مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه مدیون خون شهدا هستیم، گفت: برای تحریم های جدید آمریکا، روش های جدید می خواهیم. علی اکبر صفایی در آیین معارفه خود به عنوان مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی ایران شانیتی جز خدمت به مردم نداریم اظهار کرد: رئیس جمهور […]
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه مدیون خون شهدا هستیم، گفت: برای تحریم های جدید آمریکا، روش های جدید می خواهیم.
علی اکبر صفایی در آیین معارفه خود به عنوان مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی ایران شانیتی جز خدمت به مردم نداریم اظهار کرد: رئیس جمهور محترم در اقصا نقاط کشور حضور مییابد که نشان از خدمت رسانی به مردم است. بر این اساس باید تلاش کنیم تا نفع اصلی آن به مردم برسد. در کنار مردم خانواده معزز شهدا باید مورد توجه قرار گیرند؛ انشاالله مشکلات آنها را حل کنیم ما مدیون خون شهدا هستیم و باید بتوانیم به خانوادههای آنها خدمت کنیم.
وی تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی باید بتواند برای مخاطبین خود سیاستگذاری، هدایت و حمایت کند. بخش دریایی کشور خط مقدم مقابله با تحریمها بودند و همیشه از تحریمهای آمریکا یک قدم جلوتر بودند ما باید بتوانیم با روش جدید از تحریمهای جدید عبور کنیم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تحریم ها امروز تغییر کرده و تحریم کنندگان به دنبال آن است که با ایجاد کریدورهای دریایی بدون این که ایران را تحریم کنند ما را مورد تحریم قرار دهند.
صفایی با اشاره به اینکه به دنبال ظرفیتسازی جدید در حوزه دریا برای رونق و ایجاد اشتغال هستیم، افزود: رویکردهای مورد تاکید اینجانب این است که در جنوب و شمال ناوگان دریایی را توسعه دهیم. سن ناوگان دریایی کشور بالا رفته، اگر نتوانیم آنها را نوسازی کنیم ظرفیت بنادر کشور بالاتر میرود بدون آنکه بتوانیم از آن استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی دریایی یعنی جذب، آموزش، صلاحیت و الحاق یکی از مباحث مهم است اضافه کرد: برای گرفتن در حوزه دریایی برای ظرفیتسازی مدیران ارشد دریایی توجه جدی به جوانان خواهیم داشت.
وی طراحی و اجرای ساختارهای پیشگیری از فساد شفافیت و ارائه خدمات به صورت مجازی را از دیگر رویکردهای خود عنوان کرد و گفت: همچنین به مباحث ایمنی، حفظ محیط زیست دریایی امنیت دریانوردی ماموریتهای نیروی های ارزشی و نظامی کشور توجه جدی خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: ایجاد و توسعه فعالیتهای دریایی در سواحل مکران عنوان یکی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دستور کار جدی قرار دارد. یکی دیگر از رویکردهای دوره جدید مدیریت سازمان بنادر توجه جدی به تسهیل تجارت با کشورهای همسایه در شمال و حنوب است که توجه خاصی داریم.
صفایی؛ ناخدای کارآزموده برای هدایت مرجع حاکمیت دریایی کشور است
محمد راستاد در مراسم تکریم و معارفه معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تقدیر از انتصاب شایسته علی اکبری صفایی از سوی رستم قاسمی؛ وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: صفایی مصداق بارز ناخدای کارآزموده برای هدایت مرجع حاکمیت دریایی کشور است.
محمد راستاد در مراسم تکریم خود با یادآوری این که طی ۴ سال اخیر آثار تحریم ها بر حمل و نقل دریایی را تقلیل دهیم، اظهار کرد: همزمان نباید اجازه می دادیم که مسیر توسعه بنادررا متوقف می کرد. یکی از اولویت های دنیا استفاده از اقتصاد مقیاس است. الان کشتی ها با ظرفیت ۲۳ هزار TEU ساخته شده است.
وی ادامه داد: یکی از اقدامات ما توسعه بندر شهید رجایی فراهم کردن پذیریش کشتی های مگاسایز را فراهم کرده ایم که اکنون زیرساخت پهلوگیری کشتی های با ظرفیت ۱۸۴۰۰ TEU مهیا شده است.
وی با اشاره به لایروبی در بندراما خمینی (ره) با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا، افزود: در بندر چابهار از ظرفیت غاز یک برای احداث پایانه غلات استفاده شده و سیلوی یکصد هزار تنی در این بندر در دست ساخت است.
مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: برای بندر بوشهر، مسیر دسترسی به بندر نگین در دستور کار گرفته است. همچنین راه دسترسی بندر نوشهر در دست ساخت است که بندر را برای دسترسی به کمربندی فراهم می کند. راستاد با یادآوری اینکه اولین اسکله رو-رو بندر امیرآباد در آستانه بهره برداری قرار دارد، اضافه کرد: برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی دو فروند لایروب هاپرساکشن خریداری شده و اخیرا نیز تامین دو لایروب دیگر مصوب شده و می توانیم به بازار منطقه خدمت ارائه دهیم.
انتقاد معاون وزیر راه از نبود مدیریت یکپارچه در پایانه های مرزی
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در ایران کار تیمی سخت است، گفت: در مدیریت یکپارچه پایانههای مرزی و فرودگاهها مشکل داریم.
شهرام آدم نژاد در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: در آستانه برنامه توسعه هفتم قرار داریم یکی از مشکلاتی که در حوزه حمل و نقل کشور وجود دارد نبوده درخواست های مناسب در برنامه های توسعه ای است.
وی افزود: واقعیت این است که در پایانه ها برای تغییر مدیریت حمل و نقل در مدیریت یکپارچه شهری مشکلاتی داریم. این مشکلات در بنادر کمتر است اما در ایستگاه های مرزی راهآهن، پایانههای مرزی جادهای و فرودگاهها درمدیریت یکپارچه مشکلاتی داریم. واقعیت این است که در ایران کار تیمی کردن سخت است و باید روی آن تمرین کنیم.
وی تصریح کرد: در حوزه هوشمندسازی باید وارد نسل چهارم و پنجم بنادر شویم ضمن اینکه به مسائل مربوط به لجستیک در حوزه دریایی توجه کنیم در شاخص ترانزیت باید شاخصهای بهتری داشته باشیم با توجه به تجارت خارجی.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سود حداکثری از عملیات حداقلی بنادر نیز باید تغییر کند. باید عملیات ترانشیپ منت را از بنادر همسایه جذب کنیم، از این رو لازم است ارتباطات ویژهای را ایجاد کنیم.
وی. با اشاره به مشکل حمل کالای اساسی از رفع آن با استراتژی حمل یکسره خبر داد و گفت: میزان سرمایهگذاری هر چهار متد حمل و نقل در طرح جامع حمل و نقل حدود ۱۰ میلیارد دلار است.