حذف قطعی پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا
حذف قطعی پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا

از صحبت‌های حسن کامرانی دبیرکل فدراسیون فوتبال پیداست که استقلال و پرسپولیس شانسی برای حضور در رقابتهای فصل آینده لیگ قهرمانان ندارند. در شرایطی که امروز صدور کمیته مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها در یک اقدام نمایشی جلسه‌ای با حضور مدیران دو باشگاه استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر ترتیب داد، به نظر نمی‌رسد در پایان مهلت اعلام شده […]

از صحبت‌های حسن کامرانی دبیرکل فدراسیون فوتبال پیداست که استقلال و پرسپولیس شانسی برای حضور در رقابتهای فصل آینده لیگ قهرمانان ندارند.
در شرایطی که امروز صدور کمیته مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها در یک اقدام نمایشی جلسه‌ای با حضور مدیران دو باشگاه استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر ترتیب داد، به نظر نمی‌رسد در پایان مهلت اعلام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا (دوشنبه این هفته) چیزی تغییر کند و به نظر می‌رسد حذف پرسپولیس و استقلال را باید قطعی قلمداد کرد.
حسن کامرانی فر دبیرکل فدراسیون فوتبال در گفتگوی با برنامه شب‌های فوتبالی، بدون آنکه به اصل موضوع اشاره کند به مدیران باشگاه‌ها پیشنهاد کرد برای سالهای آینده، مسائل مربوط به صدور مجوز حرفه‌ای را رعایت کرده و خود را از چالش‌های آتی خلاص کنند. از لحن صحبت‌ها و کلمات انتخاب شده توسط دبیرکل فدراسیون فوتبال مشخص بود که او قصد دارد مفهومی دیگر را بر زبان جاری که شاید خیلی‌ها هنوز شجاعت گفتنش را نداشته باشند. اگرچه هواداران دو باشگاه با اخباری که از پنج شنبه شب منتشر شده، خود را آماده این خبر کرده‌اند.
کامرانی فر در تبیین این موضوع به اتمام زمان مهلت اعلام شده از سوی ای اف سی برای رفع برخی از کاستی‌ها اشاره کرد و گفت: با عبور از این فرجه زمانی دیگر بازگشت به گذشته امکان پذیر نیست و باتوجه به نقایصی که این دو باشگاه در فرمهای موردنیاز دریافت مجوز حرفه‌ای دارند، باید کار آنها را در لیگ قهرمانان امسال تمام شده تلقی کرد.
منظور کامرانی‌فر در چیزی که به زبان آورد، عدم حل و فصل مسائل مالی و پرداخت بدهی‌ها، پیش از مهلت مدنظر ای اف سی بود که در این مورد باشگاه پرسپولیس باتوجه به باز بودن پرونده اش با گابریل کالدرون تا هفته گذشته، به صورت مشخص تخلفی جدی در فرمهای اداری خود دارد.
شرکتی که وظیفه کنترل فرم‌های نمایندگان کشورها در رقابتهای لیگ قهرمانان را داشته، ایرادهای اساسی به مدارک تیم‌های ایرانی گرفته و آنها در وضعیت عدم احراز شرایط برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا هستند.
پرسپولیس و استقلال از حالا یک سال فرصت دارند تا الگوی باشگاهداری مدل قبلی را کنار گذاشته و سروسامانی به اوضاع خود در همه ابعاد بدهند و این بار بدون پرده پوشی، لاپوشانی و تقلب، به عنوان دو باشگاه پرطرفدار با تغییر ساختاری، از فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ به رقابت‌های آسیایی بازگردند.

این مشاور حقوقی در استقلال سمتی ندارد!
صحبت های صادق جدایی به عنوان مشاور حقوقی استقلال در فضای مجازی خبرساز شده است.
در حالیکه این روزها بخش معاونت حقوقی باشگاه استقلال در حال رسیدگی به پرونده های مهمی مانند شکایت از بازیکن گابنی گل گهر و همچنین تدارک برای دریافت مجوز حرفه ای از کنفدراسیون فوتبال آسیاست، صحبت های فردی به عنوان مشاور حقوقی آبی ها خبرساز شده است.
صادق جدایی شخصی است که به عنوان مشاور حقوقی استقلال در زمان مدیریت احمد مددی به جمع اعضای معاونت حقوقی استقلال اضافه شد تا بتواند در مسائلی که مورد نیاز است، کمک حال آبی ها باشد.
با تغییرات مدیریتی در استقلال، صادق جدایی نیز به همراه کادر قبلی مدیریتی آبی ها از این تیم جدا شد ولی در روزهای گذشته برخی مصاحبه های او با جراید و روزنامه ها و همچنین ارسال توئیت هایی در فضای مجازی خبرساز شده بود.
پس از این اتفاقات، یکی از افراد نزدیک به باشگاه استقلال با اعلام این خبر که صادق جدایی از زمان روی کار آمدن مصطفی آجورلو دیگر مسئولیتی در این باشگاه ندارد، به خبرنگار ورزش سه اعلام کرد که اظهارنظرها و سلایق شخصی این فرد هیچ ارتباطی با باشگاه استقلال ندارد و مواضع او به عنوان مواضع آبی پوشان تلقی نمی شود.

ذوب آهن: طلب بیدوف را این هفته می‌دهیم
مدیر رسانه ای ذوب آهن اعلام کرد باشگاه طی هفته جاری طلب دارکو را پرداخت خواهد کرد.
با توجه به شکایت دارکو بیدوف بازیکن سابق باشگاه ذوب آهن پنجره نقل و انتقالات این باشگاه بسته شد و ذوب‌آهن تا زمان پرداخت مطالبات این بازیکن حق هیچ‌گونه نقل و انتقالاتی را نخواهد داشت.
محمد مهدی رمضانی مدیر رسانه‌ای تیم ذوب آهن در خصوص این مشکل به خبرنگار ما گفت: مبلغ بدهی باشگاه به دارکو مبلغ ۳۰ هزار دلار بوده که یک فرصت یک ماهه برای پرداخت آن داشتیم و باشگاه ذوب آهن تمام تلاشش را انجام داد تا از طریق ترکیه این پول در زمان مقرر پرداخت کند.
او با اشاره به مشکلات انتقال پول و همچنین تلاش مدیران ذوب آهن ادامه داد: متاسفانه بخاطر مشکلات تبادلات مالی و بانکی این اتفاق رخ نداد و باشگاه در حال انجام هماهنگی های لازم است تا طی هفته جاری از طریق ایران این پول به دارکو پرداخت و این مسئله رفع شود.

اعلام زمان قرعه‌کشی مسابقات زیر ۲۳ سال آسیا
ایران در سید ۲ قرار گرفت
زمان برگزاری مراسم قرعه‌کشی مسابقات زیر ۲۳ سال آسیا مشخص شد.
مراسم قرعه‌کشی مسابقات نهایی زیر ۲۳ سال آسیا سه شنبه ۱۷ فوریه (پنجشنبه ۲۸ بهمن ماه) برگزار می‌شود.
تیم ملی فوتبال زیر ۲۳ سال کشورمان در مرحله مقدماتی این مسابقات با تیم‌های تاجیکستان، لبنان و نپال همگروه بود که در نهایت به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله نهایی شد. سیدبندی قرعه‌کشی این مسابقات به شرح زیر است و تیم ملی زیر ۲۳ سال کشورمان در سید ۲ قرار دارد.
سید ۱: ازبکستان، کره، عربستان، استرالیا
سید ۲: ایران، امارات، اردن و تایلند
سید ۳: عراق، قطر، ویتنام، ژاپن
سید ۴: تاجیکستان، مالزی، کویت و ترکمنستان
۱۶ تیم برتر آسیا در این دوره از مسابقات از اول تا ۱۹ ژوئن (۱۰ تا ۲۸ خرداد ۱۴۰۱) در ازبکستان به مصاف هم می‌روند.