برنامه‌ریزی ۳ ساله وزارت نیرو برای تامین آب روستاهای کشور
برنامه‌ریزی ۳ ساله وزارت نیرو برای تامین آب روستاهای کشور

وزیر نیرو گفت: مهم‌ترین برنامه در حوزه روستاها ‌را در چارچوب طرح جهاد آبرسانی دنبال می‌کنیم که در همین رابطه، اقدامات خوبی از جمله تامین اعتبارات و شناسایی ۱۰ هزار روستا انجام شده است. علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در حاشیه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست با نمایندگان این کمیسیون با […]

وزیر نیرو گفت: مهم‌ترین برنامه در حوزه روستاها ‌را در چارچوب طرح جهاد آبرسانی دنبال می‌کنیم که در همین رابطه، اقدامات خوبی از جمله تامین اعتبارات و شناسایی ۱۰ هزار روستا انجام شده است.
علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در حاشیه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست با نمایندگان این کمیسیون با موضوع آبرسانی و رفع تنش‌های آبی در شهرها و روستاهای کشور، اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه در حوزه روستاها را در چارچوب طرح جهاد آبرسانی دنبال می‌کنیم که در همین رابطه، اقدامات خوبی از جمله تأمین اعتبارات و شناسایی ۱۰ هزار روستا انجام شده است. وی با اشاره به برنامه‌ریزی سه ساله برای تأمین آب این روستاها، اضافه کرد: برخی از روستاها شبکه آبرسانی نداشته و باید این شبکه در آن‌ها ایجاد شود، اما در برخی از این روستاها نیازمند تجدیدنظر در تأمین منابع آب با استفاده از روش‌های مختلف انتقال هستیم.
محرابیان همچنین با اشاره به بررسی وضعیت آب شهرها خاطرنشان کرد: در موضوع شهرها، طرح‌های متعدد و در برخی موارد با مدت زمان طولانی را در دست اجرا داریم که در چارچوب یک برنامه ویژه این طرح‌ها را شناسایی کرده و در حال متمرکز کردن منابع خود برای تکمیل پروژه‌ها در تمامی استان‌ها و شهرها هستیم. وی با بیان اینکه عمده طرح‌های آبی کشور با پیشرفت قابل توجهی همراه هستند، گفت: با استفاده از ظرفیت‌های بودجه و کمکی که مجلس شورای اسلامی در بودجه ۱۴۰۱ خواهد کرد، منابع این طرح‌ها را تأمین کرده و با تداوم این موضوع در سال‌های آینده شاهد تکمیل و به بهره‌برداری رساندن طرح‌ها و پروژه‌های آبی خواهیم بود.
الزام خریداران و فروشندگان ارز به پرداخت مالیات
سازمان امور مالیاتی کشور در اطلاعیه‌ای همه خریداران و فروشندگان ارز را مکلف به پرداخت مالیات کرد.
در اطلاعیه سازمان امور مالیاتی آمده است: بر اساس ماده ۱۶۳ قانون مالیات‌های مستقیم، خرید و فروش ارز مشمول مالیات بوده و همه اشخاص فعال در این بخش مکلف به ثبت نام و پرداخت مالیات تعیین شده هستند.
بر اساس این گزارش، سازمان امور مالیاتی کشور در راستای اجرای مقررات ماده قانونی یاد شده، با اعلام بانک‌مرکزی به برقراری مالیات علی الحساب به میزان ۱۰ درصد از فروش ارز اقدام می‌کند. اطلاعیه سازمان امور مالیاتی می‌افزاید: اشخاص یاد شده مکلف اند با مراجعه به درگاه الکترونیکی سازمان به نشانی www.tax.gov.ir به ثبت نام اقدام کنند. در صورت ثبت نام نکردن به موقع و نپرداختن مالیات در نظام مالیاتی، علاوه بر شمول مالیات و جرائم غیر قابل بخشش که از طریق عملیات اجرایی وصول خواهد شد به مجازات‌های مقرر در ماده ۲۷۴ قانون مالیات‌های مستقیم از جمله مجازات‌های درجه شش محکوم خواهند شد.
مسدود شدن حساب بانکی ۷۰۰ فعال غیرمجاز ارزی توسط وزارت اطلاعات
مدیرکل مبارزه با قاچاق معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات گفت: حساب‌های بانکی بیش از ۷۰۰ نفر فعال غیرمجاز ارزی در کشور شناسایی و مسدود شد.
مدیر کل مبارزه با قاچاق کالا و ارز معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات اعلام کرد: با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج)، با همکاری بانک مرکزی همه حساب‌های بانکی بیش از ۷۰۰ نفر از فعالان غیرمجاز ارزی در سطح کشور شناسایی و مسدود گردید. وی با بیان اینکه اسامی این دلالان ارزی جهت تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، گفت: گردش برخی از حساب‌های مسدود شده در ۹ ماهه سال‌جاری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان است.
این مقام مسئول در معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات با اشاره به اینکه پایش، شناسایی و ردیابی مالی حساب‌های بانکی مشکوک فعالان ارزی به‌صورت مستمر در حال انجام است، گفت: در روزهای آتی نیز اقدامات لازم برای اخذ حکم قضائی برای مسدودسازی حساب‌های بانکی تعداد دیگری از فعالان غیرمجاز ارزی در دست انجام است.
۵ میلیارد یورو برای تأمین ۱۰ هزار مگاوات صنایع سرمایه لازم است
مجری طرح احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع گفت: احداث ۶ هزار مگاوات نیروگاه با انجام برخی اقدامات موازی همزمان با دوره پیشبرد در آستانه انتخاب پیمانکار و آغاز عملیات اجرایی است. سید زمان حسینی، مجری طرح احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع در خصوص جزئیات احداث ۱۰ هزارمگاوات نیروگاه توسط بخش صنایع افزود: در تاریخ ۱۹ مهر امسال تفاهم‌نامه احداث حداقل ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید از طریق صنایع بین وزارتخانه نیرو و صمت مبادله شد. سرمایه‌گذاری این بخش توسط سرمایه‌گذاران صنعتی و معدنی کشور انجام می‌شود. وی با بیان اینکه صنایع معدنی شامل صنایع تولید فولاد، مس و آلمینیوم است، اضافه کرد: طرح احداث ۱۰ هزارمگاوات نیروگاه توسط بخش خصوصی در ۱۴ پروژه و با هدف تامین برق پایدار و مستمر برای این صنایع معدنی است یعنی به عبارتی دیگر صنایع بتوانند خودشان برق موردنیاز خود را تامین کنند.
مجری طرح احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع با اشاره به پیش‌بینی احداث ۱۴ پروژه در ۱۵ استان کشور، گفت: این پروژه‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، مرکزی و هرمزگان احداث خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای احداث نیروگاه سه مرحله پیشبرد، عملیات اجرایی و تست و سنکرون وجود دارد، افزود: مرحله اول قسمت پیشبرد بوده که یک مرحله مقدماتی و مطالعاتی است به عبارتی دیگر در این قسمت احداث نیروگاه از نظر محیط زیست، سوخت، گاز، زمین، آب و سایر مشخصات فنی بررسی می‌شود.