مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از تکمیل بزرگراه ۷۰ کیلومتری نقده-پیرانشهر-تمرچین تا سال ۱۴۰۲ در صورت تامین اعتبار، خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل به دعوت نمایندگان مجلس به همراه اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بازدیدی از […]
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از تکمیل بزرگراه ۷۰ کیلومتری نقده-پیرانشهر-تمرچین تا سال ۱۴۰۲ در صورت تامین اعتبار، خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل به دعوت نمایندگان مجلس به همراه اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بازدیدی از پروژههای حمل و نقلی استان آذربایجانغربی به ویژه مسیرهای منتتهی به مرز تمرچین انجام داد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت در جریان این بازدید اعلام کرد: یکی از برنامههای اساسی شرکت ساخت افزایش ظرفیت ترافیکی و حمل و نقلی منتهی به مرز تمرچین است که از سه راهی حیدرآباد در کریدور غرب کشور شروع و به نقده و پیرانشهر میرود و از پیرانشهر به مرز ختم میشود. طول این محور نزدیک به ۷۰ کیلومتر است که برنامه این است تا این محور را به شکل چهارخطه برای مردم و برای افزایش ظرفیت صادراتی به کشور همسایه عراق ارتقا بدهیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در این ۷۰ کیلومتر مسیر چهار پیمانکار در چهار بخش در حال عملیات اجرایی هستند که امیدوار هستیم بتوانیم نسبت به گذشته عملیات اجرایی را با پیمانکارانی که انتخاب کردیم با سرعت و طبق زمانبندی پیش ببریم.
خادمی افزود: برنامه این است که تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ که بهار سال ۱۴۰۱ است حداقل ۱۰ کیلومتر از این مسیر را برای تردد، چهارخطه کنیم و باقیمانده را نیز بتوانیم حداکثر تا ۱۴۰۲ به شکل چهارخطه ایجاد کنیم.
وی اعتباری که برای تکمیل چهارخطه شدن این مسیر ۷۰ کیلومتری لازم است را ۵۰۰ میلیاردتومان برشمرد و توضیح داد: چنانچه منابع مالی این پروژه شامل پیوست قانون بودجه و سایر منابع از محل ماده ۵۶ قانون با کمک بانکها تامین شود، پروژه چهارخطه تا سال ۱۴۰۲ تکمیل میشود و مورد بهرهبرداری قرار خواهد گرفت. خادمی تکمیل این مسیر را هم برای مردم منطقه و هم افزایش صادرات و واردات به کشور حائز اهمیت برشمرد.
توافق با کشور آذربایجان برای احداث پل مرزی ماشینرو آستاراچای
همچنین روز سه شنبه ۱۶ آذر هم معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور به همراه هیئت جمهوری آذربایجان از پروژه پل مرزی آستاراچای و بارانداز پایانه ریلی آستارا بازدید کرد.
در این جلسه خادمی، معاون وزیر راهوشهرسازی به سفر هیئت آذربایجانی و تشکیل جلسه با وزیر راهوشهرسازی در هفتههای گذشته اشاره کرد و گفت: در آن جلسه بنا شد کارگروهی برای رسیدگی به موارد مورد بحث در نقطه صفر مرزی در منطقه آستارا ایجاد شود.
وی با بیان اینکه در جلسه با هیئت عازمی از کشور دوست و برادر جمهوری آذربایجان نیز در خصوص موارد مرزی و زیرساختهایی که در نقطه صفر مرزی باید اجرا شوند، تبادل نظر شد، افزود: برای افزایش ظرفیت اجرایی تردد در نقطه صفر مرزی بین ایران و جمهوری آذربایجان، ایجاد پل جادهای در آستارا را برنامهریزی کردهایم. مديرعامل شركت مادر تخصصی ساخت و توسعه زيربناهای حملونقل كشور با اظهار اینکه در این نشست درباره نحوه شروع عملیات اجرایی این پل به نام آستاراچای بر روی رودخانه مرزی در آستارا بحث و در نهایت توافق شد، تصریح کرد: درباره مباحث انتخاب پیمانکار و نحوه تامین مالی این پروژه نیز گفتوگوها به نتیجه رسید و امیدواریم در جلسه آینده که با حضور وزیر راهوشهرسازی در کشور آذربایجان برگزار میشود، توافقنامه اجرایی آن به امضا برسد.
برآورد اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومانی موردنیاز برای اجرای پروژه پل مرزی
خادمی با اشاره به طول ۹۷ متری این پل مرزی که بناست بر روی رودخانه آستاراچای احداث شود، توضیح داد: این پل مرزی به عرض ۳۲ متر و به صورت چهار خطه با دو پیادهرو در طرفین احداث میشود که بر اساس برآوردهای انجام شده، هزینه اجرای آن حدود ۱۷۰ میلیارد تومان معادل ۵ میلیون یورو خواهد بود. بهگفته وی هزینه عملیات اجرایی احداث پل مرزی آستاراچای به صورت مشترک و با سهم ۵۰ درصدی برای هر یک از دو کشور ایران و آذربایجان تامین خواهد شد.
معاون وزیر راهوشهرسازی همچنین درباره ترانزیت از کشور آذربایجان از طریق مسیر ریلی که پایانه باری و ریلی آن سه سال پیش در خاک ایران ساخته شده است، گفت: اکنون ترانزیت از کشور آذربایجان از طریق این مسیر ریلی به داخل خاک ما از نقطه صفر مرزی انجام میشود. وی با اشاره به گفتوگو با هیئت آذربایجانی درباره مشکلات این مسیر و پایانه ریلی، اظهار داشت: قرار شد ادامه تکمیل این پایانه باری در برنامه دو طرف قرار بگیرد و موانع موجود با نظر مساعد دو طرف برطرف شد.
خادمی اظهار امیدواری کرد: عملیات اجرایی تکمیل این پایانه در اسرع وقت سرعت بگیرد. مدیرعامل شركت مادر تخصصی ساخت و توسعه زيربناهای حملونقل كشور همچنین با اشاره به وجود موارد و مشکلات ترانزیتی و گمرکی در این پایانه، گفت: این مشکلات را نیز کارشناسان دو طرف بررسی کردند و بنا شد که موانع موجود با توافق دو کشور رفع شود تا بتوانیم مبادلات کالا به صورت جادهای و ریلی را در محل این پایانه باری سرعت ببخشیم.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای مازندران خبر داد؛
ارتقای حفاظ میانی محور ساری- قائمشهر
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای مازندران از آغاز عملیات ارتقای حفاظ میانی محور ساری قائمشهر به طول ۱۲ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۴۲۰ میلیارد ریال خبر داد .
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (مازندران ) اسماعیل فولادی ارتقاء امنیت جادهها را مهمترین دلیل جایگزین کردن نیوجرسی دانست و تاکید کرد : با توجه به تردد سالانه میلیونها مسافر و گردشگر در جادههای مازندران و بالا بودن میزان تصادفات، یکی از راههای کاهش خسارات ناشی از تصادفات و افزایش امنیت جادهها جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل است.
وی اظهار داشت: در راستای ایمنسازی محورهای ارتباطی استان برای تردد خودروهای عبوری، گاردریل (حفاظ فلزی) از محور مذکور جمعآوری میشوند و جای خود را به نیوجرسی میدهند.
فولادی در عین حال از انجام اقدامات دیگر برای ارتقاء امنیت تردد در جادههای مازندران گفت: اقدامات صورت گرفته در راههای استان باعث شد تا طی چهار سال گذشته آمار تصادفات منجر به مرگ در مازندران کاهش یابد.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای مازندران اجرای روکش آسفالت، خط کشی، نصب تابلو و علائم و همچنین احداث روشنایی نقطهای را از برنامههای ایمن سازی جادههای استان در سال جاری بیان کرد و اظهار داشت: به دلیل طول بالای راههای استان، میزان اعتبار برای اجرای طرحهای ایمنی ناچیز است.
گفتنی است: تاکنون عملیات جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل برخی از محورهای استان از جمله محورهای آمل-محمودآباد به طول۶ کیلومتر، قائمشهر-بابل بطول ۱۶ کیلومتر و بابل –آمل بطول ۲۰ کیلومتر و کمربندی آمل بطول ۱۰ کیلومتر در جهت ارتقای ایمنی راهها انجام پذیرفت .
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛
رشد ۵۰ درصدی اعتبارات عمرانی راه و شهرسازی استان اصفهان
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در سال ۱۴۰۰ اعتبارات عمرانی این اداره کل نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۵۰ درصدی داشته است که تمام تلاش خود را برای جذب حداکثری آن به کار بستهایم.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاریقرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت اعتبارات این اداره کل در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: در سال جاری مجموع اعتبارات این ادارهکل نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش بیش از ۳۰ درصدی داشته است که این اعتبارات مربوط به اعتبارات استانی و ملی است.
وی با اشاره به اینکه بخش اصلی اعتبارات راه و شهرسازی از محل اعتبارات ملی تامین میشود اذعان داشت: با این حال اعتبارات استانی نیز کمک بزرگی در پیشبرد اهداف استان میکند. که امسال با تلاشها و پیگیریهای بعمل آمده توانستیم به رشد بیش از ۳۰۰ درصدی سهم اعتبارات استانی، تملک دارائیهای سرمایهای برسیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: در سال جاری برای اعتبار عمرانی این ادارهکل در ردیفهای استانی و ملی بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که این مبلغ نسبت به سال گذشته رشد ۵۰ درصدی داشته است.
وی گفت: در میان انبوه مشکلاتی که طرحهای عمرانی با آن رو به رو است، کمبود اعتبار و عدم تخصیص اعتبارات در نظر گرفته شده، همواره یکی از مشکلات عمده بشمار می آید. لذا در این خصوص تمام تلاش خود را برای جذب حداکثری اعتبارات و پیشگیری از عدم جذب این منابع مالی به کار بستهایم.
قاریقرآن ادامه داد: در سال های اخیر تقریبا توانستیم در جذب اعتبارات عمرانی نسبت به پیش بینیهای بودجهای موفق عمل کنیم.
وی با بیان اینکه ۹ پروژه عمرانی حوزه راه و شهرسازی در سطح استان اصفهان در اولویت تامین اعتبار هستند گفت: این پروژهها شامل تونل خوانسار به بوئین و میاندشت، باند دوم کاشان- ابوزیدآباد، تکمیل باند دوم محور اصفهان- چادگان، تکمیل باند دوم مبارکه- مجلسی- بروجن، کمربندی آران و بیدگل به آزادراه کاشان، محور مشجری به سه راهی چوپانان، باند دوم محور کاشان-برزک- ورکان، تکمیل باند دوم تیران- سامان، باند دوم دامنه- خوانسار- گلپایگان-خمین است.
قاریقرآن ابراز امیدواری کرد تا با تامین اعتبار به موقع بیش از ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال این پروژهها با سرعت تکمیل و تقدیم مردم استان شوند.
یک مقام مسئول خبر داد؛
ترمیم آسفالت ۷ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از راههای کشور
پیرنون گفت: از ابتدای سال ترمیم آسفالت ۷ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از راههای کشور در دستور کار سازمان راهداری قرار گرفته است.
افشین پیرنون، مدیرکل دفتر نگهداری راههای سازمان راهداری گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از جادههای کشور روکش آسفالت شده است.
وی گفت: هدف برنامه ریزی شده، روکش و ترمیم ۱۰ هزار کیلومتر از جادههای کشور تا پایان سال است.
پیرنون گفت: در صورت تامین اعتبارات و تخصیص بودجه به سرعت اجرای این پروژهها تکمیل میشود. همچنین در ۱۷۰۰ کیلومتر از راهها انواع عملیات اجرایی روکشهای حفاظتی و حدود ۳۵۰۰ کیلومتر لکه گیری و درزگیری در راههای شریانی انجام شد. ارزش ریالی انجام این اقدامات حدود ۲۸۰۰ میلیارد تومان است این در حالی است که ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار تاکنون تخصیص داده شده است.
وی گفت : تا پایان امسال پیش بینی می شود که حدود ۳۵۰۰ کیلومتر روکش آسفالت گرم و حدود ۲۵۰۰ کیلومتر روکش حفاظتی اجرا شود.