سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور در سال جدید در زمینه توزیع روغن موتور و لاستیک و همچنین نوسازی ماشینآلات راهداری با توجه به سیل اخیر اقدامات زیادی را انجام داده است. رییس سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور در اینباره گفته است: توزیع سوخت، روغن موتور و لاستیک از سوی سازمان راهداری و حمل […]
سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور در سال جدید در زمینه توزیع روغن موتور و لاستیک و همچنین نوسازی ماشینآلات راهداری با توجه به سیل اخیر اقدامات زیادی را انجام داده است.
رییس سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور در اینباره گفته است: توزیع سوخت، روغن موتور و لاستیک از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای مجدانه پیگیری و انجام شده است تا این اقلام با نرخ مناسب دولتی در محل پایانه بار توزیع شده و در اختیار رانندگان قرار گیرد.
عبدالهاشم حسننیا ادامه داد: همچنین با برنامهریزیهای صورت گرفته طی دو سال آینده ۳۰۰۰دستگاه ماشینآلات با تامین اعتبار بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال نوسازی میشود. حسن نیا با بیان اینکه «حدود ۹۰۰۰ دستگاه انواع ماشینآلات راهداری در کشور وجود دارد که دو هزار دستگاه آن از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون نوسازی شده است.» افزود: متوسط عمر این ۹۰۰۰ ماشین آلات راهداری کشور بیش از ۲۵ سال است و نیاز به نوسازی دارند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشتر این ماشین آلات فرسوده تولید خارج هستند و تامین قطعات آن دشوار است از این رو با استفاده از تولید کارخانههای داخلی در پی نوسازی ناوگان راهداری و رونق اشتغال هستیم. رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای گفت: با برنامهریزیهای صورت گرفته طی دو سال آینده سه هزار دستگاه ماشینآلات با تامین اعتبار بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال نوسازی میشود.
حسن نیا ادامه داد: با این اقدام، متوسط عمر ماشینآلات راهداری پایین می آید و برای مدت ۱۰ سال مشکلات حوزه راهداری در این بخش برطرف می شود.
سامانه کنترل توزیع لاستیک راهاندازی خواهد شد
این در حالی است رئیس سازمان راهداری و حملونقل درباره توزیع روغن موتور و لاستیک موردنیاز رانندگان کامیون گفته است: توزیع روغنموتور و لاستیک از سوی این سازمان در حال پیگیری است تا با نرخ دولتی این اقلام در محل پایانه بار توزیع شود.
حسننیا تفزود: توزیع سوخت، روغنموتور و لاستیک از سوی سازمان راهداری و حملونقل جادهای مجدانه در حال پیگیری است تا روغنموتور و لاستیک با نرخ مناسب دولتی در محل پایانه بار توزیع شود و در اختیار رانندگان قرار گیرد.
همچنین در اینباره رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری وحمل ونقل جادهای استان اصفهان از راهاندازی سامانهای به منظور جلوگیری از سواستفاده برخی شرکتهای حمل و نقل در توزیع لاستیک در ۶ ماه آینده بنا به گفته رئیس سازمان راهداری خبر داد و گفت: خوشبختانه تصمیمات خوبی در زمینه راهداری و حمل و نقل جادهای در این صفر اتخاذ شد که موضوع توزیع لاستیک دولتی نیز یکی از مواردی بود که در این سفر به آن پرداخت شد.
مهدی فقهی به سفر رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای به استان اصفهان اشاره کرد و افزود: رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور در اصفهان، در همراهی این سازمان برای تحویل لاستیک تاکید داشت.
وی با بیان این مطلب که به گفته عبدالهاشم حسننیا، به ازای هر ۲۰ هزار کیلومتر مسافت طی شده به رانندگان دو حلقه لاستیک با قیمت دولتی تحویل میدهد، افزود: در این سفر مقرر شد تا سامانهای برای جلوگیری از سواستفاده برخی شرکتهای حمل و نقل تا ۶ ماه آینده، راهاندازی میشود که با فعالیت آن پول نقدی در فرآیند انتقال کالا برای راننده در شرکتهای حمل و نقل مبادله نخواهد شد.
گفتنی است که از مهرماه سال گذشته براساس توافق صورت گرفته بين سازمان راهداری، وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمنهاي صنفي توليدكنندگان و واردكنندگان لاستيك توزيع لاستيك مورد نياز رانندگان به صورت انبوه در شهرهاي مختلف كشور آغاز شد و به تدريج طي روزهاي آتي در شهرهاي مختلف كشور، فرايند توزيع اجرايي شد. ميزان سهميه اختصاص يافته براي توزيع لاستيك براساس اولويتبندي شهرهاي كشور و بر مبناي ميزان فعاليت در حوزه حملونقل جادهاي و حجم كالاي جابجا شده در شهرهاي مذكور صورت گرفت. که براين اساس، توزيع لاستيك در سه اولويت انجام ميشود كه در اولويت نخست، لاستيك مورد نياز در شهرهاي بندرعباس، بندر امام (ره)، اصفهان، شيراز، قزوين، تهران، كرمان، تبريز ، يزد و اراك انجام شد و اولويتهاي بعدي شهرهای دیگر شدند.
در آن زمان طبق توافق صورت گرفته انجمن واردكنندگان لاستيك در پايانه بندرعباس، بندر امام (ره) و شيراز مستقر شدند و محموله لاستيكهاي درخواستي به مقصد اين شهرها اعزام و توزيع شد، در شهرهاي بزرگ نيز توزيع لاستيك در محل پايانههاي بار و در ساير شهرها از طريق نمايندگيهاي فروش لاستيك انجام شد.
این در حالی است که رانندگان خودروهای باری سنگین معتقدند بخش مهمی از مشکلات این قشر با اجرای نظارت دقیق تر بر پایانه های بار و شرکت های حمل و نقل برطرف خواهد شد و در کنار این تلاشها توزیع لاستیک، روغن موتور نیز کاساز بوده است.