سندیکای بیمه گران ایران جایگاه واقعی خود را پیدا کرده است
سندیکای بیمه گران ایران جایگاه واقعی خود را پیدا کرده است

رییس کمیسیون حقوقی سندیکای بیمه گران، اعلام کرد که در دوره دبیر کل فعلی سندیکا، اتفاقات و اثرات مهم و ماندگاری در صنعت بیمه به وجود آمده و سندیکای بیمه گران جایگاه واقعی خود را پیدا کرده است. دکتر نیما نوراللهی با بیان اینکه از منظر اساسنامه، تاخیر در زمان برگزاری  انتخابات دبیرکل سندیکای بیمه […]

رییس کمیسیون حقوقی سندیکای بیمه گران، اعلام کرد که در دوره دبیر کل فعلی سندیکا، اتفاقات و اثرات مهم و ماندگاری در صنعت بیمه به وجود آمده و سندیکای بیمه گران جایگاه واقعی خود را پیدا کرده است.
دکتر نیما نوراللهی با بیان اینکه از منظر اساسنامه، تاخیر در زمان برگزاری  انتخابات دبیرکل سندیکای بیمه گران میسر نیست، افزود:هیات رییس ه سندیکای بیمه گران زمان برگزاری انتخابات را اعلام کرده، بنابراین تجدید نظر در زمان انتخابات بواسطه شیوع ویروس کرونا، فاقد توجیه قانونی است.
بیست و پنجم شهریور ماه ۱۴۰۰ دوره دو ساله سید محمد کریمی، دبیر کل فعلی سندیکای بیمه گران ایران به اتمام می‌رسد.
انتخابات دبیرکلی سندیکای بیمه‌گران، قرار است که ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۱۵ شهریورماه سالجاری در سالن اجتماعات بیمه مرکزی برگزار‌شود.
در این دوره از انتخابات دبیرکلی سندیکای بیمه گران ایران، سید محمد کریمی دبیرکل فعلی سندیکای بیمه گران ایران، عزیزالله مختاری و رسول ساجدی ثبت نام کرده‌اند.
به گفته نوراللهی، اساسنامه سندیکای بیمه گران ایران به برگزاری به موقع انتخابات تاکید دارد و تمامی اعضای این صنف، باید از اجرای مقررات دفاع کنند .
وی اذعان داشت: شورای عمومی، عالی ترین مرجع رسیدگی و اتخاذ تصمیم درباره امور سندیکای بیمه گران بوده و انتخاب دبیرکل از جمله وظایف و اختیارات این شورا است.

 

 

افتتاح ساختمان جدید بیمه سینا در بیرجند
مدیرعامل بیمه سینا با حضور در شعبه بیرجند ضمن افتتاح ساختمان جدید این شعبه با همکاران و نمایندگان دیدار و گفت‌وگو کرد.
دکتر رضا جعفری در مراسم افتتاح ساختمان جدید این شعبه ضمن اطلاع از روند بازسازی و اقدامات انجام شده اظهار کرد: فضای اداری شعب به عنوان یکی از مهمترین عناصر در جذب مشتریان و همچنین یکی از مولفه‌های موثر در بازاریابی به حساب می‌آید و به همین منظور بازسازی و تجهیز شعب از جمله برنامه‌های راهبردی شرکت بوده که خراسان جنوبی نیز یکی از استان‌های اولویت‌دار در این مهم در سال‌جاری بود که الحمدالله این شعبه به بهره‌برداری رسید و امید است منشاء خدمات شایسته بیمه‌ای به مردم شریف و با فرهنگ این استان باشد.
وی با ابراز خرسندی از نتایج حاصله از عملکرد شرکت در پنج ماهه نخست امسال گفت: تلاش مجموع همکاران ستاد، شعب و نمایندگان منجر به رشد ۴۲ درصدی درآمدها در این مدت شده و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود با اقدامات موثر بازاریابی در سطح شعب کشور و ستاد،
گزارش میان دوره‌ای بسبار مناسب و توام با سود بسیار خوب و مورد انتظار سهامداران خواهد بود.
مدیرعامل بیمه سینا ضمن تاکید بر لزوم توجه به زیرساختهای لازم برای فعالیت یک شرکت بیمه تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر در بخش سرمایه‌گذاری، عملیات بیمه‌گری و کفایت ذخایر و توانمتدسازی سرمایه انسانی و حوزه فناوری اطلاعات شرایط مطلوبی داریم و دغدغه‌ای در این زمینه وجود ندارد.
وی همچنین به تکالیف اجتماعی شرکت با توجه به اینکه شرکت زیر مجموعه نهاد انقلابی بنیاد مستضعفان هست اشاره کرد و گفت براساس منویات مقام محترم ریاست بنیاد باید به پوشش‌های بیمه‌ای مورد نیاز مناطق محروم نیز توجه ویژه داشت و از همکاران دعوت کرد با ارائه طرح‌های عام‌المنفعه بیمه‌ای برای اقشار آسیب‌پذیر و محروم جامعه شرکت را در تحقق مسئولیت‌های اجتماعی همراهی کنند.
ایشان در ادامه به لزوم دقت و سرعت در رسیدگی و پرداخت خسارت‌ها بیان داشت: مشتری‌مداری و رعایت حقوق مشتریان باید به عنوان یک اصل همواره مدنظر همکاران قرار گیرد، در ضمن انتظار ما این است که مدیران شعب با دقت و طبق بودجه ابلاغی در جهت تحقق اهداف تعیین شده حرکت کنند.
این گزارش می‌افزاید: در بخشی از این جلسه، همکاران و نمایندگان به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و مدیرعامل نیز دستور پیگیری موارد مطرح‌شده را صادر کرد.
مدیرعامل بیمه سینا در جریان این سفر، بازدیدی از شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی داشت و طی دیدار با مدیرعامل و مدیران ارشد آن، در مورد افزایش همکاری‌ها گفت‌وگو کرد.

رشد اوراق بدهی، انتظارات تورمی را کمرنگ می‌کند
زمانی که بازار بدهی رشد قابل توجهی نداشته باشد، دولت سراغ تنخواه گردان رفته و با استفاده از این منابع، خلق پول ایجاد و افزایش تورم و انتظارات تورمی را به دنبال خواهد داشت.
یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به شوک های تورمی سال‌های ۹۷ و ۹۹، گفت: «شوک تورمی سال ۹۷ به دلیل جهش ارزی و شوک تورمی سال ۹۹ نیز به دلیل کاهش درآمدهای نفتی و جهش ارزی بوده است.»
امیرحسین شکرابی با بیان اینکه نگرانی هایی برای تورم ماهانه (تغییرات سطح عمومی قیمت ها در یک ماه نسبت به ماه قبل) و تورم نقطه به نقطه (سطح عمومی قیمت ها در یک ماه نسبت به همان ماه در سال قبل) برای سال جاری پیش بینی می شود، گفت: «از ابتدای سال ۱۴۰۰، روند تورم ماهانه صعودی بوده است، و طبق آمار به دست آمده، تورم ماهانه در تیرماه ۳.۲ و در خرداد ماه ۳.۵ درصد بوده است.»
وی افزود: «دولت ها از ابزارهای متعددی برای کاهش کسری بودجه خود استفاده می کنند. یکی از این ابزارها اوراق بدهی است که در کشور ما نیز از سال ۹۹ ارزش بازار بدهی رشد قابل توجهی کرد و دولت به منظور کاهش کسری بودجه از این ابزار بهره مند شد.»
به گفته این کارشناس بازار سرمایه؛ در تیر، آذر و اسفند ماه سال گذشته شاهد رشد سنگین ارزش بازار بدهی بودیم و این در حالی است که در سال جاری ارزش این بازار تغییر محسوسی نکرده و تنها حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان طی چهار ماه به ارزش بازار اوراق بدهی افزوده شده است. وی با بیان اینکه طی چهار ماه گذشته آن طور که باید از ظرفیت بازار بدهی استفاده نشده است، گفت: «یکی از دلایل مهم این موضوع کاهش نرخ بهره بین بانکی طی این مدت بوده است.»