بانک‌ها برای پرداخت وام ودیعه مسکن ا پایان بهمن فرصت دارند
بانک‌ها برای پرداخت وام ودیعه مسکن ا پایان بهمن فرصت دارند

  معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بانک‌ها تا پایان بهمن فرصت دارند تا تسهیلات ودیعه مسکن را به متقاضیان پرداخت کنند. محمود محمودزاده گفت: برای سال ۱۴۰۱ با توجه به تفاوت منابع درآمدی خانوار و قیمت اجاره، ما به مجلس پیشنهاد داده‌ایم که از منابع در اختیار مسکن بخشی به وام ودیعه مسکن تعلق گیرد […]

 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بانک‌ها تا پایان بهمن فرصت دارند تا تسهیلات ودیعه مسکن را به متقاضیان پرداخت کنند.
محمود محمودزاده گفت: برای سال ۱۴۰۱ با توجه به تفاوت منابع درآمدی خانوار و قیمت اجاره، ما به مجلس پیشنهاد داده‌ایم که از منابع در اختیار مسکن بخشی به وام ودیعه مسکن تعلق گیرد تا حمایت‌های حداقلی از حوزه اجاره در کشور صورت گیرد.
به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در سال ۱۴۰۰، ۱۰ هزار میلیارد  تومان منابع تخصیص پیدا کرده  و تاکنون ۲۲۰ هزار خانوار موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند.
با توجه به افزایش نرخ اجاره از سال ۹۹ ستاد ملی مقابله با کرونا  پیشنهاد پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را داد و از سوی دیگر با توجه به رشد چشمگیر قیمت‌ها چندی پیش رئیس جمهور در هیئت دولت در خصوص ساماندهی این بازار دستور داد.

 

 

در آزمایشگاه‌های سه‎ گانه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک انجام شد؛
انجام ۱۷۰۰۰ هزار آزمایش فنی و مهندسی
در ۹ ماه نخست امسال

آزمایشگاه‌های سه گانه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک موفق شد در ۹ ماهه نخست امسال، حدود ۱۷ هزار آزمایش متنوع و تخصصی را انجام و نتایج آن را در اختیار مشتریان و کارفرمایان قرار دهد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد احمدی، مدیر آزمايشگاه‌های ستادی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه آزمایشگاه سه گانه ستاد شرکت دارای ۴۲ نفر نیروی متخصص، فنی و خبره است، گفت: در آزمایشگاه‌های قیر و آسفالت، بتن و فلزات، شیمی و فیزیک، مهندسی خاک و دانه‌بندی و سنگ شناسی توانایی انجام بیش از ۵۰۰ آزمایش متنوع، تخصصی و فنی با بهره‌گیری از تجهیزات استاندارد روز دنیا وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه در آزمایشگاه‌های سه گانه شرکت توانایی انجام تنوعی از آزمایش‌های تخصصی مهندسی روز دنیا وجود دارد، عنوان کرد: آزمایشگاه‌های سه گانه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک دارای امکانات و توانمندی انجام آزمایش‌‌های تخصصی ویژه‌ای شامل قیر و آسفالت با انجام ۱۳۴ نوع آزمایش، بتن و فلزات با ۶۸ نوع آزمایش، شیمی و فیزیک با ۲۲۲ نوع آزمایش، مکانیک سنگ و سنگ شناسی با ۴۱ نوع آزمایش، دانه‌بندی و تراکم ۲۲ نوع آزمایش و مهندسی خاک با ۱۷ نوع آزمایش است و آمادگی همکاری در پروژه‌های تحقیقاتی و عمیات اجرایی در سطح ملی و استانی را دارد.
احمدی افزود: آزمایشگاه‌های سه گانه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک موفق شد در ۹ ماهه نخست امسال، حدود ۱۷ هزار آزمایش متنوع و تخصصی را انجام و نتایج آن را در اختیار مشتریان و کارفرمایان قرار دهد.
مدیر آزمايشگاه‌های ستادی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک خاطرنشان کرد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک موفق شده است طی این مدت با برنامه‌ریزی‌ انجام شده در آزمایشگاه‌های قیر و آسفالت با شش هزار و ۹۷۳ مورد آزمایش، بتن و فلزات با یک‌ هزارو ۶۷۵ مورد، شیمی و فیزیک با ۵ هزار و ۳۹۶ مورد، مکانیک سنگ و سنگ شناسی با یک هزار و ۴۳۲ مورد، دانه‌بندی و تراکم ۸۹۷ و مهندسی خاک با ۵۵۹ مورد آزمایش در راستای ارتقاء کیفی و طول عمر مفید پروژه‎‌های عمرانی سراسر کشور نقش آفرینی داشته باشد.

 

مدیرعامل شرکت عمران پردیس خبر داد؛
افتتاح ۲ هزار و ۲۴ واحد مسکن مهر در پردیس

از ۸۴ هزار واحد هدف گذاری شده در پردیس دیروز ۲ هزار و ۲۴ واحد با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان به بهره داری رسید.
پیمان پیر فرشی گفت: ۸۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در شهر پردیس هدف گذاری شده بود که  ۲هزار و ۲۴ واحد عملیات اجرایی آن به اتمام  رسیده و به متقاضیان تحویل داده شده است.
به گفته مدیرعامل شرکت عمران پردیس براساس دستور العمل‌ها تحویل آغار شده و تاکنون ۹۲ درصد خدمات زیربنایی تکمیل شده است.
دیروز از طریق ویدئو کنفرانس و با دستور وزیر راه و شهرسازی  ۲هزار و  ۲۴ واحد مسکن مهر به صورت سرمایه گذاری مستقیم و غیر مستقیم  به بهره داری رسید. به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی تا سال آینده تمامی واحدهای مسکن مهر در شهرهای جديد به بهره‌برداری می رسد.

 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان تاکید کرد؛
احداث و تکمیل کمربندی کاشان، آران وبیدگل اولویت وزارت راه وشهرسازی
مهندس آراسته، معاون مدیرکل و رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان، گفت: با پیگیری‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران با ۲۳/۶هکتار از اراضی واقع در بلوار امام رضای کاشان معروف به الهیه مصوب شد که انشااله فضای سبز و پارک به شهرداری کاشان انتقال سند و قرارداد واگذاری تنظیم شود. این مهم در راستای حمایت حقوق شهروندان و حمایت از گردشگران بعنوان خانه مسافر در نظر گرفته شده که با حمایت‌های اداره کل محترم، بحمداله عملیاتی شده و مصوبه آن نیز از تهران اخذ گردیده و بزودی نیز عملیاتِ واگذاری و عمرانی آن در شهرستان کاشان شروع بکار خواهد کرد.
وی ادامه داد: احداث و تکمیل کمربندی کاشان، آران وبیدگل واتصال آن به چرمشهرِ ورامین و تهران و دماوند در اولویت وزارت راه وشهرسازی قرار دارد و برای مناقصه جهت اخذ پیمانکار ذیصلاح توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و اداره راه و شهرسازی کاشان ۲۰ میلیارد برآورد انجام و مراحل اجرایی آن پس از انتخاب پیمانکار درجهت تکمیلِ عملیات، کارسازی خواهد شد.