عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران نیز امسال در خصوص اماکنی که هر ساله در آنها عرضه دام زنده داشت و امسال تعطیل شده اطلاع رسانی نداشته است. شهربانو امانی گفت: با توجه به اینکه امسال مناسک حج تعطیل است، شهرداری هر ساله در آستانه عید قربان ۲۴ مرکز عرضه دام را […]
عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران نیز امسال در خصوص اماکنی که هر ساله در آنها عرضه دام زنده داشت و امسال تعطیل شده اطلاع رسانی نداشته است.
شهربانو امانی گفت: با توجه به اینکه امسال مناسک حج تعطیل است، شهرداری هر ساله در آستانه عید قربان ۲۴ مرکز عرضه دام را مجهز می کرد و امروز ستاد کرونا مصوبه ای دارد که دام عرضه نشود و به منظور جلوگیری از تجمع و مسافرت های درون و برون شهری و مخاطرات موجود در محل های عرضه دام مراسم قربانی امسال به شکل سنوات گذشته برگزار نشود و در قالب کمک های مومنانه و با اخذ اجازه مراجع و دفاتر مراجع و به اشکال دیگر انجام شود.
امانی گفت: نگرانی و دغدغه من این است که هیچ صحبتی در این باره از رسانه ملی ندیدم. در ارتباط با روز طبیعت اقدامات خوبی شد و مردم توجه کردند و بیرون نیامدند، یکی از موارد بسیار خوب بود و همه دست به دست هم دادند و آگاهی رسانی کردند، اما به رغم تعطیلی مناسک حج اطلاع رسانی نشده و تقاضا دارم به این مساله توجه شود. در ادامه هاشمی خطاب به امانی گفت: شما نگران گوسفندها هستید و یا آدم ها؟ امانی در پاسخ گفت: من نگران آدمها هستم. شوخی هایی که می کنید تبدیل به بحث هایی در رسانه ها می شود. هاشمی در پاسخ گفت: من نفهمیدم مردم گوسفند ذبح کنند یا نه. امانی گفت: وقتی مناسک حج تعطیل است، لذا ستاد مقابله با کرونا مصوبه ای در این خصوص دارد باید رسانه ملی و نهادهای مختلف در این خصوص اطلاع رسانی داشته باشند. شبکه کشورهای مسلمان ۲۰ روز است که این اطلاع رسانی را انجام می دهند که مردم قربانی نکنند و رعایت پروتکل ها را در دستور کار خود قرار دهند لذا من نگران جان مردم هستم. او گفت: شهرداری تهران نیز امسال در خصوص اماکنی که هر ساله در آنها عرضه دام زنده داشت و امسال تعطیل شده اطلاع رسانی نداشته است.خیلی ها نگران دام و گوسفند هستند، اما من نگران جان مردم هستم. هاشمی در پاسخ گفت: امکان دارد تعدادی از مردم در خانه هایشان این کار را انجام دهند. بعضی نذر دارند و باید بررسی میدانی انجام شود.
جاماندگان دریافت بیمه بیکاری کجا مراجعه کنند؟
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه مبالغ بیمه بیکاری برای تعداد زیادی از ثبت نام شدگان واریز شده است، درباره آن دسته از افراد که هنوز این مبلغ را دریافت نکرده اند گفت: بیمه شدگان در صورت سوال و هر مشکلی در ساعات اداری و حتی تا ۸ شب می توانند با مرکز ارتباطات مردمی سازمان تماس بگیرند، همکاران ما پاسخگو هستند. علی اکبر ربیع زاده با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی یک مرکز ارتباطات مردمی دارد که در یکی دوسال اخیر با رویه جدیدی شروع به کار کرده است گفت: این مرکز ارتباطات مردمی هم از طریق تلفن ۱۴۲۰ و هم از طریق وبسایت سازمان تامین اجتماعی در دسترس است. وی افزود: سرشماره ۱۴۲۰ بدون نیاز به پیش کد از سراسر کشور قابل شماره گیری است. رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه همکاران مستقر ما در مرکز ارتباطات مردمی آمادگی کامل برای پاسخگویی به مشکلات بیمه شدگان را دارند و اطلاعاتشان جامع و خوب است اظهار کرد: اگر هم موضوعی نیازمند ارجاع و استعلام از معاونتهای مربوط باشد این کار انجام و تلاش می شود مخاطبان به خوبی راهنمایی شوند و پاسخ خود را دریافت کنند. ربیع زاده درباره بیمه بیکاری ایام کرونا نیز گفت: وزارت رفاه طی سه دوره اسفند، فروردین و اردیبهشت بیمه کرونا را پرداخت کرده که یک مبنای آن بر اساس سوابق موجود و اطلاعات بیمه شدگان فعال ما بود. ما با وزارت رفاه مشارکت کردیم و این اطلاعات در اختیارشان قرار گرفت. وی افزود: بیمه بیکاری کرونا به تعدادی از افراد که بیمه شده نبودند نیز پرداخت شد که هرکدام پروسه خاص خودشان را داشتند. رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از ثبت نام شدگان، مبالغ بیمه بیکاری دریافت کردهاند، درباره آن دسته از افراد که هنوز این مبلغ را دریافت نکرده اند گفت: بیمه شدگان در ساعات اداری و حتی تا ۸ شب میتوانند با مرکز ارتباطات مردمی سازمان تماس بگیرند، همکاران ما پاسخگو هستند. وی ادامه داد: البته تعداد تماسها زیاد است و ممکن است مدت زمان انتظارشان پشت خط زیاد باشد زیرا اکنون افراد بسیاری به علت بیمه بیکاری و سایر موارد تماس می گیرند، خط ها شلوغ است ولی همکاران ما با تمام ظرفیت پاسخگو خواهند بود و مشکلی نداریم. به گزارش ایسنا، برخی مخاطبان ایسنا در کامنت هایی ذیل خبر «واریز بیمه بیکاری کرونا برای ۹۰ درصد مشمولان/ جاماندگان با ۱۴۲۰ تماس بگیرند” به مشکلات سامانه پاسخگویی ۱۴۲۰ تامین اجتماعی اشاره کرده و خواهان تسریع در پاسخگویی بودند.