پرداخت تسهیلات غیرحضوری به مشتریان بانک رفاه؛ به زودی
پرداخت تسهیلات غیرحضوری به مشتریان بانک رفاه؛ به زودی

مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: در آینده نزدیک بحث پرداخت تسهیلات به صورت کاملا غیرحضوری برای تمام مشتریان اجرایی خواهد شد. اسماعیل لله گانی اظهار داشت: به تازگی با حضور وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی دو سامانه جدید در بانک رفاه راه اندازی کردیم. یکی از آن ها نئوبانک رفاه است با عنوان […]


مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: در آینده نزدیک بحث پرداخت تسهیلات به صورت کاملا غیرحضوری برای تمام مشتریان اجرایی خواهد شد.
اسماعیل لله گانی اظهار داشت: به تازگی با حضور وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی دو سامانه جدید در بانک رفاه راه اندازی کردیم. یکی از آن ها نئوبانک رفاه است با عنوان فرابانک که امکان احراز هویت غیرحضوری برای مشتریان را فراهم می‌کند و مشتریان می‌توانند به صورت غیرحضوری در بانک رفاه افتتاح حساب داشته باشند و در آینده نزدیک بحث پرداخت تسهیلات به صورت کاملا غیرحضوری برای تمام مشتریان اجرایی خواهد شد. به گفته مدیرعامل بانک رفاه کارگران، در حال حاضر پرداخت تسهیلات به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه به صورت غیرحضوری است، به گونه‌ای که در هر ماه حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار فقره تسهیلات کاملا به صورت غیرحضوری به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.
وی در ادامه افزود: سامانه دومی که اخیرا راه‌اندازی شد؛ سامانه بتا در راستای زنجیره تولید است. این سامانه شامل دو قسمت است؛ بخش اول شامل تضمینی است که بانک رفاه به فروشندگان می‌دهد؛ به گونه‌ای که بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند و از ۱۵۰۰ فروشگاهی که در این سامانه وجود دارد به صورت اقساط خرید کنند و بانک رفاه نیز تضمین بازپرداخت اقساط آن را دارد.
مدیرعامل بانک رفاه کارگران ادامه داد: بخش دوم سامانه بتا مربوط به سامانه رفاه کالا است. به بیان دیگر ما اعتبار به بازنشستگان اعتبار می دهیم تا از تمام ۱۵۰۰ فروشگاهی که اشاره شد خرید داشته باشند. این کالاها ایرانی است و در جهت حمایت از تولید ملی اتفاق می‌افتد و در حقیقت انتهای زنجیره تولید است که مربوط به مصرف‌کننده می‌شود. وی افزود: در آینده نزدیک سامانه دیگری در راستای ملحق شدن به بانک‌هایی که در حوزه زنجیره تامین هستند راه‌اندازی می‌کنیم؛ به عبارت دیگر بحث برات و سفته الکترونیک راه‌اندازی می‌شود و مشتریان می‌توانند خریدی که انجام می‌دهند را به بخش دوم منتقل کنند.

برندگان طرح «پنجره» بانک صادرات ایران ١٢ میلیارد ریال جایزه گرفتند
​برندگان مرحله اول قرعه‌کشی طرح «پنجره» باشگاه مشتریان بانک صادرات ایران مشخص شدند و بیش از ١٢ میلیارد ریال جوایز متنوع نقدی به ٧١٩ برنده این مرحله تعلق گرفت.
قرعه‌کشی اولین مرحله طرح «پنجره» باشگاه مشتریان بانک صادرات ایران برگزار شد و ٧١٩ برنده از میان مشتریان یک تا ١٠ ستاره موفق به دریافت ١٢ میلیارد و ٣٦٠ میلیون ریال جوایز نقدی شدند.
در این طرح مشتریان متناسب با هر پنج درصد رشد موجودی حساب خود در هر ماه، ١٠٠ امتیاز کسب کرده و در صورت عضویت در سامانه باشگاه مشتریان بانک صادرات ایران به نشانی: https://club.bsi.ir هم معادل ١٠٠ امتیاز تشویقی دریافت می‌کنند. در نهایت مشتریان دارنده بالاترین امتیاز شانس بیشتری برای برنده شدن در قرعه‌کشی خواهند داشت.
در مرحله اول این طرح، ٣ جایزه ٣٠٠ میلیون ریالی، ٣ جایزه ١٠٠ میلیون ریالی، ٢٠ جایزه ٥٠ میلیون ریالی، ٦٠ جایزه ٤٠ میلیون ریالی، ٦٣ جایزه ٣٠ میلیون ریالی، ٨٠ جایزه ٢٠ میلیون ریالی، ٩٠ جایزه ١٥ میلیون ریالی، ١٠٠ جایزه ١٠ میلیون ریالی، ١٤٠ جایزه ٨ میلیون ریالی و ١٦٠ جایزه ٥ میلیون ریالی به قید قرعه به مشتریانی که موفق به افزایش ماهانه حداقل ٥ درصدی منابع ریالی خود شدند، اهدا شد. طرح «پنجره» باشگاه مشتریان بانک صادرات ایران در سه مرحله برگزار می‌شود و مشمولان طرح در صورتی که در هر دوره برنده نشوند، امتیاز آنها به دوره بعدی افزوده می‌شود. مرحله اول طرح «پنجره» از ابتدای تیرماه شروع و در ٣٠ مهرماه ١٤٠٠ به پایان رسید. مرحله دوم از ابتدای آبان آغاز و تا پایان بهمن‌ماه ادامه دارد و مرحله سوم هم از ابتدای اسفندماه ١٤٠٠ آغاز و در ٣١ خرداد ١٤٠١ به پایان می‌رسد. اعضای باشگاه مشتریان بانک صادرات ایران می‌توانند برای مشاهده نتیجه قرعه‌کشی مرحله اول طرح «پنجره» به سامانه این باشگاه به نشانی: https://club.bsi.ir، مراجعه کنند.

سرمایه بانک پاسارگاد به ۳۵۰هزارمیلیارد ریال خواهد رسید
سهامداران بانک پاسارگاد با افزایش سرمایه در دو فاز و براساس مجوز اعطاء شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس اوراق بهادار موافقت کردند.
مجمع عمومی فوق‌العاده بانک پاسارگاد با هدف تصمیم‌گیری درخصوص نحوۀ افزایش سرمایۀ این بانک در محل ساختمان مرکزی بانک برگزار شد. طی این نشست سهامداران با افزایش سرمایۀ بانک پاسارگاد در دو فاز و براساس مجوز اعطاء شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس اوراق بهادار موافقت کردند. در این مجمع که با حضور بیش از ۷۱.۸درصد از سهامداران (شامل سهامداران حضوری ۷۰.۵درصد و آنلاین ۱.۳درصد) برگزار شد، آقایان ذبیح‌اله خزائی به‌عنوان رئیس جلسه، دکتر مجید قاسمی و عباس کفافی به‌عنوان ناظر و خانم دکتر صدیقه نعیمیان به‌عنوان منشی جلسه انتخاب شدند. لازم به ذکر است که در بدو این جلسه گزارش عملکرد ۹ماهۀ بانک ‌پاسارگاد قرائت شد که طی آن رشد حجم منابع سپرده و تسهیلات اعطایی بانک پاسارگاد طی مدت سپری شده از سال ۱۴۰۰ و افزایش قابل‌توجه حجم ضمانت‌نامه‌های صادره و گشایش اعتبار اسنادی داخلی بانک نسبت به سال گذشته مورد توجه سهامداران قرار گرفت. در ادامه پس از قرائت اظهارنظر بازرس قانونی و پاسخگویی به سؤالات سهامداران، انجام افزایش سرمایه بانک پاسارگاد در دو مرحله مورد تصویب سهامداران قرار گرفت. براین اساس در مرحلۀ اول سرمایۀ بانک با هدف افزایش سقف اعطای تسهیلات، توسعۀ خدمات بانکی و ارتقای موقعیت بین‌المللی بانک به رشد ۱۰۰درصدی خواهد رسید که این میزان از محل سود انباشتۀ ناشی از تسعیر ارز بانک تأمین خواهد شد. همچنین مجموع عمومی فوق‌العادۀ بانک در گام بعدی با افزایش سرمایۀ بانک از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته و سایر اندوخته‌ها نیز موافقت کرد که این مرحله طی مدّت دو سال با تفویض اختیار مجمع عمومی به هیأت مدیرۀ بانک پس از اخذ مجوز سازمان بورس و بانک مرکزی ج.ا.ا محقق خواهد شد.