سرلشکر باقری انتصاب رییس سازمان هواپیمایی کشوری را تبریک گفت
سرلشکر باقری انتصاب رییس سازمان هواپیمایی کشوری را تبریک گفت

رییس ستادکل نیروهای مسلح در پیامی انتصاب محمد محمدی بخش به سمت معاون وزیر و ریاست سازمان هواپیمایی کشوری را تبریک گفت. سرلشکر پاسدار محمد باقری در پیامی خطاب به محمد محمدی بخش نوشت: انتصاب شایسته جنابعالی به سمت «معاون وزیر و ریاست سازمان هواپیمایی کشوری»  که نشانگر حسن اعتماد هیات دولت و وزیر معزز راه و شهرسازی […]

رییس ستادکل نیروهای مسلح در پیامی انتصاب محمد محمدی بخش به سمت معاون وزیر و ریاست سازمان هواپیمایی کشوری را تبریک گفت.
سرلشکر پاسدار محمد باقری در پیامی خطاب به محمد محمدی بخش نوشت: انتصاب شایسته جنابعالی به سمت «معاون وزیر و ریاست سازمان هواپیمایی کشوری»  که نشانگر حسن اعتماد هیات دولت و وزیر معزز راه و شهرسازی و ارمغان تعهد، لیاقت و توانمندی‌های آن برادر ارجمند برای نقش‌آفرینی در این سنگر خطیر است را صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: رجاء واثق دارم تجارب و پیشینه ارزنده و موثر در حوزه صنعت هوایی کشور در تلفیق با تدبیر و مدیریت خردمندانه جنابعالی، نوید بخش شکوفایی و اعتلای بیش از پیش این حوزه و ارتقاء قابلیت‌های هواپیمایی کشور در شان و تراز نظام و ملت عظیم‌الشان ایران است.
باقری در این پیام با ابراز خرسندی از این رخداد مبارک و اعلام آمادگی برای تعمیق همکاری‌های فی‌مابین نیروهای مسلح و آن سازمان خاطرنشان کرد: دوام توفیق و سربلندی جنابعالی در این منصب خطیر تحت عنایات حضرت ولی عصر (عج) و تبعیت از منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) را از درگاه ذات اقدس الهی مسالت دارم.

انتصاب سرپرست دفتر مدیرعامل و مدیریت عملکرد راه‌آهن
دکتر سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن، طی حکمی دکتر علی حسین زاده را به عنوان سرپرست دفتر مدیرعامل و مدیریت عملکرد شرکت راه آهن منصوب کرد. به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، دکتر حسین زاده مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک را در دانشگاه صنعتی شریف و مقطع دکتری را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به پایان رسانیده است. از جمله سوابق وی می توان به فعالیت در حوزه حمل و نقل ریلی باری، دبیر کمیته شفافیت صندوق بازنشستگی کشوری و فعالیت در حوزه های مختلف مهندسی از جمله نفت اشاره کرد. گفتنی است پیش از این، دکتر علی صدوقی عهده دار این مسئولیت بود که از زحمات او در این مسئولیت تقدیر شد.

درصورت تامین اعتبار لازم انجام‌ می‌شود؛
ایمن سازی سالانه ۱۰۰۰ نقطه پرحادثه در جاده‌های کشور ‌
معاون راهداری سازمان راهداری گفت: تا کنون ۱۵۸۵ نقطه پرحادثه در جاده‌های کشور شناسایی شده که اکنون با کمبود اعتبارات لازم ، سرعت اصلاح و ایمن سازی آنها کافی نیست
رضا اکبری معاون راهداری  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: شناسایی و تعیین نقاط پرحادثه جاده‌های کشور، در یک کارگروه مشترک که پلیس راه کشور در آن حضور دارد، انجام شده است و به تایید کمیسیون ایمنی راه‌های کشور به عنوان بالاترین مرجع رسمی در ارتباط با ایمنی راه‌ها رسیده است .
اکبری خاطر نشان کرد :در سال ۱۳۹۷ ، اعتبار لازم برای اصلاح نقاط پرحادثه جاده‌ها را ۲ هزار میلیارد تومان اعلام کردیم در حالی که هر سال حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد ریال برای این امر در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفت .
وی گفت : تا کنون حدود ۵۰۰ نقطه پرحادثه در طول جاده‌ها و محورهای مواصلاتی کشور اصلاح و ایمن سازی شده است این در حالی است که با محدودیت اعتباری مواجه هستیم و به همین دایل سرعت اصلاح این نقاط کافی نبوده است .
اکبری اظهار داشت : از این رو پلیس راه کشور در۲ سال گذشته، طی مکاتباتی که با وزارت راه و‌ شهرسازی داشته است، اعلام کرد که از بین این نقاط، ۲۵۱ نقطه در اولویت اول قرار دارد و اصلاح و ایمن سازی این تعداد نقطه پرحادثه، در دستور کار و‌اولویت اجرا قرار گرفته است . معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین با اشاره به تامین سریع اعتبار اجرایی اصلاح این ۲۵۱ نقطه پرحادثه، گفت: تا کنون ۲۳۰ نقطه از نقاط اعلامی پلیس راه اصلاح شده است و صورتجلسه لازم با پلیس راه کشور انجام شده است و تا پایان سال نیز ۲۰ نقطه دیگر رفع نقص و ایمن سازی می‌شود . به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اکبری به اصلاح سایر نقاط پر حادثه درسال آینده و قرار گیری در دستور کار سازمان اشاره کرد و افزود: نقاط پرحادثه بر اساس تصادفات یک دوره ۳ ساله در نقاطی که تکرار تصادف اتفاق می‌افتد، شناسایی می‌شوند و بلافاصله در دست مطالعه و تهیه طرح‌های مطالعاتی قرار می‌گیرد و با توجه به اعتباری که دولت همه ساله در اختیار ما قرار می‌دهد، تعدادی از این‌نقاط را در چرخه ایمن سازی و اجرا قرار می‌دهیم .

 نرخ جابجایی مسافر با سواری کرایه بین شهری ۱۵ درصد افزایش یافت
افزایش ۱۵ درصدی نرخ جابجایی مسافر با ناوگان سواری کرایه بین شهری از ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود.
اتحادیه شرکت‌های تعاونی سواری کرایه بین شهری در ۲ نامه‌ای که در تاریخ ۲۷ شهریور و ۲۴ مهر ماه امسال به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارسال کرد، درخواست تعدیل نرخ جابجایی مسافر با سواری کرایه با توجه به هزینه‌ها را مطرح نمود که با این درخواست موافقت شد. از جمله هزینه‌هایی که برای ناوگان سواری کرایه بین شهری افزایش یافته، هزینه حق تمبر صورت وضعیت مسافری است که در سال جاری با افزایش مواجه شده است. در کنار این موضوع باید به افزایش هزینه‌های تعمیر، نگهداری، لوازم یدکی و مصرفی مانند لاستیک و روغن و … نیز اشاره کرد که تاثیر مستقیمی بر قیمت تمام شده حمل دارد. با توجه به این موارد، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای روز (۱۰ آبان ماه ۱۴۰۰) در نامه‌ای به رحمت اله حاجی محمد علی رئیس هیئت مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی شرکت‌های سواری کرایه بین شهری کشور و مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی سواری کرایه بین شهری  و همچنین عادل اردشیری رئیس هیئت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی کارگری رانندگان سواری بین شهری کشور با درخواست آنان در مورد افزایش کرایه ها موافقت کرد. در بخشی از نامه امانی آمده است: با توجه به اختیار ناشی از دستور العمل تعیین نرخ بلیت حمل و نقل عمومی مسافر جاده ای که در نشست ۲۱۷ شورای عالی هماهنگی تصویب و به این سازمان ابلاغ شد، بدین وسیله به اطلاع می رساند از مورخ ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۰، نرخ پایه جابجایی مسافر با سواری کرایه بین شهری به میزان ۱۵ درصد افزایش می یابد.