فدراسیون؛ اساسنامه تایید نشود فیفا چالش ایجاد می‌کند
فدراسیون؛ اساسنامه تایید نشود فیفا چالش ایجاد می‌کند

فدراسیون فوتبال بر اساس درخواست فیفا ماده یک اساسنامه که فدراسیون فوتبال را تعریف می کند تغییر داده است. این تغییر مورد تایید مجمع عمومی فدراسیون فوتبال قرار گرفته و دولت هم آنرا تایید کرده است و حال قرار است مجلس در مورد آن نظر دهد. فیفا برای تایید نهایی این ماده از سوی دولت […]

فدراسیون فوتبال بر اساس درخواست فیفا ماده یک اساسنامه که فدراسیون فوتبال را تعریف می کند تغییر داده است.
این تغییر مورد تایید مجمع عمومی فدراسیون فوتبال قرار گرفته و دولت هم آنرا تایید کرده است و حال قرار است مجلس در مورد آن نظر دهد. فیفا برای تایید نهایی این ماده از سوی دولت و مجلس ایران مدت زمانی را برای فدراسیون فوتبال ایران تعریف کرده که این زمان در حال نزدیک شدن به پایانش است.
طهمورث حیدری یکی از اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال در خصوص این موضوع به سایت فدراسیون فوتبال گفت: «تصویب اساسنامه فدراسیون در صلاحیت مجمع عمومی فدراسیون بوده است که این کار در سال گذشته انجام شد و به تایید فیفا هم رسید، اما در عین حال و برابر توافقی که بین فیفا و معاون وزیر ورزش و جوانان صورت گرفت مقرر شد تا به موجب اصلاحاتی که در مقررات ملی ورزش صورت می‌گیرد، شرایطی فراهم شود که ماده یک اساسنامه عملا و در اجرا با مشکلی مواجه نشود. امیدوارم این اتفاق تا زمانی که فیفا به فدراسیون فوتبال ایران مهلت داده است، توسط مجلس نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تصویب شود، در صورت عدم تایید ماده یک اساسنامه توسط مجلس ممکن است برای فدرسیون فوتبال وتیم های ملی کشور چالش ایجاد کند.»
از آنجایی که طهمورث حیدری یکی از اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال به حساب می آید دیدگاه های او دیدگاه رسمی فدراسیون فوتبال بشمار می رود.

علیرضا بیرانوند: افتخار ثبت نام من در گینس متعلق به مردم است

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران بعد از ثبت نامش در کتاب گینس پیامی را منتشر کرد.
باشگاه بواویشتای پرتغال روز گذشته (پنجشنبه) خبر داد نام علیرضا بیرانوند به خاطر بلندترین پرتاب دست در یک مسابقه رسمی فوتبال به طور رسمی در کتاب رکوردهای جهانی گینس به ثبت رسید.
دروازه‌بان ایرانی بواویشتا به خاطر پرتاب دست ۶۱ متر و ۶۶ سانتی‌متری‌اش در بازی بین تیم‌های ایران و کره جنوبی در تاریخ ۱۱ اکتبر ۲۰۱۶ (۲۰ مهر ۱۳۹۵) در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، گواهینامه مربوط به این رکورد را از مسئولان گینس دریافت کرد.
بیرانوند بعد از دریافت این گواهینامه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «خیلی خوشحالم که رکورد «بلندترین پرتاب دست در یک مسابقه رسمی فوتبال» به نام بنده ثبت شد. کسب این افتخار با لباس تیم ملی خاطره‌ای است ماندگار و متعلق به شما مردم عزیز که همیشه با دعای خیر به من انرژی داده‌اید. از همه عزیزانی که به طرق مختلف تبریک گفته‌اند بسیار سپاسگزارم امیدوارم با انرژی مثبت و دعای خیر شما، خداوند توفیقی دوباره دهد تا لحظاتی هر چند کوتاه باعث خوشحالی‌تان شوم.»

یک میلیون دلار، جریمه انصراف از ACL 2022
رسانه های عراقی خبر دادند که باشگاه الشرطه در صورت انصراف از حضور در لیگ قهرمانان آسیا با جریمه سنگینی مواجه می شود.
وبسایت شبکه ویوا اسپورت اعلام کرد که باشگاه الشرطه پس از اعلام انصراف از حضور در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا که توسط AFC اعلام شده، از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا تحریم شده است.
این سایت افزود: این تیم به مدت دو دوره از حضور در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا و یا جریمه بیش از یک میلیون دلاری مواجه خواهد شد ضمن اینکه سهمیه عراق در لیگ قهرمانان آسیا حذف خواهد شد.
این شبکه تلویزیونی اعلام کرد فدراسیون فوتبال عراق وارد این ماجرا شده تا مدیران الشرطه را از تصمیم قبلی خود منصرف کند و این تیم در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند.
طبق ادعای برخی منابع، الشرطه می بایست در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا به مصاف نماینده دوم ازبکستان که هنوز مشخص نشده برود و تیم برنده برای صعود به مرحله گروهی با الغرافه دیدار کند.

صدری: هواداران ما پروتکل‌ها را رعایت کردند
مجید صدری سرپرست باشگاه پرسپولیس می‌گوید که هواداران این تیم به خوبی فاصله اجتماعی را رعایت کردند.
دیدار تیمهای پرسپولیس و صنعت نفت در حالی با حضور بیش از ۵ هزار هوادار این تیم برگزار شد که اگرچه شرایط ورزشگاه و بلیت فروشی نسبت به بازی استقلال پیشرفت محسوسی داشت اما همچنان خبری از رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نبود که البته گزارش‌ها حاکی از آن است که این موضوع خارج از دست طرفداران بوده است.
حالا مجید صدری سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس با تقدیر از هواداران پرسپولیس گفته: جا دارد که در این جا از هواداران عزیز تشکر کنم که با نظم و انضباط و ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در ورزشگاه حاضر شدند و جانانه از تیم محبوب خود حمایت کردند. آن‌ها چنان انرژی به اعضای تیم دادند که حتی با نادیده گرفته شدن پنالتی که به دست آوردند و گل سالمی که به ثمر رسانده بودند، باز هم پیروزی را رقم زدند و باید از آن‌ها هم تقدیر کنیم که در چنان روزی، تماشاگران را خوشحال و خندان به خانه‌ها فرستادند و مهمتر از این برای ما کار و وظیفه‌ای وجود ندارد.
صدری با اشاره به نواقص موجود اظهار داشت: همه دیدیم که در بازی پرسپولیس با صنعت نفت آبادان، تماشاگران به خوبی اصول را رعایت کردند و این میزان از رعایت مسائلی چون فاصله‌گذاری اجتماعی را در کمتر عرصه‌ای از جامعه شاهد هستیم. امیدواریم و اعلام آمادگی می‌کنیم که در بازی‌های آینده تعداد بیشتری از تماشاگران به ورزشگاه بیایند. شاید نواقص و مواردی هم وجود داشت اما انشاالله در بازی‌های بعدی آنها هم پوشش و رفع خواهد شد.

 

یک استقلالی در خطر محرومیت از بازی با پرسپولیس

مدافع تیم فوتبال استقلال در صورت دریافت کارت زرد در دیدار آینده،دربی را از دست خواهد داد.
تیم فوتبال استقلال روز دوشنبه در ابادان به مصاف شاگردان علیرضا منصوریان در هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر می‌رود.
تنها بازیکن ۳ کارته تیم استقلال محمد حسین مرادمند است که در صورت دریافت کارت زرد از داور بازی دیدار با پرسپولیس را از دست خواهد داد. محمد دانشگر و کوین یامگا بازیکنان ۲ کارته استقلال هستند اما در صورت دریافت کارت زرد در بازی آینده مشکلی برای دربی نخواهند داشت.
دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس روز ۱۳ آذر برگزار خواهد شد.