پيام معاون وزير راه و شهرسازي به مناسبت آغاز دهه مبارك فجر
پيام معاون وزير راه و شهرسازي به مناسبت آغاز دهه مبارك فجر

  معاون وزير راه وشهرسازي ضمن تبريك و تهنيت به مناسب آغاز دهه مبارك فجر گفت:‌ پيروزي انقلاب اسلامي تبلور عظمت، شجاعت، همراهي و سربلندي ملتي است كه با عزم و اراده در راه حراست از اهداف و آرمان هاي انقلاب ايستادند و اين عزم ملي را به نهضتي اميدبخش در سراسرجهان و الگويي براي […]

 

معاون وزير راه وشهرسازي ضمن تبريك و تهنيت به مناسب آغاز دهه مبارك فجر گفت:‌ پيروزي انقلاب اسلامي تبلور عظمت، شجاعت، همراهي و سربلندي ملتي است كه با عزم و اراده در راه حراست از اهداف و آرمان هاي انقلاب ايستادند و اين عزم ملي را به نهضتي اميدبخش در سراسرجهان و الگويي براي رسيدن به اتحاد بدل كردند.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني شركت مادر تخصصي ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، خيراله خادمي در پيامي به مناسبت آغاز دهه مبارك فجر گفت: پيروزي انقلاب اسلامي تبلور عظمت، شجاعت، همراهي و سربلندي ملتي است كه با عزم و اراده در راه حراست از اهداف و آرمان هاي انقلاب ايستادند و اين عزم ملي را به نهضتي اميدبخش در سراسرجهان و الگويي براي رسيدن به اتحاد بدل كردند.
اين روز و آغاز چهل و سومين سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تداوم پنجمین دهه از حیات پرافتخار انقلاب، فرصتی مغتنم است که با مرور دستاوردهای عظيم برآمده از حافظه تاریخی این سال ها، ضمن درس گرفتن از تجربه‌ها، براي رسيدن به هدفي والا كه همانا آباداني اين سرزمين است با يكديگر متحد و همراه بوده و سهمي در اين مسير به عنوان صنعتي پشتيبان براي رشد و شكوفايي اقتصادي كشور داشته باشيم.
اينجانب به عنوان عضوي از خانواده بزرگ صنعت راهسازي توسعه انواع راه ها در كشور طي اين ۴۳ سال پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي را حاصل همين اراده و عزم ملي در آباداني كشور مي دانم و رشد ۱۸ برابري توسعه آزادراه ها، ۳ برابري خطوط ريلي و۱۰۰ برابري بزرگراه ها و توسعه ساير محورهاي روستايي و فرعي تا دهه پنجم انقلاب اسلامي را مرهون همت و غيرت همين مردمي مي دانم كه سال ۱۳۵۷براي پيروزي اين انقلاب متحد شدند.
خطوط آزادراهي كشور از ۱۵۰ كيلومتر در پيش از انقلاب به ۲ هزار و ۷۹۰ كيلومتر و بزرگراه ها از ۲۰۰ كيلومتر به حدود ۲۰ هزار كيلومتر در سالجاري رسيده است، خطوط راه آهن نيز تا پيش از انقلاب ۴ هزار و ۵۶۰ كيلومتر بود و امروز بيش از ۱۴ هزار كيلومتر خط آهن در كشور موجود است كه پيشرفت قابل توجهي محسوب مي شود. همچنين ساير راه هاي جاده اي تا پيش از سال ۵۷، ۴۷ هزار كيلومتر بود و اين رقم امروز به ۲۹۰ هزار كيلومتر در سراسر كشور رسيده است.
در پایان به نمایندگی از جامعه بزرگ صنعت راهسازي كشور و همكاران ارجمندم در شركت مادر تخصصي ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، ضمن درود و احترام به روح پرفتوح بنيانگذار انقلاب اسلامي، یاد و خاطره همه شهداي انقلاب را در اين روزها گرامي داشته و آغاز دهه مبارك فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را خدمت مردم شريف كشور و همه خدمتگزاران نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران تبریک و تهنیت عرض مي كنم.

 

با حضور نمایندگان سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه انجام گرفت؛
پایش مصوبات سفرهای استانی
در حوزه راه و شهرسازی
مدیرکل دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی گفت: در ۱۵ سفر رییس جمهور به استان‌ها به تعداد ۱۹۹ تکلیف و بیش از ۳۰۰ درخواست و مطالبات مقامات استانی در حوزه راه و شهرسازی ابلاغ شده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه پایش مصوبات سفرهای رییس جمهور به منظور رصد آخرین وضعیت عملکردی مصوبات در حوزه راه و شهرسازی با حضور نمایندگان سازمان ها و شرکت های تابعه برگزار شد.
مهدی قربانی مدیرکل دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه های وزارت راه و شهرسازی ضمن تبریک یوم الله دهه فجر اظهار کرد: در ۱۵ سفر استانی رییس جمهور، در حوزه راه و شهرسازی تعداد ۱۹۹ مصوبه از طرف معاون اول رییس جمهور ابلاغ شده است که از این میزان ۱۷۴ مصوبه از تکالیف مستقیم وزارت راه و شهرسازی و ۲۵ مصوبه از تکالیف سایر دستگاههای اجرایی نظیر: وزارت نفت، وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، بنیاد مستضعفان و… است.
وی در ادامه گفت: پروژه ها و طرح های مذکور در حوزه احداث راه، راه آهن، راهداری، هوایی، فرودگاه، بنادر، هواشناسی، احداث مسکن شهری و روستایی و بازآفرینی دسته بندی شده اند که بدین منظور سامانه ای با نام payesh.mrud.ir برای ثبت عملکرد پروژه های مذکور ایجاد شده است که بخشی از اطلاعات پایه توسط ستاد، ورود اطلاعات می شود و بخش های عملکردی توسط کاربران سازمان ها و شرکت ها ثبت و بروزرسانی خواهد شد.

انیمیشن بازآفرینی شهری اداره کل راه
و شهرسازی سیستان و بلوچستان حائز
رتبه نخست جشنواره ابوذر شد
انیمیشن بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر سیستان و بلوچستان حائز مقام نخست شد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، ۶۳۹ اثر رسانه‌ای در ۶ قالب گزارش خبری و تحلیلی،عکس، موشن گرافیک، گزارش ویدیویی، یادداشت، مقاله و تیتر به دبیرخانه هفتمین جشنواره ابوذر سیستان و بلوچستان ارسال شد که پس از بررسی و بازبینی انیمیشن تهیه شده در مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با موضوع بازآفرینی شهری حائز مقام نخست بخش موشن گرافیک این جشنواره شد.
اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان به منظور اطلاع رسانی صحیح و افزایش اعتماد عمومی همواره سعی کرده است در کنار تهیه اخبار و گزارشات خبری در بخش های اینفوگرافیک، کلیپ و موشن گرافیگ نیز فعالیت های متنوعی داشته است که نمونه ای از این آثار در جشنواره رسانه ای ابوذر این استان حائز مقام اول بخش موشن گرافیگ شد.
گفتنی است در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره ابوذر سیستان و بلوچستان رئیس سازمان بسیج رسانه کشور، معاون استاندار سیستان و بلوچستان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان و جمعی از مسئولان اجرایی و نظامی حضور داشتند که از مدیر کل راه و شهرسازی استان تقدیر شد.