هدف‌گذاری برای افزایش ۱۰۰ هزار نفری پوشش تامین اجتماعی در کرمانشاه
هدف‌گذاری برای افزایش ۱۰۰ هزار نفری پوشش تامین اجتماعی در کرمانشاه

        کرمانشاه – الهه فرهادی / مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان امسال حدود ۱۰۰ هزار نفر به جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در استان اضافه شود. حمیدرضا قاسمی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر ۷۷۰ هزار نفر در استان […]

 

 

 

 

کرمانشاه – الهه فرهادی /

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان امسال حدود ۱۰۰ هزار نفر به جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در استان اضافه شود.
حمیدرضا قاسمی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر ۷۷۰ هزار نفر در استان کرمانشاه معادل ۳۹٫۶ درصد جمعیت، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، افزود: از نظر پوشش بیمه تامین اجتماعی استان ۲۸ کشور هستیم که جایگاه مناسبی نیست.
وی با اشاره به هدف‌گذاری که برای ارتقا پوشش بیمه تامین اجتماعی در کرمانشاه صورت گرفته، یادآور شد: بنا داریم تا پایان امسال پوشش تامین اجتماعی در استان را به ۴۵ درصد برسانیم که برای این منظور برنامه مدونی در نظر گرفته‌ایم.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای  ارتقا پوشش تامین اجتماعی در کرمانشاه نیازمند اضافه شدن ۳۵ هزار بیمه شده اصلی هستیم که معادل افزایش ۱۵ درصدی بیمه شدگان است.
قاسمی با بیان اینکه برای امسال بر اساس برنامه سازمان تامین اجتماعی افزایش سه درصدی بیمه شدگان در استان در نظر گرفته شده بود، تاکید کرد: باید پنج برابر آنچه که برای ما تعیین شده، عمل کنیم.
وی اضافه کرد: بنا داریم از این تعداد ۱۵ هزار نفر بیمه شده اجباری، ۱۲ هزار نفر بیمه شده غیراجباری، سه هزار نفر بیمه شده کشاورزی و مابقی در سایر بخش‌ها باشد.
به گفته این مسئول، با توجه به افزایش بیمه شدگان اصلی، جمعیت تحت پوشش نیز به نزدیک ۸۷۰ هزار نفر خواهد رسید.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه تحقق این هدفگذاری را نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط با ایجاد اشتغال در استان دانست.
در ادامه حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز درباره آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات حمایت از بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از شیوع کرونا گفت: تاکنون ۹۸۷۸ فقره ثبت نام برای پرداخت تسهیلات داشتیم و نزدیک به ۱۲٫۵ میلیارد تومان نیز پرداخت شده است.
وی تاکید کرد: هنوز با سهمیه‌ای که برای دریافت تسهیلات کرونا در کرمانشاه در نظر گرفته شده فاصله داریم.
به گفته این مسئول، کرمانشاه از نظر پرداخت تسهیلات جایگاه ۱۷ کشور را دارد و بیشترین تسهیلات پرداخت شده در استان نیز مربوط به اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و پس از آن سازمان صمت بوده است.

 

اتصال بابل به فیروزکوه

طرح ساخت و تکمیل راه دسترسی لزور فیروزکوه به بندپی بابل انجام شد.
مسئولان کشوری و استانی وهمچنین نمایندگان مجلس شهرستان‌های فیروزکوه و بابل در نشستی مشترک در روستای لزور فیروزکوه نحوه اجرای کامل این طرح را بررسی کردند.
نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی گفت :  طرح ساخت راه دسترسی روستای لزور در استان تهران به منطقه بندپی استان مازندران در سال ۹۰در سفر هیات دولت به شهرستان بابل مصوب شد .
علی کریمی افزود : مطالعات اولیه  این طرح به طول ۱۲ کیلومتر با هدف اتصال شمال فیروزکوه به جنوب مازندران از همان سال آغاز شد اما هنوز به اتمام نرسیده است.
وی گفت : ۷ کیلومتر از این طرح در حوزه استحفاظی استان تهران قرار دارد که امروز مصوب شد تا با همکاری دو شهرستان مسیری که در قدیم مال رو بوده است به راه روستایی و کاربری آفرودی تبدیل شود
نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی افزود : تلاش داریم تا دو سال آینده اعتبار لازم برای این طرح را مصوب کرده و برای اتمام تعریض و تکمیل طرح برنامه ریزی کنیم
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران هم گفت : اولویت بازگشایی مسیر روستای لزور به بندپی در درجه اول رونق اقتصادی در حوزه کشاورزی؛ گردشگری و همچنین افزایش تعاملات اجتماعی بین دو استان بوده و در مرحله بعدی تاثیر گذاری در کاهش بار ترافیکی و تردد جاده‌ای است.
محمد تقی‌زاده افزود: تامین اعتبار این طرح را نمایندگان حوزه انتخابیه دو شهرستان فیروزکوه و بابل پیگیری خواهند کرد تا در بودجه سنواتی دولت قرار گیرد.

مدیر مخابرات منطقه گلستان :
شوق استفاده از خدمات غیر حضوری
در مردم رو به افزایش است
مشترکان با ایجاد حساب کاربری در سایت مخابرات می‌توانند از خدمات الکترونیکی بهره‌مند گردند .
مهندس غلامعلی شهمرادی مدیر مخابرات منطقه گلستان با اعلام این مطلب، اظهار کرد: تمامی مشترکان تلفن ثابت می‌توانند با ورود به وب سایت مخابرات از خدماتی الکترونیکی مربوط به تلفن ثابت استفاده کنند.
وی با تاکید بر اینکه ارائه خدمات الکترونیکی در راستای رفاه حال مشترکان و اجرای درخواست آنها در سریعترین زمان ممکن در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: مدیریت هزینه‌ها، مشاهده تعرفه‌های داخلی و بین المللی، دریافت ریز مکالمات، صدور و پرداخت قبوض، درخواست تغییر شماره و سایر خدمات همچون کشف مزاحمت از جمله خدماتی است که مشتریان با ورود به سایت مخابرات و در بخش « مخابرات من « و ایجاد حساب کاربری می‌توانند از آن بهره‌مند گردند .
مهندس غلامعلی شهمرادی با اعلام آدرس سایت مخابرات به نشانی www.tci.ir ، سامانه ۲۰۲۰ را برای پشتیبانی و ارائه هرگونه خدمات مربوط به اینترنت، سامانه ۲۰۰۰ را برای پرداخت قبوض و ۲۰۱۱۷ را سامانه رفع خرابی تلفن معرفی کرد و از مردم خواست حتی الامکان با توجه به شرایط کنونی از سامانه‌های ارائه خدمات غیر حضوری برای دریافت خدمت استفاده نمایند .