انقلاب اسلامی نقطه عطف تاریخ پرفرازونشیب ایران زمین ومعجزه‌ای بزرگ و الهی بود
انقلاب اسلامی نقطه عطف تاریخ پرفرازونشیب ایران زمین ومعجزه‌ای بزرگ و الهی بود

  وزیر راه و شهرسازی در پیام خود به مناسبت فرارسیدن دهه فجر، انقلاب اسلامی را نقطه عطف تاریخ پرفرازونشیب ایران زمین ومعجزه‌ای بزرگ و الهی دانست. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر پیامی صادر کرد. در متن پیام  آمده است: مقام […]

 

وزیر راه و شهرسازی در پیام خود به مناسبت فرارسیدن دهه فجر، انقلاب اسلامی را نقطه عطف تاریخ پرفرازونشیب ایران زمین ومعجزه‌ای بزرگ و الهی دانست.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر پیامی صادر کرد. در متن پیام  آمده است: مقام معظم رهبری « دهه انقلاب از رشحات اسلام است و آئینه‌ای است که خورشید اسلام در او درخشید» انقلاب اسلامی نقطه عطف تاریخ پرفرازونشیب ایران زمین ومعجزه ای  بزرگ و الهی بود که به دست مردی از سلاله پاک رسول الله (ص) به پیروزی رسید و چشم آزادگان و آزادی خواهان جهان را به خود خیره ساخت.انقلابی که ندای توحید، عدالت و ظلم ستیزی را در گوش جهانیان نجوا نمود و به حق «انفجار نور» و تفسیر آیه شریفه «جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کانَ زَهُوقاً» بود.
امروز در آستانه سالگرد این پیروزی الهی و در زمانی که دولت مردمی به لطف مردم غیور بر مسند خدمت قرار گرفته بیش از همیشه برای رسیدن به اهداف نیازمند بازخوانی و عمل به اصول اساسی انقلابی اسلامی که همواره در بیان حضرت امام خمینی(ره) و نایب برحق ایشان امام خامنه ای (مدظله) متبلور می باشد هستیم چرا که هر زمان از این اصول عدول نمودیم کشور متضرروهرجا که با افتخار ارزش های انقلاب را روی دست گرفته و به آن عمل کردیم پیشرفت و موفقیت های عظیم کشور چشم جهانیان را به خود خیره نمود.
وی همچنین تاکید کرد: اینجانب فرارسیدن ایام الله دهه فجر ‌و سالروز ورود حضرت امام (ره) را به مردم غیور ایران اسلامی تبریک و تهنیت گفته و از خداوند متعال برای همه خدمتگزاران نظام اسلامی خصوصا همکاران زحمتکش وزارت و راه و شهرسازی توفیق خدمت صادقانه و حفظ روحیه انقلابی گری که لازمه رسیدن به اهداف مترقی انقلاب اسلامی است را خواستارم.

 

نواخته شدن بوق کشتی‌ها در بنادر کشور
به مناسبت سالروز ورود امام(ره) و آغاز دهه فجر

به مناسبت سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به وطن و آغاز دهه فجر، بوق کشتی ها و شناورهای مستقر در اسکله های بنادر و جزایر کشور به صدا در آمد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، ساعت ۹:۳۳ صبح دوازدهم بهمن ماه، همزمان با لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی، سوت کشتی‌ها و شناورهای مستقر دراسکله‌های بنادر شمال و جنوب کشور به صدا در آمد. خودروها و موتور سیکلت‌های یگان گارد و انتظامات وخودروهای گشت‌های ایمنی بنادر نیز ضمن به صدا در آوردن آژیرهایشان،  به رژه در محوطه بنادر پرداخته و این مناسبت تاریخی را گرامی داشتند.
اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و به صدا در آمدن سوت کشتی‌ها که همه ساله به میمنت ورود بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد، نمادی از فریاد عدالتخواهی وجشن و سرور ملت قهرمان وفجرآفرین ایران اسلامی است که پس از سالها مبارزه و پایداری توانست کاخ استبداد رژیم پهلوی را فرو بریزد و  طعم استقلال و آزادی را بچشد.

 

 

در مقایسه با مدت مشابه پارسال رخ داد؛
کاهش ۵ درصدی سوانح ریلی در ۹ ماهه امسال

آمارها حاکی از کاهش ۵ درصدی سوانح ریلی طی ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.
به گزارش خبرنگار مهر، آمارهای اعلامی شرکت راه‌آهن حاکی است، حوادث ریلی در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵ درصد کاهش یافته است.
حوادث راه آهنی شامل خروج از خط، برخورد وسایل نقلیه ریلی با یکدیگر و آتش سوزی است که در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹، میزان خروج از خط ۱۹ درصد و برخورد وسایل نقلیه ریلی با یکدیگر ۱۴ درصد و در مجموع، کل حوادث راه آهنی ۵ درصد کاهش یافته است.
گفتنی است شرکت راه‌آهن برای افزایش سیر ایمن قطارها، تلاش کرده است با اجرای برنامه‌هایی، حوادث ریلی را کاهش دهد. به عنوان مثال در محور جنوب اغلب حوادث خروج قطار از خط، ناشی از استهلاک خطوط ریلی بود که شرکت راه‌آهن با بازسازی و بهسازی خطوط ریلی جنوب، میزان سوانح این محور را کاهش داده است.

 

در ۱۰ ماهه سال جاری صورت پذیرفت؛
نظارت و کنترل بیش از ۳۸ هزار ناوگان حمل‌ونقل عمومی در مازندران
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مازندران اظهار داشت : در۱۰ ماهه سال جاری ۳۸ هزار و ۴۰۰ ناوگان حمل‌ونقل عمومی در مازندران در راستای اجرای طرح کنترل بر تردد ناوگان حمل و نقل عمومی، مورد کنترل و نظارت قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان مازندران، مهندس ناهید شهرامی‌نیا اظهار داشت : به منظور بازدارندگي، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگي و همچنین ارتقاي ايمني تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای، طرح كنترل و نظارت بر تردد وسايل نقليه عمومی توسط این اداره کل و قرارگاه پلیس راه استان به صورت مستمر در حال اجرا است .
وی ادامه داد: این طرح به صورت گشت‌های مشترک ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌ها و پلیس راه بوده که در تمامی محورهای مواصلاتی پرخطر و پر تردد در جهت تشدید کنترل‌های میدانی ناوگان عمومي حمل‌ونقل و كنترل مدارك و تجهيزات ايمني آنها در طول راه‌ها و محل‌هاي توقف( پایانه‌های مسافری، مقابل پلیس راه‌ها ) انجام شده است.
شهرامی‌‌نیا خاطر نشان ساخت: از ۳۸ هزار و ۴۰۰ مورد وسایل نقلیه عمومی کنترل شده، بیش از سه هزارو ششصد مورد تخلف احصاء شده که پس از بررسی به دبیرخانه جهت طرح در کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲و ۱۴ ارسال گردید.