پلاستار (Polestar)، بخش خودروهای الکتریکی کارخانه ولوو، دومین مدل خود را رونمایی کرد. کارخانه سوئدی با این ماشین رسما به جمع خودروسازان الکتریکی وارد شده و به طور مستقیم با تسلا مدل ۳ رقابت خواهد کرد. تاکنون تنها محصول پلاستار یک کوپه اسپرت هیبرید با قدرت ۶۰۰ اسب بخار بود که تنها ۱۵۰۰ دستگاه از […]
پلاستار (Polestar)، بخش خودروهای الکتریکی کارخانه ولوو، دومین مدل خود را رونمایی کرد. کارخانه سوئدی با این ماشین رسما به جمع خودروسازان الکتریکی وارد شده و به طور مستقیم با تسلا مدل ۳ رقابت خواهد کرد.
تاکنون تنها محصول پلاستار یک کوپه اسپرت هیبرید با قدرت ۶۰۰ اسب بخار بود که تنها ۱۵۰۰ دستگاه از آن تولید خواهد شد. دومین مدل پلاستار اما تمام الکتریکی است. دو موتور الکتریکی ماشین در مجموع ۴۰۸ اسب بخار نیرو تولید کرده و با هر بار شارژ تا ۵۰۰ کیلومتر حرکت میکند. ماشین دو دیفرانسیل است و به گفته پلاستار شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش زیر پنج ثانیه است.
طراحان تا حد ممکن ظاهر ماشین را متفاوت از ولوو طراحی کردهاند تا بر مستقل بودن مارک پلاستار از مالک سوئدیاش تاکید کنند. این اولین ماشین پلاستار خواهد بود که در حجمی انبوه تولید میشود و قرار است با قیمتی کمتر از تسلا مدل ۳ از سال ۲۰۲۰ به بازار بیاید.
قیمت ماشین در اروپا در سال اول، ۵۹ هزار و ۹۰۰ (نزدیک ۶۴ هزار دلار (یورو خواهد بود و از سال دوم، قیمت به ۳۹ هزار و ۹۰۰ یورو (حدود ۴۵ هزار دلار) کاهش خواهد یافت. قیمت پایه تسلا مدل ۳ در اروپا ۵۵ هزار و ۴۰۰ یورو )حدود ۶۳ هزار دلار) است.
ولوو ماشینهای پلاستار را به جای روشهای قدیمی در فروشگاههایی در مراکز خرید خواهد فروخت. خریداران همچنین میتوانند ماشین خود را از طریق اینترنت سفارش دهند و اگر مایل باشند به جای خرید، آن را به صورت ماهانه کرایه کنند. هزینهای که با این روش از خریداران دریافت میشود بیمه، مالیات و تعمیر را هم شامل خواهد شد.
پلاستار ۲ اولین ماشینی است که به سیستم عامل آندروید مجهز خواهد شد. با استفاده از این سیستم عامل، رانندگان بدون نیاز به وصل کردن تلفن همراه خود میتوانند از امکانات گوگل نظیر نقشه و سیستم اجرای فرمانهای صوتی گوگل استفاده کنند.
ولوو میخواهد که پلاستار بین پنج تا هفت سال آینده، سالانه صد هزار دستگاه فروش داشته باشد و به سوددهی برسد.