رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران با اشاره به اجراي طرح توسعه ترمينال و اپرون فرودگاه شهداي رامسر گفت: با افزايش مساحت ترمينال به ميزان يک هزار و ۲۰۰ مترمربع و توسعه اپرون، ظرفيت اعزام و پذيرش مسافر به دو برابر افزايش مي يابد. به گزارش روابط عمومي فرودگاه رامسر؛ […]
رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران با اشاره به اجراي طرح توسعه ترمينال و اپرون فرودگاه شهداي رامسر گفت: با افزايش مساحت ترمينال به ميزان يک هزار و ۲۰۰ مترمربع و توسعه اپرون، ظرفيت اعزام و پذيرش مسافر به دو برابر افزايش مي يابد.
به گزارش روابط عمومي فرودگاه رامسر؛ سياوش اميرمکري، از روند اجراي ساخت طرح توسعه ترمينال جديد، توسعه اپرون و بهسازي سالن فعلي فرودگاه شهداي رامسر بازديد کرد.
وي درباره توسعه اپرون و سطوح پروازي در فرودگاه شهداي رامسر اظهار داشت: به واسطه اقدامات انجام شده در سال گذشته و افزايش تقاضاي پروازها، افزايش نشست و برخاست هواپيما در اين فرودگاه رقم خورد و در نتيجه، توسعه فرودگاه در بخش اپرون و ترمينال ضرورت پيدا کرد.
اميرمکري گفت: با مشخص شدن پيمانکار، اين پروژه با سرعت قابل توجهي پيش مي رود و بر اساس زمانبندي تا نيمه اول سال آتي به بهره برداري مي رسد.
وي افزود: تکميل طرحهاي توسعه فرودگاه شهداي رامسر نيازمند اعتبارات قابل توجهي است و شرکت فرودگاه ها بواسطه شيوع کرونا از باکاهش منابع درآمدي مواجه شده و امکان اجراي آنها بدون مساعدت استان ميسر نخواهد بود.
به گفته اميرمکري؛ در يک سال گذشته مقاصد پروازي از رامسر و بالعکس افزايش پيدا کرده و ودرحال حاضر پرواز به مقاصدتهران ،اصفهان ،کيش ومشهد برقرار است و درصورت ايجاد مرز هوايي ،برقراري پروازهاي خارجي در اين فرودگاه ميسر مي شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور
خبر داد؛
تأمین مالی آزادراه قم-راهجرد در قالب مشارکت
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه قم-راهجرد به طول ۷۵ کیلومتر، با مشارکت ۵۰ درصدی سرمایهگذار خصوصی و تأمین مالی ۵۰ درصدی دولت، چهار ساله ساخته میشود.
خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در رابطه با آزادراه قم-راهجرد بیان کرد: قطعه اول این آزادراه به طول ۷۵ کیلومتر حدفاصل قم تا راهجرد در حال تکمیل است، لذا برآورد ریالی این پروژه به طول ۷۵ کیلومتر حدود ۵ هزار میلیارد تومان است که با مشارکت بخش خصوصی به میزان ۵۰ درصد و مشارکت ۵۰ درصدی دولت در حال احداث است.
وی با بیان اینکه این بخش از آزادراه به عنوان قطعهای مهم و اقتصادی از تهران تا بندر امام خمینی(ره) در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: شبکه آزادراهی تهران – بندر امام خمینی(ره) به عنوان مهمترین شبکه و کریدور آزادراهی کشور است که امیدواریم قطعات باقیمانده آن را هم تکمیل کنیم.
خادمی در پایان گفت: طبق برنامهریزی وزارت راه و شهرسازی، عملیات احداث این آزادراه حداکثر تا چهار سال آینده به پایان میرسد.