راهپیمایی۲۲ بهمن در شهرهای قرمز خودرویی برگزار می شود
راهپیمایی۲۲ بهمن در شهرهای قرمز خودرویی برگزار می شود

    نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: به علت شرایط خاص کرونایی راهپیمایی روز ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در شهرهای قرمز به صورت خودرویی و موتوری برگزار خواهد شد. حجت الاسلام و المسلمین موسی‌پور نماینده‌ ولی‌فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در خصوص برگزاری مراسم یوم الله ۲۲بهمن، بیان داشت: […]

 

 

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: به علت شرایط خاص کرونایی راهپیمایی روز ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در شهرهای قرمز به صورت خودرویی و موتوری برگزار خواهد شد. حجت الاسلام و المسلمین موسی‌پور نماینده‌ ولی‌فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در خصوص برگزاری مراسم یوم الله ۲۲بهمن، بیان داشت: برنامه‌های بزرگداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تنوع و گستردگی بیشتری در بالغ بر ۱۵۰۰ شهر و ۳۰ هزار روستا در حال برگزاری است.

 

وزیر خارجه فنلاند: بی‌صبرانه منتظر احیای برجام هستیم

وزیر خارجه فنلاند گفت: بی صبرانه منتظر هستیم در خصوص مذاکرات وین توافقاتی حاصل شود و برجام احیا شود.
پکا هاویستو، وزیر خارجه فنلاند ظهر روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در محل وزارت امور خارجه ایران با ابراز خرسندی از سفر به تهران اظهار کرد: ایران جزو اولین کشورهایی بود که حدود ۹۰ سال پیش استقلال فنلاند را به رسمیت شناخت و همواره گسترش روابط با این کشور برای فنلاند مهم بوده چرا که ایران یکی از کشورهای مهم منطقه است.
این دیپلمات عالی رتبه فنلاندی با اشاره به رایزنی های امروزش با وزیر خارجه ایران گفت: امروز با آقای امیرعبداللهیان در مورد موضوعات مختلفی گفت‌وگو کردیم. فنلاند عضو اتحادیه اروپاست و امیدواریم همکاری ها بین ایران و اتحادیه اروپا گسترش پیدا کند و در این مورد نیز امروز گفت و گو و تبادل نظر کردیم.

 

اولیانوف: مذاکرات در مرحله نهایی است

نماینده روسیه در مذاکرات وین خاطر نشان کرد، در این مرحله از رایزنی ها به عزم و تلاش از سوی تمامی طرف های مذاکره کننده نیاز است.
میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین در یک پیام توئیتری نوشت: پس از یک توقف کوتاه، مذاکرات وین امروز (سه‌شنبه، ١٩ بهمن ماه) ازسرگرفته می‌شود.
اولیانوف افزود: به نظر می رسد مذاکرات در مرحله نهایی است که نیازمند عزم و تلاش‌های پر انرژی از سوی تمام طرف‌ها برای رسیدن به نقطه مقصد است که شامل احیای کامل برجام و ازجمله رفع تحریم‌ها است.

 

مورا: به روحیه سازش نیاز است

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام زمان از سرگیری مذاکرات وین تاکید کرد، برای بازگشت به اجرای کامل برجام به روحیه سازش نیاز است.
انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد، دور هشتم مذاکرات ایران و ١+٤ برای بازگشت آمریکا به برجام و رفع تحریم های ایران که باحضور غیرمستقیم مذاکره کنندگان آمریکایی در وین، پایتخت اتریش انجام می شود، روز سه شنبه هشتم فوریه (امروز) از سرگرفته خواهد شد.
وی در ادامه نوشت: ما به روحیه سازش نیاز داریم تا ما را به اجرای کامل (برجام) بازگرداند. باتوجه به روندهای نامطلوب مختلفی که برجام را تضعیف می کند، لازم است که این مذاکرات به سرعت به نتیجه برسد.

 

لایحه بودجه ۱۴۰۱ از ابتدای اسفند در دستور کار مجلس قرار می گیرد

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۱ از اوایل اسفندماه در صحن علنی پارلمان خبر داد.
سید نظام موسوی اظهار کرد: بعد از اتمام بررسی جزییات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق، نمایندگان فرصت ۱۰ روزه ای برای ارائه پیشنهادات داشته و بعد از آن مجلس وارد بررسی جزییات می شود.
وی افزود: بر این اساس از اوایل اسفند ماه مجلس وارد بررسی جزییات لایحه بودجه در دو شیفت کاری می شود.
سخنگوی هیات ریسه مجلس همچنین با اشاره به جلسه امروز (سه شنبه) مجلس گفت: مجلس فردا در جلسه غیرعلنی با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه به بررسی مذاکرات می پردازد.

 

واکنش سخنگوی دولت به تماشای فیلم
«موقعیت مهدی»

سخنگوی دولت گفت: «موقعیت مهدی» به عنوان اولین فیلم کارگردانی که عادت داشتیم او را در قامت هنرپیشگی ببینیم، برجسته و قابل تقدیر بود.
علی بهادری جهرمی با انتشار یادداشتی در صفحه کاربری خود در اینستاگرام نوشت:
«نمی‌دانم صحنه نگارش توبه‌نامه برایم تلخ‌تر بود یا صحنه‌های شهادت چهره‌های «موقعیت مهدی».این صحنه مرا به یاد صحنه پاره کردن کاغذهای مصوبه پیشنهادی کمیسیون در فیلم «منصور» انداخت.
اساسا تصور کار اجرایی یا کار حاکمیتی کردن بدون وجود موانع تلخ نشدنی است، برخی از سلیقه‌های متفاوت در ارکان اجرایی حاصل می‌شوند و برخی از اقتضائات کار در بخش عمومی و لزوم سخت‌گیری و صیانت بیشتر از حقوق مردم در این حوزه.
در کنار بخش‌های سیاسی و شبه سیاسی موقعیت مهدی که محدود به این صحنه نبود، فیلم به خوبی تلاش دلاور مردان و شیر زنان دوران دفاع مقدس را به تصویر کشیده بود. سختی‌های همسران شهدا و رزمندگان که کمتر از سختی آن‌ها نبوده و نقش همراهی و همدلی ایشان در جهاد مقدس‌شان.