند.
وی افزود: بهرهوری، تحول و تعالی چیزی نیست که از بیگانگان یاد گرفته باشیم، حضرت علی(ع) میفرمایند که«بدا به حال کسی که امروزش با دیروزش یکی باشد» و این ضرورت تغییر و تحول را میرساند.
وزیر راه و شهرسازی افزود: کسانی که شرکت راهآهن سالها در اختیار فکر و عقیده آنها بود، سالها راهآهن را در رکود نگه داشتند و راهآهن را حتی برای یک پیچ ساده به خارج کشور وابسته نگه داشتند.
اسلامی افزود: آینده پرافتخار از آن کسانی است که نگاه به داخل کشور داشته باشند و ظرفیت داخل را در مدار پیشرفت نگه دارند.
وی تأکید کرد: ما باید بهرهوری ملی را که جایگاه شایسته بینالمللی برای کشورمان دارد، ایجاد کنیم.
وزیر راه و شهرسازی افزود: با تأیید سازمان ملی بهرهوری، راهآهن امروز در این مسیر قرار گرفته و امید است این مسیر روی ریل توسعه و پیشرفت باشد و اقداماتی که موجب ارتقای عملکرد میشود، رونق گیرد.
کسانی که ادعای اقتصادی داشتند،کارت اعتباری را لغو کردند
وی با اشاره به رونمایی از ریلکارت بیان کرد: من به عنوان یک کارمند حدود بیست و هشت سال پیش، کارت اعتباری ثمینکارت داشتم، کارت اعتباری در کشور ما چندان مورد توجه نبوده است، ما باید کارمندان و بازنشستگان را در قالب کارت اعتباری بهرهمند کنیم.
اسلامی گفت: در آنها سالها عدهای که ادعای اقتصادی داشتند، اجازه ندادند این موضوع کارت اعتباری رشد کند، اما امروز ثمین کارت در قالب ریلکارت برای خانواده راهآهن تعریف شده است و تأثیر به سزایی در اقتصاد خانواده دارد.
وی گفت: من با واژه کمکمعیشتی موافق نیستم، نظام کارت اعتباری نظام توانمندسازی خانوار و احترام به خانواده است.
۱۵۰۰ دستگاه ناوگان داخلی وارد شبکه ریلی میشود
وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: امسال برنامه نوسازی و ورود ۱۵۰۰ دستگاه انواع واگن و لکوموتیو تولید داخل را به شبکه ریلی هدفگذاری کردهایم.
محمد اسلامی در حاشیه مراسم روز ملی بهرهوری که در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی برگزار شد، درباره نوسازی ناوگان ریلی اظهار داشت: نوسازی ناوگان ریلی طبق برنامه از پیش تعیین شده ادامه دارد و امسال برنامه نوسازی و ورود ۱۵۰۰ دستگاه انواع واگن و لکوموتیو تولید داخل را به شبکه ریلی هدفگذاری کردهایم.
وی افزود: اگر از محل منابع تبصره ۱۸ اعتبارات بیشتری به شرکتهای ریلی اختصاص یابد، این تعداد ناوگان افزایش مییابد. وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در سالهای ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ تعداد ۱۸۰۰ دستگاه نوسازی انواع ناوگان داخلی وارد شبکه ریلی شد.
ریزش سنگ حجیم در منطقه ۲ آزادراه تهران ـ شمال احتمالا متاثر از زلزله بود
وی در پاسخ به این سوال که دلیل وقوع ریزش کوه در منطقه ۲ آزادراه تهران ـ شمال چه بود؟ توضیح داد: هیچ تونلی در مسیر آزادراه تهران ـ شمال ریزش نداشته است، بلکه در منطقه ۲ آزادراه، صخرهای بین دو تونل در حال ساخت ریزش داشته است که مطالعات حرکت زمینشناسی آن در حال انجام است.
اسلامی افزود: در محل وقوع حادثه هیچ انفجار یا خاکبرداری انجام نشده بود و احتمالا این اتفاق متأثر از زلزله بوده است، زلزلههای ۴ یا ۵ ریشتری در آن منطقه ممکن است رخ داده باشد، ضمن آنکه منطقه نزدیک گسل است.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: متاسفانه در این حادثه ۲ کارگر جان باختند که از خداوند برای خانوادههای آنها صبر مسئلت میکنیم.
مشکل پرداخت وام حمایتی به شرکتهای ریلی از خودشان است نه از بانکها
وی در پاسخ به گفته خبرنگاری مبنی بر اینکه عنوان شده است که فقط یک چهارم تسهیلات مصوب کرونایی به شرکت های ریلی پرداخت شده است و این در گیرودار روال بانکی مانده است، بیان کرد: تسهیلات مالی حمایتی به دلیل کرونا برای شرکتهای ریلی پابرجا است؛ شرکتها باید تضامین خود را به بانک ارائه کنند که به دلیل نوع مالکیت برخی شرکتها نظیر رجاء مشکل ایجاد شده است که اخیرا این مشکل رفع شد و بانکها مشکلی در این باره ندارند.
اسلامی در باره وام ودیعه مسکن گفت: وام ودیعه و میزان مجاز افزایش امسال آن باید در ستاد ملی تصویب شود، پیشنهاد در کمیته اقتصادی مطرح شد و منتظر تصویب در ستاد ملی هستیم.
گفتنی است پرتال بهرهوری شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران، یک سامانه بر پایه فضای مجازی است که امکان دریافت و پیگیری ایدههای نوآورانه را فراهم میکند. تجمیع شاخصهای بهرهوری و دسترسیهای مدیریتی برای پیگیری میزان پیشرفت بهرهوری در راهآهن از دیگر امکانات این سامانه است.
سامانه ریلکارت، یک سامانه بر بستر فضای مجازی است که امکان خرید قسطی، اعتباری و با تخفیف را برای پرسنل و بازنشستگان شرکت راهآهن فراهم میکند. این سامانه در همکاری شرکتهای راهآهن و ایزایران طراحی شده و قدرت خرید جامعه کارگری و کارمندی راهآهن را افزایش خواهد داد.
در این نشست همچنین از برگزیدگان چالش «راینو» که مختص دریافت ایدههای نوآورانه ریلی از شهروندان بود، تقدیر به عمل آمد.
گفتنی است در این مراسم سعید رسولی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران و فاطمه پهلوانی، رییس سازمان ملی بهرهوری ایران نیز حضور داشتند.