دستاورد استقلال: حذف عابر بانک‌های نقل و انتقالات
دستاورد استقلال: حذف عابر بانک‌های نقل و انتقالات

استقلالی ها باز هم از تیم های فعال بازار نقل و انتقالات بودند و خروجی ها و ورودی های زیادی را در فهرست خود دیدند. فصل نقل و انتقالات برای استقلال به روزهای پایانی خود رسیده و استقلالی ها بعد از امضای قرارداد قریب الوقوع با ابوالفضل جلالی و شیمبا، پرونده نقل و انتقالات تابستانی […]

استقلالی ها باز هم از تیم های فعال بازار نقل و انتقالات بودند و خروجی ها و ورودی های زیادی را در فهرست خود دیدند.
فصل نقل و انتقالات برای استقلال به روزهای پایانی خود رسیده و استقلالی ها بعد از امضای قرارداد قریب الوقوع با ابوالفضل جلالی و شیمبا، پرونده نقل و انتقالات تابستانی خود را خواهند بست تا با ترکیبی کامل (با تایید مجیدی) برای شروع مسابقات فصل آینده و البته دیدار با الهلال عربستان آماده شوند.

کی آمد، کی رفت!
استقلال در تابستان امسال موفق شد امین قاسمی نژاد، زبیر نیک نفس، عارف آقاسی، سلمان جعفری، علیرضا رضایی، ابوالفضل جلالی و شیمبا را جذب کند تا از تیم های پرکار و موفق فصل نقل و انتقالات باشد. البته در این تابستان شیخ دیاباته، هرویه میلیچ، مهدی قایدی، محمد نادری، مسعود ریگی، داریوش شجاعیان و فرشید اسماعیلی نیز از استقلال جدا شدند که در این میان شیخ دیاباته، هرویه میلیچ، داریوش شجاعیان و فرشید اسماعیلی با نظر مجیدی آبی ها را ترک کردند و مهدی قایدی و محمد نادری نیز با توجه به شرایط سنی و پیشنهاداتی که داشتند تصمیم به لژیونر شدن گرفتند تا در نهایت آبی ها با تیمی جوان تر که البته نفرات زیادی را در تیم ملی ایران دارد، برای فصل پیش رو آماده شوند.

تمدید پست های کلیدی
نکته کلیدی اما برای تیم مجیدی اما در کنار خریدهای جدید، حفظ چند مهره کلیدی در خطوط مختلف بود؛ سید حسین حسینی و رشید مظاهری سال آینده نیز برای پیراهن شماره یک استقلال خواهند جنگید و در خط دفاعی نیز دانشگر و یزدانی در ترکیب تیم استقلال باقی ماندند. آبی ها در خطوط جلوتر نیز توانستند مهره های کلیدی مانند رضاوند را حفظ کنند تا از فهرست تمدیدی های مجیدی، تمامی بازیکنان حفظ شوند و مدیران استقلال تنها موفق به تمدید قرارداد با ریگی نشدند که البته در این میان مجیدی نیز با توجه به اعداد مطرح شده از سوی برخی بازیکنان و صحبت هایی که در برابر باشگاه انجام داد، ثابت کرد که علاقه زیادی به تمدید قرارداد با او بعد از جذب نیک نفس و البته رضایت از کیفیت مهری ندارد.

خبری از عابر بانک ها نبود
نقل و انتقالات برای استقلال با تذکر جدی نهادهای بالادستی از جمله وزارت ورزش و جوانان و سازمان های نظارتی و ناظر بر مجموعه های دولتی به آبی ها و چند باشگاه دیگر شروع شد؛ سقف قراردادهای در نظر گرفته شده و البته تذکر برای استفاده نکردن از امکاناتی مانند دلار و قراردادهای زیر میزی که البته به نظر می رسد همچنان جزئی از فوتبال ایران است. آبی ها البته امسال بر خلاف سال های گذشته دوستان متمولی در کنار خود نداشتند تا کمک های آنها بتواند گره گشای مشکلات باشد و همین موضوع در شروع فصل نقل و انتقالات کار را سخت کرده بود.

ترفندی که راه گشا شد
با این حال اما استفاده از ترفند جدید از سوی مدیرعامل با هماهنگی هیات مدیره و مجیدی در قراردادها و یک پیشنهاد برد-برد با توجه به بودجه باشگاه و البته خطوط قرمز در نظر گرفته شده از سوی وزارت ورزش و جوانان و سازمان های بالا دستی از یک سو و همچنین حضور پر رنگ فرهاد مجیدی که در فصل گذشته برای آبی ها سنگ تمام گذاشته بود، باعث شد تا مددی و مجیدی نقل و انتقالات را با عملکردی مطلوب و موفقیت کامل به پایان برسانند و اگر عدم جذب حردانی را در نظر نگیریم، تمامی اهداف خود را محقق کردند. مددی و مجیدی برای متقاعد کردن بازیکنان با استفاده از پیشنهادهایی شامل قرارداد پایه + مزد بر اساس عملکرد توانستند چهره های جذاب نقل و انتقالات مانند سیاوش یزدانی، حسین حسینی، زبیر نیک نفس، آرش رضاوند، عارف آقاسی و غیره را پای میز مذاکره نشانده و در نهایت امضای قرارداد را از آنها بگیرند. در این میان بودند بازیکنانی که با توجه به پیشنهاد استقلال برای ماندن در این تیم متقاعد شدند و قراردادهای چشمگیر ۱۳ یا ۱۵ میلیاردی باشگاههای دیگر را کنار گذاشتند تا در نهایت با مدل جدید قراردادی آبی ها، پیراهن استقلال را بر تن کنند. اعداد نجومی که مجیدی و مظلومی نیز وجود آنها در بازار نقل و انتقالات پیرامون بازیکنان استقلال را تایید کردند. فرمولی که در ابتدا بعد از گمانه زنی هایی که درباره آن صورت گرفت خیلی مورد پسند هواداران نبود اما در نهایت استفاده از همین فرمول که آپشن های انگیزشی جذابی برای بازیکنان داشت باعث شد تا مدیر عامل استقلال بتواند رضایت کامل مجیدی را کسب کند و تیمی بر اساس نیازها و خواسته های او شکل دهد.

استقلال را موفق کن، پول بیشتر بگیر
حالا بازیکنان استقلال می دانند که حضور در هر مسابقه برای آنها ارزش زیادی دارد و محرومیت انضباطی، مصدومیت های ناشی از نداشتن زندگی حرفه ای و غیره تا چه اندازه به ضرر آنها تمام می شود؛ موضوعی که شاید در استقلال فراموش شده بود و در سال های گذشته وقوع اتفاقاتی از این دست را به وفور دیده ایم. همچنین آپشن هایی که در نهایت منتج به قهرمانی می شوند، برای باشگاه نیز برگ برنده خواهد بود زیرا ارقام بیشتری در قرارداد با حامیان مالی را محقق می‌کند و در نهایت به سود هواداران تمام می شود تا رضایت مندی از آنها بالا برود.