پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت مرحوم آیت‌الله آقای حاج سید رضی شیرازی
پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت مرحوم آیت‌الله آقای حاج سید رضی شیرازی

رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت عالم بزرگوار مرحوم آیت‌الله آقای حاج سید رضی شیرازی، را تسلیت گفتند. متن پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: «بسم الله الرحمن الرحیم درگذشت عالم بزرگوار مرحوم آیت الله آقای حاج سید رضی شیرازی رحمة الله علیه را که از احفاد پرچمدار کبیر اسلام […]

رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت عالم بزرگوار مرحوم آیت‌الله آقای حاج سید رضی شیرازی، را تسلیت گفتند.
متن پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت عالم بزرگوار مرحوم آیت الله آقای حاج سید رضی شیرازی رحمة الله علیه را که از احفاد پرچمدار کبیر اسلام و تشیع و مرجعِ استعمارستیز قرن چهاردهم هجری مرحوم میرزای شیرازی بزرگ بودند، به حوزه علمیه تهران و شاگردان و ارادتمندان ایشان و بیت رفیع شیرازی و بویژه به خاندان مکرّم و بازماندگان ایشان تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می نمایم.
سید علی خامنه ای
۱۱ آذر ۱۴۰۰»

مذاکره کننده ارشد ایران اعلام کرد
رفع تحریم ها گام به گام نیست
مذاکره کننده ارشد ایران گفت که ایران در سند سومی که به طرف های مقابل در برجام ارائه می‌شود درباره مدت راستی آزمایی از رفع تحریم ها نقطه نظرات و پیشنهادهای را بیان می کند. این سند هنوز تحویل طرف‌ها نشده است.
علی باقری پیش از دیدار با مدیرکل آژانس در پاسخ به این پرسش که در اسناد ارایه شده ایران به طرف های مقابل، رفع تحریم ها گام به گام خواهد بود یا یکجا؟ گفت: رفع تحریم ها گام به گام نیست.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره مدت راستی آزمایی از رفع تحریم ها اظهار کرد: ما سه سند داریم و این مساله در سند سوم هست که هنوز تحویل طرف‌ها نشده است.
رئیس هیات مذاکره کننده ایران در پاسخ به اینکه بازخورد اولیه طرف های مقابل به دو سند ارائه شده ایران چه بوده است؟ گفت: هنوز در حال صحبت هستیم.
گفت‌وگوی برجامی رابرت مالی و رافائل گروسی
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در توییتی از گفت‌وگوی خود با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، درخصوص مذاکرات هسته‌ای خبر داد.
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنج‌شنبه در توییتی نوشت: تبادل نظر به‌جایی با رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران درباره مذاکرات برجامی داشتم و بر نقش راستی‌آزمایی لازم الاجرای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کردم.
هفتمین دور مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین پس از وقفه‌ای چند ماهه از روز دوشنبه آغاز شد.
آذر منصوری دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران شد
انتخابات شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران برگزار و دبیرکل جدید این تشکل سیاسی اصلاح‌طلب نیز مشخص شد.
اعضای شورای مرکزی منتخب هفتمین کنگره سراسری حزب اتحاد ملت به شرح زیر است:
علی شکوری راد، آذر منصوری، مرتضی مبلغ، حسین کاشفی، ریحانه طباطبایی، سید عمادالدین خاتمی، سعید شریعتی، حسین نورانی نژاد، ساجده عرب سرخی، فاطمه پهلوانی، رحیم عبادی، جلال محمدلو، رضا باوفا، اروجعلی محمدی، محمودحسینی، اشرف بروجردی، زهره آغاجری، صدیقه شکوری راد، محمودمیرلوحی، سید هادی عظیمی، زهرا بهروزآذر، جلال جلالی زاده، داوود حشمتی، مهدی شیرزاد، حمید امین اسماعیلی، هادی یزدانی، محمدحسین خلیلی اردکانی، ندا مرادی، سید پوریا موسوی و علی پیرحسین لو
آمریکا: هنوز برای تعامل معنادار ایران در وین فرصت باقی است
وزیر خارجه آمریکا بیان کرد که هنوز برای تعامل معنادار ایران در مذاکرات هسته‌ای دیر نشده است.
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در سوئد گفت که واشنگتن در «آینده‌ای بسیار نزدیک» خواهد فهمید که آیا ایران می‌خواهد با حسن نیت در مذاکرات هسته‌ای در وین شرکت کند یا نه‌.
بلینکن که برای شرکت در نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا به سوئد سفر کرده تاکید کرد که دیداری با همتایان روسی و صهیونیستی خود داشته است.
وی همچنین مدعی شد که هنوز فرصتی برای تعامل معنادار ایران در مذاکرات هسته‌ای باقی است.
مخبر: برای رفع تحریم‌ها در ارکان نظام عزم جدی وجود دارد
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت مصمم به رفع تحریم و حل مسائل است، گفت: با عزمی که در ارکان نظام درباره رفع تحریم‌ها وجود دارد، امیدواریم در این زمینه به نتیجه برسیم.
محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه خبر خوبی برای مردم با توجه به آغاز مذاکرات برجامی دارید؟، گفت: برنامه‌ریزی دولت با فرض این است که موانع به همین صورت باشد. در دولت و کشور ظرفیت‌هایی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها مشکلات کشور را به حداقل رساند و حداقل مشکلاتی که احیانا باقی بماند نیز مربوط به مذاکرات است.
وی که با خانه ملت گفتگو می کرد، افزود: دولت مصمم به رفع تحریم و حل مسائل است البته این موضوع به طرف مقابل هم بستگی دارد. معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: با عزمی که در ارکان نظام درباره رفع تحریم‌ها وجود دارد، امیدواریم در این زمینه به نتیجه برسیم.