مراحل تدوین بسته آموزشی پیش‌‌دبستانی در ۱۵ مهرماه، مقارن با روز کودک و محیط‌زیست در قالب کارگاه، برای رؤسای آموزش و پژوهش ادارات کل حفاظت محیط‌زیست استان‌های سراسر کشور تشریح شد. در افتتاحیه کارگاه تبیین اولین آموزش‌های بنیادی و هماهنگ محیط‌زیستی، مدیر کل دفتر آموزش محیط‌زیست با اشاره به اینکه عملکرد ادارات کل استانی در […]

مراحل تدوین بسته آموزشی پیش‌‌دبستانی در ۱۵ مهرماه، مقارن با روز کودک و محیط‌زیست در قالب کارگاه، برای رؤسای آموزش و پژوهش ادارات کل حفاظت محیط‌زیست استان‌های سراسر کشور تشریح شد.
در افتتاحیه کارگاه تبیین اولین آموزش‌های بنیادی و هماهنگ محیط‌زیستی، مدیر کل دفتر آموزش محیط‌زیست با اشاره به اینکه عملکرد ادارات کل استانی در حوزه آموزشی در نهایت به عملکرد سازمان حفاظت محیط‌زیست منجر خواهد شد، تفویض اختیارات از طرف رییس سازمان را فرصتی مغتنم برای انجام برنامه‌های آموزشی بر مبنای نیاز هر استان دانست و ابراز امیدواری کرد تا با مشارکت همکاران استانی برنامه‌های متنوعی برای آموزش و فرهنگ‌سازی همه اقشار جامعه تنظیم و اجرا شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و مجری تهیه بسته آموزش محیط‌زیست ویژه مربیان کودکان پیش‌‌دبستانی و خانواده‌های آنها، با بیان اینکه مسائل محیط‌زیستی، بزرگ‌ترین چالش قرن ۲۱ است با اشاره به نظرسنجی از دانشجویان و مربیان پیش‌دبستانی دانشگاه علوم بهزیستی و همچنین همکاری اساتید رشته‌های مختلف دانشگاهی در خصوص تدوین بسته آموزشی محیط‌زیستی برای کودکان پیش‌دبستان، هدف نهایی از ایجاد این بسته آموزشی را تربیت نسلی آگاه، مسئول و دوستدار محیط‌زیست دانست و گفت: بسته آموزشی تهیه شده، شامل ۵ عنوان کتاب است که سه عنوان از آنها مرجع بوده و دو عنوان دیگر برای آموزش و پرورش تهیه شده است.
نجم‌السادات موسوی ادامه داد: بسته مرجع آموزش محیط‌زیست در چهار منطقه آموزش و پرورش شهر تهران طی چندین کارگاه توانمندسازی برای مربیان به صورت پایلوت به اجرا درآمده و آزمون مقایسه‌ای دانش، نگرش و مهارت محیط‌زیستی مربیان در قبل و بعد از آموزش‌ها، بیانگر اثرگذاری مطلوب محتوی تهیه شده است.
موسوی با تبیین ساختار محتوای تهیه شده بسته آموزش پیش‌ دبستانی، آموزش ‌های ارائه شده را غیرمستقیم و کاملا مبتنی بر فرهنگ ایرانی- اسلامی برشمرد و افزود: در این بسته ‌ها مفاهیم در قالب بازی، شادی و تفکر به کودکان ارائه می‌‌شود و تلاش شده تا ضمن اینکه هیچ‌گونه رقابت فردی و مسابقه‌ای بین کودکان وجود نداشته باشد از پتانسیل خانواده‌ها نیز نهایت استفاده برده شود. وی گفت: در این بسته آموزشی ۶ چالش مهم محیط‌زیستی شامل آب، پسماند، تغذیه سالم، هوای پاک، مصرف متعادل و انرژی به صورت فعالیت‌‌های روزانه تبیین شده است که مربی هر روز با کودکان آنها را تمرین می ‌کند و ۱۱ واحد یادگیری در خصوص مفاهیم مهم محیط‌زیستی است که توسط فعالیت‌‌های خلاقانه طراحی شده است و مربیان آنها را طی ترم‌های آموزشی در فرایند یادگیری کودکان با مشارکت خانواده‌ها پیش می‌برند.