کمبود شدید ماشین‌آلات راهداری در گیلان
کمبود شدید ماشین‌آلات راهداری در گیلان

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از کمبود شدید ماشین‌آلات راهداری در استان خبر داد و گفت: امکانات فعلی جوابگوی شرایط بحرانی نیست. فریبرز مرادی ضمن اشاره به کمبود شدید ماشین‌آلات راهداری در استان گیلان اظهار داشت: امکانات فعلی ما در مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان جوابگوی شرایط […]

 

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از کمبود شدید ماشین‌آلات راهداری در استان خبر داد و گفت: امکانات فعلی جوابگوی شرایط بحرانی نیست.
فریبرز مرادی ضمن اشاره به کمبود شدید ماشین‌آلات راهداری در استان گیلان اظهار داشت: امکانات فعلی ما در مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان جوابگوی شرایط بحرانی نیست و برای جبران کاستی‌ها نیازمند تزریق اعتبارات استانی و ملی هستیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در پاسخ به این پرسش که آیا در مدت اخیر یکسال گذشته ماشین‌آلات جدیدی به مجموعه راهداری استان اضافه شده است یا خیر، عنوان کرد: پس از وقوع سیلاب سال ۹۸ در استان گیلان اعتباراتی از محل منابع استانی و ملی به این دستگاه اختصاص پیدا کرد.
مرادی با بیان اینکه در جریان تخصیص یکسری اعتبارات تعدادی ماشین‌آلات نو به چرخه حمل و نقل و راهداری استان گیلان اضافه شد، تصریح کرد: با تمام این اقدامات و تلاش‌های انجام شده اما راهداری گیلان همچنان با مشکل کمبود شدید ماشین‌آلات مواجه است و باید برای آن تدبیری اتخاذ شود.
وی عمر متوسط ماشین‌آلات راهداری استان گیلان را چیزی در حدود ۲۶ سال اعلام کرد و با تأکید بر اینکه برای به‌روزرسانی این امکانات نیازمند اعتبارات استانی و ملی هستیم ابراز داشت: خرید و به‌روز رسانی تجهیزات و امکانات راهداری برای استان حادثه‌خیزی نظیر گیلان امری لازم و بسیار ضروری است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان امکان ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم را از جمله کارکردهای مثبت و مزیت‌های به‌روزرسانی ماشین‌آلات راهداری خواند و گفت: با عملیاتی شدن این کار و در زمان وقوع بحران دیگر شاهد زمین‌گیر شدن ماشین‌آلات فرسوده در داخل محورها نیستیم.
مرادی با بیان اینکه در راه ماندن تجهیزات و ماشین‌آلات فرسوده آن هم در زمان وقوع بحران‌هایی نظیر سیلاب تبعات خاص خودش را به دنبال دارد اظهار داشت: اگر تجهیزات و ماشین‌آلات راهداری فرسوده باشند دیگر نمی‌توان از آن‌ها به صورت بهینه استفاده و در کمترین زمان ممکن ارائه خدمات کرد.
وی ارتقاء سامانه‌های الکترونیکی نصب شده در شریان‌های گیلان را یکی از برنامه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌‌‌ای تلقی کرد و ابراز داشت: تمام سعی ما در مجموعه راهداری این است که با تأمین و تخصیص اعتبارات از سوی مرکز نسبت به نوسازی این ناوگان در سطح شهرستان‌های گیلان اقدام کنیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان انجام اقداماتی در راستای رفع نقاط پرحادثه راه‌های استان را از اولویت‌های این اداره کل دانست و تصریح کرد: علاوه بر این‌ها همزمان با تأمین اعتبارات، امسال اقدامات بسیار خوبی نیز در راستای نگهداری از شریان‌های اصلی و فرعی استان انجام شده است.
مرادی از تنوع و گستردگی شبکه راه‌های استان گیلان، شرایط اقلیمی و جوی خاص حاکم بر آن سخن گفت و اظهار داشت: رطوبت بالا، گردشگرپذیر بودن و تردد بی‌وقفه در سطح محورهای استان موجب تسریع آسیب به راه‌ها می‌شود که این امر اهمیت و جایگاه ویژه اجرای عملیات راهداری را نمایان می‌سازد.