سرپرست تیم فوتبال سپاهان اصفهان نسبت به اشتباهات داوری در مسابقات این تیم واکنش نشان داد. رضا فتاحی در خصوص داوری پُر اشکال دیدار تیمهای سپاهان و گل گهر سیرجان اظهار داشت: در حالی که پیشبینی میشد در تقابل دو تیم به اتکای وجود بازیکنان تکنیکی و اندیشههای فنی کادرفنی دو تیم شاهد یک بازی […]
سرپرست تیم فوتبال سپاهان اصفهان نسبت به اشتباهات داوری در مسابقات این تیم واکنش نشان داد.
رضا فتاحی در خصوص داوری پُر اشکال دیدار تیمهای سپاهان و گل گهر سیرجان اظهار داشت: در حالی که پیشبینی میشد در تقابل دو تیم به اتکای وجود بازیکنان تکنیکی و اندیشههای فنی کادرفنی دو تیم شاهد یک بازی بسیار زیبا، جذاب و تماشاگر پسند باشیم، علیرغم تلاش بازیکنان دو تیم و جنگندگی که از آنها شاهد بودیم، فاجعه داوری علیه سپاهان رقم خورد به طوری که حداقل دو پنالتی صددرصد به اقرار کارشناسان داوری به نفع سپاهان گرفته نشد.
وی افزود: گل دقیقه ۳ آفساید تیم گلگهر سیرجان سالم تشخیص داده شد و عملاً جریان بازی را به سمت و سوی دیگری برد. این درحالی است که باشگاه سپاهان، کادر فنی و محرم نویدکیا با نجابت از هرگونه جو سازی علیه داوری، فضاسازی و استفاده از ابزارهای مختلف فشار و جنگ رسانهای خودداری کردند ولی علی الظاهر این رفتار اخلاق مدارانه و منش جوانمردانه در فوتبال کشور مورد توجه قرار نمیگیرد.
سرپرست سپاهان با اشاره به اشتباهات داوری تصریح کرد: در چهار هفته قبل نیز شاهد اشتباهات اثرگذار که نتیجه مسابقه را علیه سپاهان مقابل ذوب آهن رقم زد بودیم. در همین راستا باشگاه سپاهان رسماً با کمیته داوران مکاتبه کرد. چندروز بعد( به علت عدم پاسخ کمیته داوران) نامه پیرو را مجدداً ارسال و خواستار رسیدگی به نحوه قضاوت و رفتارهای پُر از اشکال و دور از عدالت داور و داور چهارم طی مکاتبهای به فدراسیون و کمیته داوران منعکس شد ولی مجدداً هیچگونه پاسخی دریافت نکردیم تا امروز بار دیگر شاهد یک فاجعه عظیم داوری باشیم تا در یک مسابقه تیم داوری بیش از سه اشتباه تاثیرگذار علیه تیم سپاهان رخ دهد!
فتاحی افزود: امروز (شنبه چهاردهم آذر) مکاتبه رسمی و اعتراض باشگاه به کمیته داوران انجام میشود. امیدواریم اینبار این فاجعه داوری مورد رسیدگی قرار گرفته و شاهد پاسخ کمیته داوران در این رابطه باشیم.
وی تصریح کرد: باشگاه سپاهان تاکنون از هرگونه بهانهجویی، فضاسازی و تحت فشار قرار دادن سیستم داوری و جنجال آفرینی بری بوده ولی در هفت هفته گذشته شش امتیاز سپاهان قربانی چنین اشتباهات فاجعه آمیزی شده که دیگر امکان سکوت را از ما گرفته است. از مسئولان مربوطه پاسخگویی رسمی به مکاتبات باشگاه را خواستاریم. هر چند معتقدیم کیان داوری فوتبال ایران متشکل از انسانهای سالم، پاک و پاکباخته است اما اشتباهات فاجعهآمیز و غیر قابل تحمل شده است.
وینگر گلگهر، مدعی جدید آقای گلی
ستاره سرعتی گلگهر یک روز فوقالعاده را در مقابل سپاهان گذراند و یکی از ترینهای تیمش بود.
” یکی از مهرههای کلیدی و ارزشمند گلگهر در دو فصل گذشته بدونشک سعید صادقی بوده است؛ وینگر سرعتی که بعد از جدایی از شهر خودرو و پیوستن به جمع شاگردان امیر قلعهنویی، توانسته نمایشهای خوبی را از خود در ترکیب گلگهر به اجرا بگذارد و روند رو به رشدی را سپری میکند.
او روز گذشته در رویارویی گلگهر و سپاهان، یکی از بهترین بازیکنان حاضر در میدان مسابقه بود و نقش پررنگی را در پیروزی ۴-۲ تیمش ایفا کرد؛ چرا که صادقی توانست خیلی زود در نقش گلساز در دقیقه ۲ حاضر شود و روی ارسال زیبای او بود که سهرابیان توانست گل برتری تیمش را به ثمر برساند.
به جز این گلسازی، صادقی در نیمه اول حرکات انفرادی زیادی داشت تا بتواند قفل دروازه سپاهان را باز کند و شوتهای خوبی را هم به سوی دروازه کنت روانه کرد که با بدشانسی ضربات او به بار ننشست؛ اما تلاشهای متعدد سعید صادقی پیش از پایان بازی به گل نشست تا او بتواند سومین گل خود را در فصل جدید به ثمر برساند.
در دقایق پایانی بازی و روی یک ضد حمله عالی، صادقی در مصافی تک به تک با گلر اتریشی سپاهان توانست گل چهارم تیمش را بزند تا بعد از دبل گلزنی مقابل تراکتور در هفته نخست و در پیروزی ۴-۱ تیمش، اینبار در یکی سهم در برتری ۴ گله گلگهر مقابل سپاهان داشته باشد.
او حالا با گلی که مقابل طلاییپوشان اصفهانی به ثمر رساند، توانست با ۳ گل یکی از صدرنشینان جدول گلزنان لیگ باشد و امیدوار است بتواند در ادامه فصل موقعیت خود در جمع برترین گلزنان فصل را حفظ کند.
تراکتور هم تبلیغات محیطی میخواهد
سازمان لیگ در آستانه دربی تبلیغات محیطی در استادیوم آزادی را به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس واگذار کرد.
البته دردربی استقلال میزبان و مجری تبلیغات محیطی این باشگاه بود اما پرسپولیس از بازی بعدی در استادیوم آزادی می تواند مجری تبلیغات در این استادیوم باشد. تبلیغات محیطی در استادیوم آزادی به شرط ارایه تضامین مالی و هم چنین واریز سهم سازمان لیگ به این دو باشگاه و البته با تایید وزیر ورزش و هم چنین رییس فدراسیون فوتبال واگذار شد.
سوال مهم این جاست آیا دیگر تیم های حاضر در لیگ برتر هم می توانند تبلیغات محیطی در بازی های خانگی را برعهده بگیرند؟ این به شرطی خواهد بود که دیگر تیم های لیگ برتر کسب درآمد در بازی های مورد نظر را تامین و سهم سازمان لیگ را واریز کنند. هم اکنون سهم سازمان لیگ از تبلیغات محیطی ۳۰ درصد است و این سازمان در ابتدای فصل قراردادی را به صورت پیمانکاری منعقد کرده است. اگر میزان کسب در آمد دیگر تیم های حاضر در لیگ برتر از قراردادی که سازمان لیگ با پیمانکار منعقد کرده کمتر باشد دیگر تیم های حاضر در لیگ برتر بالاجبار باید روی قرارداد سازمان لیگ پیش بروند و درآمد حاصله از تبلیغات محیطی را از سازمان لیگ به دست بیاورند. علاوه بر تیم های استقلال و پرسپولیس تیم تراکتور هم خواهان دریافت مجوز تبلیغات محیطی از سوی سازمان لیگ شده است و به نظر می رسد در روزهای آینده این باشگاه هم مجری تبلیغات محیطی در بازی های خانگی دراستادیوم یادگار امام خواهد شد. البته همان طور که اشاره شد این باشگاه می بایست به سازمان لیگ تضامین مالی ارایه داده و سهم سازمان لیگ از اجرای آن را پیش از هر مسابقه به حساب سازمان لیگ واریز کند.