سرقت بزرگ سپاهان از پرسپولیس: شهریار مغانلو
سرقت بزرگ سپاهان از پرسپولیس: شهریار مغانلو

پایان کار شهریار مغانلو با پرسپولیس و احتمال انتقال به سپاهان، مهمترین خبر عصر امروز فوتبال ایران بود. تمرین امروز تیم پرسپولیس در حالی با حضور خبرنگاران برگزار شد که یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم پرسپولیس مصاحبه‌ای ایستاده با اهالی رسانه برگزار کرد و در بخشی از آن به موضوع جدایی بازیکنان پرسپولیس پرداخت. او با […]

پایان کار شهریار مغانلو با پرسپولیس و احتمال انتقال به سپاهان، مهمترین خبر عصر امروز فوتبال ایران بود.
تمرین امروز تیم پرسپولیس در حالی با حضور خبرنگاران برگزار شد که یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم پرسپولیس مصاحبه‌ای ایستاده با اهالی رسانه برگزار کرد و در بخشی از آن به موضوع جدایی بازیکنان پرسپولیس پرداخت.
او با اشاره به جدایی بازیکنانش گفت: همه تیم‌های لیگ قهرمانان آسیا خودشان را تقویت می‌کنند. نمی‌خواهم از کلمه بحران مالی استفاده کنم، اما این موضوع گریبانگیر ماست و می‌توانستیم این بازیکنان را با پیشنهاد خوب نگه داریم. دو مهره ثابت تیم ملی یعنی کنعانی‌زادگان و نوراللهی را از دست دادیم و مغانلو هم بازیکنی کلیدی بود.
نکته مهم اینکه پیش‌تر مذاکره شهریار مغانلو با تیم فوتبال سپاهان تایید شد و باتوجه به این‌که طلایی پوشان امکان پرداخت مبلغ رضایت نامه این بازیکن را دارند، او نزدیک به حضور در این تیم به نظر می‌رسد.
مغانلو مهاجم زنجانی تیم پرسپولیس در نقل و انتقالات زمستانی به صورت قرضی از سانتا کلارا به پرسپولیس پیوست و در شرایطی که پرسپولیسی‌ها امید زیادی به حفظ او داشتند، درخواست ۵۰۰ هزار یورویی باشگاه پرتغالی، سنگ بزرگی بر سر این انتقال شد.
شهریار مغانلو ۸ گل در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا با پیراهن پرسپولیس به ثمر رساند و تاثیری شگرف در موفقیت سرخپوشان داشت و حالا انتقالش به تیم نایب قهرمان و رقیب جدی پرسپولیس، شاید یک شکست بزرگ نقل و انتقالاتی برای قرمزهای پایتخت باشد.
با جدایی شهریار مغانلو از پرسپولیس، شمار بازیکنان تأثیرگذاری که پرسپولیس در تابستان از دست می‌دهد به عدد سه رسیده و کار یحیی گل‌محمدی در لیگ بیست و یکم بسیار سخت خواهد شد.
رضاوند: رقمی که آقای فرهاد گفت را امضا کردم
هافبک استقلال از تمدید قراراد خود پس از ۵ دقیقه صحبت با مجیدی خبر داد.
آرش رضاوند پس از صحبت با مسئولان باشگاه استقلال، قرارداد خود را به مدت دو فصل دیگر تمدید کرد. او در حین خروج از ساختمان باشگاه در جمع خبرنگاران با تایید این خبر گفت: خوشحالم که قراردادم را به دو سال دیگر با استقلال تمدید کردم. کلا در طول این هفته ۵ دقیقه دیروز با آقا فرهاد جلسه داشتم و صحبت هایمان را در همین زمان کوتاه انجام دادیم.
وی افزود: شایعاتی که در صفحات مجازی در مورد من مطرح شد به هیچ عنوان صحت ندارد. چنین چیزهایی اصلا نبود. ما می خوابیدیم و بیدار می شدیم و می دیدیم که نوشته اند فلان مبلغ را می خواهد در صورتی که چنین چیزی نبود. از زمانی که لیگ تعطیل شد من فقط دیشب به مدت ۵ دقیقه با آقا فرهاد صحبت کردم و می توانید از خودشان هم بپرسید.
هافبک استقلال با اشاره به این موضوع که دوست داشت در این تیم بماند تاکید کرد: با وجود پیشنهاداتی که داشتم، قلبا دوست داشتم که در استقلال باشم. الان هم هیچ منتی نیست و از ته دلم برای خودم خوشحالم چون استقلال تیم بزرگی است و آرزوی هر کسی است که در این تیم بازی کند.
رضاوند در واکنش به این موضوع که فرهاد مجیدی روز گذشته از مبلغ درخواستی بالای بازیکنان گلایه داشت گفت: به هر حال هر بازیکنی ممکن است یک پیشنهادی بدهد همان گونه که باشگاه هم پیشنهاد خود را ارائه می کند. من وارد جزئیات نمی شوم ولی در مورد قرارداد خودم باید بگویم که همان مبلغی را قبول کردم که آقا فرهاد تعیین کرده بود. همان مبلغی را امضا کردم که ایشان برایم در نظر گرفته بودند. هیچ حرفی هم نبود و خودشان هم می دانند.
وی در مورد رویارویی با الهلال گفت: آن طور که شنیدم احتمال دارد که از فردا تمرینات مان شروع شود. دو هفته است که بازی ها تمام شده و انشالله دیگر بازیکنان هم بیایند و تمدید کنند. بچه ها دو هفته است که تمرین ندارند و می توانند در این ۲۰ روز که فرصت داریم جبران کنند.
شوک به گل‌گهر؛ ایمان سلیمی رباط صلیبی داد
مدافع میانی تازه وارد گل گهر سیرجان با اتفاق تلخی مواجه شد و پزشکان از پارگی رباط صلیبی وی خبر دادند.
ایمان سلیمی مدافع سابق تراکتور که در فصل گذشته در لیگ اسلواکی کار را دنبال می‌کرد، در شرایطی خود را برای حضور در لیگ بیست و یکم و ترکیب گل گهر آماده می‌کرد با اتفاق تلخی مواجه شد و از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت شد.
سلیمی که بعد از جدایی از تراکتور در فصل گذشته، موردتوجه پرسپولیس نیز قرار داشت و در آستانه عقد قرارداد با این تیم در پنجره زمستانی فصل گذشته به دلیل نگرانی بابت بند فسخ قرارداد حضورش در فوتبال اروپا، از این تصمیم منصرف شده بود، بعد از نیم فصل حضور در لیگ اسلواکی قصد بازگشت دوباره به لیگ ایران را داشت و در این رابطه مذاکرات را با گل گهر سیرجان پیش برد. امیر قلعه نویی با اعتماد به این مدافع جوان در نهایت قرارداد با وی را نهایی کرد و به عنوان یکی از خریدهای تیم سیرجانی رونمایی شد.
چند روز بعد از این انتقال اما اتفاق تلخی برای ایمان سلیمی رقم خورد و او در جریان تمرینات اختصاصی خود دچار آسیب دیدگی شد و با انجام تست و عکسبرداری متوجه پارگی رباط صلیبی‌اش شد تا اینچنین مدتی از میادین دور باشد.
امیر قلعه نویی اما در حرکتی قابل توجه به این بازیکن اطمینان خاطر داده که این باشگاه حامی وی در مسیر بازگشت خواهد بود و باید دید در نهایت با عمل جراحی و پشت سر گذاشتن روند درمانی، در نهایت شرایط برای این بازیکن به چه شکل پیش خواهد رفت.
مهاجم سایپا، خرید جدید مس رفسنجان
باشگاه مس رفسنجان با عقد قراردادی مهاجم جوان سایپا را به خدمت گرفت.
مجید علیاری پس از دو سال حضور در سایپا و نمایش خوبی که در این تیم ارائه کرده بود، با اتمام قراردادش و سقوط نارنجی پوشان تهرانی از لیگ برتر، تصمیم به جدایی گرفت و یک تیم نارنجی پوش دیگر در سطح اول فوتبال ایران را انتخاب کرد.
این مهاجم ۲۵ ساله که پس از یک سال بازی برای صبای قم در لیگ برتر راهی پارس جنوبی شد و دو سال در این تیم عضویت داشت، طی دو فصل اخیر برای سایپا به میدان رفت و حالا هم مس رفسنجان را انتخاب کرد.
مجید علیاری در فصل اخیر ۴ گل با پیراهن سایپا به ثمر رساند که تلاش او در خط حمله تیمش برای بقا در لیگ برتر کافی نبود تا تیمش به لیگ یک برود، اما عملکرد این بازیکن موجب شد تا محمد ربیعی روی او نظر مثبتی داشته باشد و مهاجم سایپا را به جمع شاگردانش اضافه کند.
باشگاه مس رفسنجان که عملکرد موفقی در نقل و انتقالات تابستانی داشته، علاوه بر تمدید قرارداد عقیل کعبی و فراز امامعلی، نفرات با کیفیتی مثل سید مهدی حسینی، میثم تیموری و فرشاد محمدی‌مهر را هم به خدمت گرفته بود و اکنون با جذب مجید علیاری، چهارمین خرید لیگ برتری خود را انجام داد.
علیاری در دوران حضورش در سایپا با محمدرضا سلیمانی خط حمله این تیم را تشکیل می‌دادند و حالا با حضور در مس رفسنجان دوباره با این بازیکن هم‌بازی خواهد شد.