طرح جامع شهرک نیشتمان سنندج در شورای عالی شهرسازی ومعماری ایران تصویب شد
طرح جامع شهرک نیشتمان سنندج در شورای عالی شهرسازی ومعماری ایران تصویب شد

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان با اشاره به دستور العمل ترویج شهرک سازی در کشور از تصویب طرح شهرک نیشتمان سنندج به عنوان اولین طرح شهرک سازی در راستای این دستورالعمل در شورای عالی شهرسازی ومعماری کشور خبر داد. عرفان مرادی اظهار کرد: طرح جامع شهرک نیشتمان سنندج به کارفرمایی شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید […]

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان با اشاره به دستور العمل ترویج شهرک سازی در کشور از تصویب طرح شهرک نیشتمان سنندج به عنوان اولین طرح شهرک سازی در راستای این دستورالعمل در شورای عالی شهرسازی ومعماری کشور خبر داد.
عرفان مرادی اظهار کرد: طرح جامع شهرک نیشتمان سنندج به کارفرمایی شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و با نظارت فنی این اداره کل توسط گروه مهندسین دانشگاه کردستان تهیه شده است.
مرادی افزود: این طرح پس از طی مراحل قانونی در کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان ، در ۱۸ مرداد امسال در جلسه شورای عالی شهرسازی ومعماری و با حضور وزیر راه وشهرسازی به تصویب رسید.
وی ادامه داد: طرح شهرک نیشتمان در عرصه ای به مساحت ۴۰۳هکتار در اراضی تحت مالکیت دولت و با ظرفیت جمعیت پذیری ۲۸هزار نفر در قالب حداکثر ۷هزار واحد مسکونی تهیه شده است.
مدیرکل راه وشهرسازی کردستان با اشاره به نقش و عملکرد غالب مسکونی و اقامت دائم در شهرک نیشتمان از لحاظ نمودن دیگر نقش های مکمل در آن خبر داد و پاسخگویی به تقاضای موثر مسکن با توجه به محدودیت شدید زمین وایجاد موازنه متعادل عرضه و تقاضای زمین در شهر سنندج را از اهداف ساخت این شهرک عنوان کرد.
مرادی خاطرنشان کرد: تامین بستر مناسب فضاهای مکمل شهر سنندج در حوزه توریستی، تفریحی، شهرخلاق موسیقی، دهکده سلامت، افزایش توان لجستیکی سنندج به عنوان مرکز استان و تقویت حوزه مراودات اقتصادی مرزی را از دیگر اهداف مهم این طرح برشمرد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان:
عملیات اجرایی طرح مسکن جوانان هفته دوم مهرماه آغاز می‌شود
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اعلام اینکه عملیات اجرایی طرح مسکن جوانان به شکل پایلوت در استان گلستان و از هفته دوم مهرماه آغاز می‌شود از ارایه تسهیلات ۱۰۰ و ۲۳۰ میلیون تومانی برای اجرای طرح خبر داد.
سیدمحمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن گلستان در خصوص اجرای طرح مسکن جوانان که به شکل پایلوت در گلستان در حال انجام است، به ارایه توضیح پرداخت.
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از مهمترین اهداف اجرای طرح مسکن جوانان را ترغیب مردم به ماندن در محل‌های زندگی به ویژه روستاهای و احیای آنها، جلوگیری از مهاجرت اقشار فعال کشاورزی، کمک به اشتغال روستایی، کنترل قیمت زمین و مسکن و پیشگیری از حاشیه نشینی روستاییان در اطراف شهرها برشمرد.
حسینی با اشاره به اینکه بیش از ۴۷ درصد ساکنان استان گلستان در روستاها سکونت دارند، گفت: طرح مسکن جوانان در ۲۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان استان گلستان اجرایی خواهد شد که تفاهم‌نامه آن با اداره مسکن جوانان استانداری به امضا رسیده و هدف آن نیز روستاهای حریم شهر و روستاهایی است که نیاز به واحدهای مسکونی دارند.
وی از ثبت‌نام ۱۳ هزار گلستانی در اجرای این طرح خبر داد و افزود: در اجرای این طرح به شکل خودمالک ۴ هزار نفر ثبت‌نام کردند که به این تعداد از افراد علاوه بر ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قمیت با باز پرداخت ۲۰ ساله، طراحی و نقشه رایگان از سوی بنیاد ارایه می‌شود. در روش بنیاد ساخت نیز۲۳۰ میلیون تومان به هر واحدتسهیلات ارزان‌قیمت تعلق می‌گیرد.همچنین ۳ هزار واحد نیز در شهرهای زیر ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در استان گلستان  اجرایی و عملیاتی خواهد شد.
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اشاره به اینکه اراضی طرح مسکن جوانان به نرخ دولتی محاسبه و توسط بنیاد مسکن در یکسال به  اتمام می‌رسد وتحویل متقاضیان خواهد شد، اعلام کرد: پالایش متقاضیان خودمالکی ۲۰ مرداد و انبوه‌سازی تا پایان مرداد، نهایی خواهد شد و بعد از آن تامین زمین و ساخت انجام می‌شود.

توسط یگان حفاظت راه و شهرسازی استان صورت پذیرفت؛
رفع تصرف بیش از ۵۰۰۰ متر مربع از اراضی دولتی در استان همدان
معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان از رفع تصرف و خلع ید ۵۱۷۰ متر مربع اراضی ملی استان همدان به ارزش ۷۵ میلیارد ریال خبر داد.
علیرضا صارمی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان از رفع تصرف و خلع ید ۵۱۷۰ متر مربع اراضی ملی استان همدان به ارزش ۷۵ میلیارد ریال در مرداد ماه امسال توسط نیروهای یگان حفاظت از اراضی این اداره کل خبر داد و گفت: اراضی رفع تصرف شده واقع در مناطق حیدره، دره دوستعلی، روستای فقیره به سمت خاکو، تپه امام گل و منطقه خاکو است.
وی ادامه داد: متخلفان در چند قطعه و در حدود ۱۵۰ متر مربع از اراضی تصرفی مذکور اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کرده بودند که یگان حفاظت این اداره کل اقدام به تخریب آن کرد.
معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی همدان افزود: یگان حفاظت این اداره کل به طور مستمر و شبانه روزی تحرکات احتمالی در اراضی دولتی واقع در محدوده و حریم شهرهای استان را رصد می کند و در صورت مشاهده هر گونه تخلفات به طور قانونی و به موقع موضوع را مورد بررسی و پیگرد قضایی قرار می دهد.
صارمی خاطر نشان کرد: شهروندان  در مواجهه با هر گونه زمین‌خواری با شماره تلفن شبانه روزی ۱۶۵۶ یگان حفاظت تماس حاصل کنند.

سرپرست معاونت بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:
بازسازی واحدهای زلزله‌زده سی‌سخت
تا قبل از آغاز فصل سرما به اتمام می‌رسد
سرپرست معاونت بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: تا قبل از آغاز فصل سرما، هیچ خانوار زلزله‌زده‌ای در سی‌سخت بی‌سرپناه نمی‌ماند و بنیاد به تعهد خود برای بازسازی پایبند است.
مجید جودی سرپرست معاونت بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به این مطلب که آن بنیاد در زمینه بازسازی مناطق آسیب‌دیده از حوادث و بحران‌ها تجربه‌ای ۳۰ ساله دارد، گفت: در رابطه با بازسازی واحدهای مسکونی سی‌سخت تمامی تلاش بنیاد آن است که تا قبل از آغاز فصل سرما، بازسازی واحدهای مسکونی سی‌سخت به اتمام برسد.
سرپرست معاونت بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از مراحل اتمام ۸۵۰ واحد مسکونی تاکنون خبر داد.
جودی با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به تعهد خود برای اتمام واحدهای مسکونی زلزله زده سی‌سخت پایبند است، افزود: از آنجایی که منطقه، منطقه سردی است، امیدواریم تا قبل از فصل سرما این کار به اتمام برسد.
جودی در ادامه بخشی از مشکلات را در روند تکمیل بازسازی واحدهای زلزله‌زده سی‌سخت به کمبود سیمان در کشور مرتبط دانست و افزود: متاسفانه مساله کمبود سیمان بر بازسازی سی‌سخت نیز تاثیر گذاشت. در عین حال بنیاد مسکن، هماهنگی‌های موردنیاز را با کارخانجات سیمان انجام داده است تا مشکلات برطرف شود.