راه اندازی بیمارستان تامین اجتماعی کومله لنگرود به زودی
راه اندازی بیمارستان تامین اجتماعی کومله لنگرود به زودی

    مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان گفت: بیمارستان ۶۴ تختخوابی کومله لنگرود با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی به زودی راه اندازی خواهد شد. دکتر حسین ابراهیمی با بیان اینکه هم اکنون برای جذب نیروی انسانی و تجهیزات پزشکی و غیر پزشکی بیمارستان تامین اجتماعی کومله لنگرود اقدامات لازم بعمل آمده بیان […]

 

 

مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان گفت: بیمارستان ۶۴ تختخوابی کومله لنگرود با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی به زودی راه اندازی خواهد شد.
دکتر حسین ابراهیمی با بیان اینکه هم اکنون برای جذب نیروی انسانی و تجهیزات پزشکی و غیر پزشکی بیمارستان تامین اجتماعی کومله لنگرود اقدامات لازم بعمل آمده بیان داشت: در همین رابطه با مقامات محلی از جمله با دکتر عباسی استاندار برای رفع مشکلات انشعابات و موانع اداری دیدار و گفت وگو شد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان ضمن ابراز تاسف بابت ازدست دادن یکی از همکاران پرتلاش بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت به عنوان شهید راه سلامت افزود: از آغاز شیوع بیماری کووید ۱۹ همکاران درمان تامین اجتماعی در تمامی مراکز درمانی تامین اجتماعی به ویژه بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) با تمام توان ارائه خدمت نمودند .
وی با بیان اینکه تامین اکسیژن بیماران بستری کووید یکی از نیاز های اصلی این بیماران است افزود: در ابتدای سال جاری مرکز گازهای طبی در بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) رشت افتتاح شد تا در این زمینه در روز های بحرانی بیماران با کمبود اکسیژن مواجه نشوند.
دکتر حسین ابراهیمی با اشاره به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک گفت: هم اکنون بیش از ۴۰۰۰ نفر از پزشکان استان در سامانه نسخه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی ثبت نام و تایید شدند.ایشان تصریح نمود که نزدیک به ۱۰۰درصد پزشکان و درمانگران طرف قرار داد با تامین اجتماعی استان که بالغ بر ۱۱۰۰ پزشک و درمانگر می شوند به صورت الکترونیکی نسخه صادر می کنند.
وی افزود:همچنین بیش از ۹۹ درصد از مراکز درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی گیلان در طرح نسخه نویسی الکترونیک سازمان مشارکت دارند. وی اضافه کرد:به طور میانگین در ماه بالغ بر ۵۰۰ هزار نسخه الکنرونیک توسط پزشکان و درمانگران استان از طریق سامانه الکترونیک سازمان ثبت می‌شود.
دکتر حسین ابراهیمی بااشاره به عملکرد مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی گیلان گفت: از آغاز امسال تا پایان آذر ماه (نه ماهه )سالجاری نزدیک به ۹هزارو ۵۰۰ بیمار در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت بستری شدند که نزدیک به ۵۰۰۰ نفر مورد عمل جراحی قرار گرفتند که از این تعداد بیش از ۳۰۰۰ عمل جراحی بزرگ شامل مغز و اعصاب ، ارتوپدی و.. بوده است.

 

افتتاح ۴۱ طرح گازرسانی در گیلان
طی دهه فجر

در دهه فجر امسال با گازرسانی به ۷ روستای صعب العبور و کوهستانی در گیلان درصد بهره‌مندی گاز روستایی در استان به ۹۶٫۳ درصد می رسد.
مهندس حسین اکبر، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان از اجرای ۴۱ طرح گازرسانی در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: برای گازرسانی به این پروژه‌ها بیش از ۱۵۷ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد: از مجموع پروژه های گازرسانی دهه فجر، ۷ طرح متعلق به گازرسانی به روستاهای صعب العبور و کوهستانی استان در شهرستان های شفت، املش، آستارا و رودبار است.
اکبر در ادامه، افزود: با گازدار شدن این روستاها، تعداد روستاهای گازدار در گیلان به ۲۰۹۴ و درصد بهره مندی گاز روستایی استان به ۹۶٫۳ درصد رسیده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان تصریح کرد: این روستاها مجموعاً دارای ۸۳۱ خانوار بوده و برای گازرسانی به آنها بالغ بر ۶۰ کیلومتر شبکه گذاری انجام شده است.
اکبر تصریح کرد: قبل از انقلاب علیرغم عبور خط لوله سراسری گاز از گیلان به اتحاد جماهیر شوروی، هیچگونه عملیات گازرسانی در گیلان به انجام نرسیده بود ولی بحمدالله پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، بیش از یک میلیون و ۱۷۲ هزار مشترک در استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند، بالغ بر ۶۱۹ هزار انشعاب گاز در استان نصب و بیش از ۲۱ هزار و ۵۸۰ کیلومتر عملیات شبکه گذاری در گیلان به انجام رسیده است.
وی همچنین از گازرساني به ۳۴ واحد صنعتی در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: برای گازرسانی به این صنایع، بالغ بر ۱۷ هزار و ۵۴۰ مترمکعب در ساعت گاز طبیعی جایگزین شده است. مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان افزود: شهرستان رودبار با ۹ واحد صنعتی و شهرستان های رشت و بندرانزلی هرکدام با ۶ واحد صنعتی بیشترین سهم را از گازرسانی های دهه فجر امسال دارا هستند و با افتتاح این طرح ها، مجموع مشترکین صنعتی گاز در استان به ۶ هزار و ۲۰۰ مشترک افزایش یافته است.

 

انجام معاینه رایگان جمعیت دامی
در دهه مبارک فجر

همزمان با دهه مبارک فجر طرح معاینه رایگان دامی در جمعیت دامی سراسر استان گلستان انجام می‌شود.
دکتر محسن عبدالوند، معاون سلامت دامپزشکی استان گلستان گفت: این طرح به صورت کاملا رایگان توسط دامپزشکان بخش دولتی و خصوصی در قالب ۱۴ اکیپ در جمعیت روستایی کمتر برخوردار استان علی الخصوص جمعیت دامی عشایر در منطقه مراوه‌تپه صورت می‌پذیرد.
وی افزود: از جمله هدف‌های ما در این طرح علاوه بر برخورداری جمعیت دامی در سطح روستاه‌های استان، بازدید میدانی و بررسی مشکلات بهداشتی آنان، ارائه خدمات دامپزشکی به اقشاری است که از لحاظ اقتصادی توانایی لازم را جهت انجام معاینات روتین در دام‌های خود ندارند.
عبدالوند اذعان داشت: تلاش ما در مجموعه دامپزشکی استان این است که بتوانیم با ارسال و ارائه خدمات رایگان دامپزشکی سهمی هر چند کوچک در رساندن پیام انقلاب در اقصی نقاط استان داشته باشیم.