سید مجید بختیاری در کارگاه آموزشی “حال خوب” که با حضور معاونین و مدیران در محل باشگاه ایران زمین برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: بزرگ ترین سرمایه برای یک شرکت ، نیروهای انسانی است. به همین جهت توجه به موضوع آموزش و ارتقای سطح دانش فنی همکاران، بسیار حائز اهمیت است و همه بخش […]
سید مجید بختیاری در کارگاه آموزشی “حال خوب” که با حضور معاونین و مدیران در محل باشگاه ایران زمین برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: بزرگ ترین سرمایه برای یک شرکت ، نیروهای انسانی است. به همین جهت توجه به موضوع آموزش و ارتقای سطح دانش فنی همکاران، بسیار حائز اهمیت است و همه بخش های سازمان بخصوص دفتر آموزش وپژوهش با همکاری سایر بخش ها برای ارتقای توانمندی های علمی و روزآمد شدن افراد، برنامه های مختلفی تدوین نموده اند که یکی از آنها همین کارگاه آموزشی است تا به شکل مطلوب تری زمینه دستیابی به بهزیستی و شادکامی همکاران عزیز فراهم گردد.
مدیر عامل در ادامه افزود: حال خوب یعنی چه؟ همه ما در زندگی روزهای متفاوتی را می گذرانیم. گاهی زندگی مطابق میل ما پیش می رود و گاهی با چالش های زیادی مواجه هستیم. آنچه که در این میان اهمیت دارد این است که چیزی بالاتر از حرمت و جایگاه انسان نداریم . بنابراین باید در حال و احوال همکاران خود دقت داشته باشیم. در پاسخ به این سوال که چه کاری از ما برای رسیدن به این هدف( حال خوب ) برمی آید؟ باید بگوییم که در زندگی ماشینی امروز، داشتن حال خوب یکی از بزرگترین دغدغه ها و آرزوهای ما شده است. امیدوارم برگزاری این دوره ها که بر اساس برنامه ریزی انجام شده برای تمام کارکنان شرکت در نظر گرفته شده ، بتواند نتایج خوبی داشته باشد و حال خوبی برای همه ما ایجاد کند.
مدیر عامل ونایب رئیس هیات مدیره با اشاره به هماهنگی وهارمونی خوب شرکت در پیشبرد اهداف عالیه آن تاکید کرد : انگاره های ذهنی سازمان، چیزهایی است که به پایش بسته شده وحاضر نیست آنها را رها کند. ما نیاز داریم که حال خود و سازمان را تغییر دهیم. بنابراین همه اجزا باید تغییر نگرش دهند. همه ما باید با همنوایی، یک ساز مشترک بزنیم .در اینجا برای یادگیری دورهم جمع شدیم، دو راه بیشتر برای انتخاب نداریم، یکی از آنها اخبار و حوادث بد وناگوار است که موجب گرفتاری ما خواهد شد ولی انتخاب ما حال خوب از طریق آموزش به جای شکوه و شکایت است . هدف ما داشتن سازمانی پویا ، شاد وشجاع است .
عبدالصمد خدامی مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش نیز در این جلسه گفت : بر اساس تاکیدات مدیرعامل و با عنایت به رویکرد توسعه ای حاکم بر فضای شرکت، از این پس دوره های آموزشی با نگاه پرورشی برنامه ریزی و اجرا خواهد شد. بر این اساس دوره “حال خوب ” برگرفته از تئوری انتخاب و مشتمل بر شرح انواع نیاز، نحوه عمل ماشین رفتارانسان، پرتگاه های انسانی، کنترل گری و انتخاب، دنیای مطلوب، موانع شادی و راهکارهای شاد زیستن با تدریس دکتر سید فرزاد حسینی، مربی (Coach) بین المللی به مدت ۸ تا ۱۰ جلسه برنامه ریزی گردیده که به تدریج برای همکاران شرکت عملیاتی خواهد شد .
وی در ادامه افزود: در مرحله نخست، این دوره آموزشی، برای معاونین، مدیران کل ستادی و معاونین آنها، برنامه ریزی شده و جلسه اول آن، روز چهارشنبه ۱۷خرداد ماه سال جاری در محل باشگاه شهرک ایران زمین برگزار گردید. همچنین سایر جلسات با اطلاع رسانی قبلی به صورت مجازی و در ساعات ابتدایی شب (دوجلسه درهفته) به گونه ای اجرا خواهد شد که امکان بهره برداری مفید و اثربخش برای همه همکاران و نیز اعضای خانواده آنها ، از این دوره ها فراهم گردد .
خدامی در پایان با استقبال ازحضور گرم همه همکاران بیمه ایران دراین دوره خاطر نشان کرد : با مشارکت فعال همه عزیزان در این دوره آموزشی، قطعا با ارتقای کیفیت ارتباطات خانوادگی و شغلی، شاهد بروز حس و حال بهتری در فضای شرکت خواهیم بود.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران:
پژوهش باید در جهت سلامت مردم و توزیع عادلانه منابع سلامت باشد
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: منابع بیمه ها بر اساس وظیفه ای که دارند باید تامین شده و مصارف نیز بر آن اساس صورت گیرد به همین دلیل با توجه به اهمیت موضوع، باید پژوهش ها نیز در جهت سلامت مردم، توزیع عادلانه منابع سلامت و نظارت بر مصارف باشد چرا که اهمیت و ارزش کار در کنار توجه به این موضوعات محقق میشود.
دکتر محمد مهدی ناصحی ضمن تبریک هفته پژوهش بیان کرد: امیدواریم پژوهش هایی که به ویژه در عرصه سلامت انجام میشود بتواند راهگشایی برای این حوزه در بخش منابع سلامت و ارائه خدمت باشد.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران و رییس شورایعالی مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت ادامه داد: منابع بیمه ها براساس وظیفه ای که دارند باید تامین شده و مصارف نیز بر آن اساس صورت گیرد به همین دلیل با توجه به اهمیت موضوع، باید پژوهش ها نیز در جهت سلامت مردم، توزیع عادلانه منابع سلامت و نظارت بر مصارف باشد چرا که اهمیت و ارزش کار در کنار توجه به این موضوعات محقق میشود.
وی تاکید کرد: ما از پژوهشگران کشور انتظار داریم مسیر و هدف منابع سلامت را با اطلاعات جامعی که در بیمه ها و وزارت بهداشت وجود دارد مشخص کنند و نگاه بهتری به سازمانهایی که باید پرداخت انجام دهند، داشته باشند تا در نهایت هزینهها براساس اصول علمی و اطلاعات مشخص، ساماندهی شود.
ناصحی گفت: پژوهش نقش بسیار زیادی در برنامههای سازمانی دارد و باید در کنار تمام اقدامات قرار گیرد به نحوی که همکاران ما باید در کنار کار خود، نگاه پژوهشی و تحقیقاتی داشته باشند. این رویکرد باعث میشود که بدانیم اقدامات ما بعد از تامین منابع و کارکردی که در حوزه سلامت اتفاق می افتد، چه اثربخشی دارد و فرآیندها و روندهای جاری را در حین کار اصلاح کنیم.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران به نقش فعال مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت اشاره کرد و افزود: این مرکز با بررسی و تحلیل اطلاعات، بر بسیاری از اقدامات سازمان تاثیر میگذارد به نحوی که هر ساله نگاه ما به دریافت کنندگان خدمت نسبت به سالهای قبل متفاوت است. به خصوص در سال جاری با اطلاعات خوب به دست آمده، توانستیم مقداری از هزینه های مردم را کاهش دهیم که این موضوع جز از طریق پژوهش و تحلیل مناسب آمارها حاصل نمیشد.
رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی :
صنعت بیمه با تحول دیجیتال فاصله زیادی دارد
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی، معتقداست که اکوسیستم سازی، تغییر و تحول در نحوه نگرش شرکتهای بیمه، هم آوایی درمورد تعریف تحول دیجیتال و سرمایه گذاری لازمه تحول دیجیتال است و انتخاب یک رهبر آگاه تحول دیجیتال در شرکت بیمه کاستی ها را پوشش خواهد داد.
قاسم نعمتی درپاسخ به این پرسش که” حرکت صنعت بیمه کشور به سمت تحول دیجیتال چگونه بوده است؟”، گفت: تحول دیجیتال یک مقدار متفاوت از آن گامهایی است که تا الان در صنعت بیمه برداشته شده است.
وی افزود: تحول دیجیتال ادبیات خودرا دارد و لازم است که پیش نیازهای آن رعایت شود، بنابراین باوجود تمام تلاشهای مثمر ثمر و خوبی که در صنعت بیمه صورت گرفته تا شروع تحول دیجیتال هنوز فاصله زیادی وجود دارد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی، افزود: درحوزه تحول دیجیتال باید امکان حضور نیروهای ارزشمند را فراهم کرد و همچنین رهبری دیجیتال را باید در صنعت بیمه و شرکت های بیمه جدی گرفت و به آن شکل داد.
وی اذعان داشت: اگر موارد مذکور در صنعت بیمه کشور نباشد که الان بسیاری از آنها نیست نمیتوان گفت که این صنعت متحول شده و تحول دیجیتال در آن شکل گرفته است.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی، درپاسخ به این پرسش که “چرابعضی از شرکتهای بیمه تحول دیجیتال و حرکت به سمت آن راجدی نگرفتهاند؟”، گفت:یکی از چالشهای اساسی تحول دیجیتال نه تنها در ایران بلکه در تمام جوامع، فرهنگ سازی است.
نعمتی، بیان کرد: مساله جدی نگرفتن تحول دیجیتال در صنعت بیمه ناشی از این است که هنوز فرهنگ سازی لازم در این صنعت در حوزه تحول دیجیتال صورت نگرفته است.
وی، به تعریف یکسان و همآوایی در تحول دیجیتال اشاره کرد و افزود:ممکن است هر فرد از تحول دیجیتال یک برداشت داشته باشد اما درنهایت باید با گفتمان این برداشت های مختلف به هم نزدیک و یک شکل شود تا همه بدانند منظور از تحول دیجیتال چیست.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی،اظهارداشت: از طریق آموزش، برگزاری سمینارها، شنیدن سخنان بزرگان این حوزه و همچنین دیدن سایر صنایع می توان تحول دیجیتال را به صنعت بیمه آورد چراکه تحول دیجیتال قابل برداشت و تقلید است.
نعمتی، درواکنش به این پرسش که”درتحول دیجیتال رسالت شرکت های بیمه در قبال کارکنان چیست تا آن کیفیت مطلوب اتفاق بیافتد؟”، گفت: تحول دیجیتال نیاز به رهبر دارد و هر شرکت بیمهای که رهبر دیجیتال را به شایستگی و درستی انتخاب کند آن رهبر می داند که باید فرهنگ سازی کرد، آموزش داد و هم آوایی را در شرکت در لایه های مختلف ایجاد کرد.