قرارداد نهایی برقی کردن قطار تهران-گرمسار بزودی امضا می‌شود
قرارداد نهایی برقی کردن قطار تهران-گرمسار بزودی امضا می‌شود

  مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از نهایی شدن قرارداد برقی کردن قطار تهران – گرمسار در روزهای آینده خبر داد. به گزارش روزنامه جمله به نقل از راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی در بازید از یکی از شرکت‌های تابعه یکی از خودروسازان (سرمایه گذار پروژه قطار برقی تهران-گرمسار) در نشست با مدیرعامل این گروه صنعتی، با […]

 

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از نهایی شدن قرارداد برقی کردن قطار تهران – گرمسار در روزهای آینده خبر داد.
به گزارش روزنامه جمله به نقل از راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی در بازید از یکی از شرکت‌های تابعه یکی از خودروسازان (سرمایه گذار پروژه قطار برقی تهران-گرمسار) در نشست با مدیرعامل این گروه صنعتی، با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای تسریع در امضای قرارداد پروژه برقی کردن قطار تهران – گرمسار خواهیم کرد گفت: نه تنها مشتاقیم که هرچه سریع‌تر تفاهم نامه اخیر به قرارداد منجر شود بلکه علاقه‌مندیم که عملیات اجرایی این پروژه بزرگ نیز به زودی آغاز شود و برای این کار در حال بررسی ظرفیت‌های قانونی و رفع موانع کاری و اجرایی هستیم.
به گفته رسولی برقی کردن قطار تهران-گرمسار عبور از یک سد بزرگ با یاری گرفتن از توان داخلی و شکستن تابوی وابستگی به خارج در این زمینه است که تا پیش از این، ما را زمین‌گیر کرده بود.
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: پیشنهاد می‌کنم کارگروه مشترکی برای بررسی و امکان‌سنجی همکاری این خودروساز با راه آهن در سایر حوزه‌ها غیر از موضوع این تفاهم نامه، تشکیل شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: امروز این مجموعه عظیم خودروساز آن قدر توانمند شده که توانسته پروژه‌های مهمی از جمله کمک به ایجاد خط، تولید ریل، اجرای منوریل و تله کابین را اجرایی کند و باعث افتخار است که کارشناسان پر انرژی آن در اجرای پروژه‌های داخلی، منتظر خارجی‌ها ننشستند و خودشان وارد میدان عمل شدند.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک خبر داد؛
توانایی و تخصص شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در خدمت توسعه و ارتقا کیفیت باند

فرودگاه‌های کشور
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت  آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برای انجام مطالعات میدانی راه‌ها و باند فرودگاه‌ها از توانمندی روش نفوذ دینامیکی مخروط (DCP) استفاده می‌کند.
مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در تشریح این توانمندی و قابلیت در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: مطالعات ژئوتکنیکی باندهای پرواز به سبک سنتی، بدلیل تعدد عملیات پروازی هواپیماها در ساعات مختلف شبانه‌روز، همواره محدودیت‌هایی را از نظر تعداد و موقعیت حفر چاهک‌های دستی مطالعاتی، مدت زمان انجام آزمایش‌ها و پر کردن محل چاهک‌ها (به دلیل ابعاد و حجم زیاد گمانه های دستی) به دنبال دارد.
کیانپور با اشاره به اینکه نباید فرایند مطالعه و آزمایش بر روی باند فرودگاه‌ها مانع انجام پروازها شود، تصریح کرد: برای انجام مطالعه، کاستن محدودیت‌ها و نیز افزایش راندمان کاری گروه مطالعاتی حاضر در فرودگاه‌ها تصمیم گرفته شد از آزمایش های نوین و منحصر بفرد برای سرعت دادن به مطالعات مورد نیاز استفاده کنیم.
وی در تشریح نحوه انجام مطالعات به روش نفوذ دینامیکی مخروط (DCP)، افزود: با اجرای این طرح مطالعاتی جدید دیگر گمانه‌های دستی حفر نخواهد شد و جایگزین آن انجام مطالعات به روش نفوذ دینامیکی مخروط (DCP) است که روشی سریع‌تر و با حجم تخریب کمتری همراه است و حفاری دورانی و انجام آزمایش‌های درجا صورت گرفته و مقاومت لایه‌های غیرچسبنده روسازی مطابق استاندارد ASTM D6951 مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کیانپور ادامه داد: در این آزمایش با اعمال تعداد ضربات مشخص چکش، میزان نفوذ مخروط دستگاه در داخل لایه‌های خاک اندازه‌گیری می‌شود و با استفاده از آزمایش DCP می‌توان میزان نفوذ مخروط، سختی خاک، CBR نظیر محل و ضخامت لایه‌های همگن از نظر مقاومت را تخمین زد.
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: در حال حاضر این آزمایش توسط اکیپ و کارشناسان متخصص دفتر مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در سطوح پروازی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد و فرودگاه بین‌المللی بندرعباس انجام شده و نتایج آن در اختیار کارفرما قرار گرفته است.
به گزارش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، کیانپور در پایان گفت: به کارگیری این روش در بهسازی راه‌ها نیز مورد توجه کارفرمایان و مهندسین مشاور طراح قرار گرفته، به طوری که طی یکسال گذشته از نتایج این آزمایش در کنار پارامتر‌ها و نتایج اخذ شده از سایر روش‌های نیمه مخرب و یا غیر مخرب در مطالعه بهسازی پروژه‌هایی نظیر آزاد راه قزوین– رشت،  کرمانشاه– کنگاور و معابر شهر همدان و… بهره‌برداری شده است .

مدیرکل حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد:
تخصیص لاستیک با نرخ دولتی برای رانندگان
حمل کالاهای اساسی از مبدأ بندر امام خمینی (ره)
مدیرکل حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تخصیص یک جفت لاستیک تشویقی به رانندگانی که اقدام به حمل کالاهای اساسی از مبدا بندر امام خمینی (ره) کنند، خبر داد.
غلامحسین دغاغله با اعلام این مطلب اظهار داشت : به توجه به اهمیت حمل کالاهای اساسی از بندر امام خمینی (ره)، از ٢٠ تیرماه تا ٣١ مرداد سال جاری یک جفت لاستیک با نرخ دولتی به رانندگان متقاضی تعلق می‌گیرد.
وی افزود : رانندگانی که حداقل تعداد پنج فقره بارنامه مربوط به حمل گندم، کنجاله سویا و جو مربوط به شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت بازرگانی دولتی ایران از مبدأ بندر امام(ره) به تمام نقاط کشور با مجموع مسافت طی شده ۴۰۰۰ کیلومتر حمل نمایند، می‌توانند با مراجعه به پایانه بار بندرامام خمینی (ره) نسبت به دریافت یک جفت لاستیک با نرخ دولتی اقدام کنند.
به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی از بندر امام خمینی‌(ره) با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، در حال حاضر روند خوبی را طی می‌کند.