دستورالعمل بازنگری شده شناسایی و اولویت‌بندی نقاط حادثه خیز تصویب شد
دستورالعمل بازنگری شده شناسایی و اولویت‌بندی نقاط حادثه خیز تصویب شد

    نسخه بازنگری شده دستورالعمل شناسایی و اولویت بندی نقاط پرتصادف راهها در کمیسیون ایمنی راه‌های کشور به تصویب رسید. به گزارش روزنامه جمله به نقل از خبرگزاری تسنیم، رضا اکبری معاون راهداری این سازمان با بیان این مطلب اظهار کرد: این دستورالعمل پس از شش ماه کار کارشناسی و با رویکرد تجدید نظر […]

 

 

نسخه بازنگری شده دستورالعمل شناسایی و اولویت بندی نقاط پرتصادف راهها در کمیسیون ایمنی راه‌های کشور به تصویب رسید.
به گزارش روزنامه جمله به نقل از خبرگزاری تسنیم، رضا اکبری معاون راهداری این سازمان با بیان این مطلب اظهار کرد: این دستورالعمل پس از شش ماه کار کارشناسی و با رویکرد تجدید نظر و بهبود فرایندی در روش شناسایی و اولویت بندی نقاط پرتصادف در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تهیه و پس از بررسی در جلسات متعدد در کمیته مهندسی ایمنی راه و تایید پلیس راه کشور و در کارگروه ویژه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور، سرانجام در جلسه روز گذشته کمیسیون مذکور به تصویب رسید و برای اجرا ابلاغ می‌شود. وی با بیان این‌که در دستورالعمل جدید، نقاط ضعف دستورالعمل قبلی برطرف شده است، تصریح کرد: از جمله مهم‌ترین تغییرات انجام شده، لحاظ نمودن مشخصات هندسی نقاط دارای تصادف و ارائه یک روش جدید تحلیل آماری برای شناسایی و همچنین استفاده از روش منفعت-هزینه جهت اولویت بندی است. به گفته وی بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، این دستورالعمل در قالب یک سامانه برخط، ضمن به روز رسانی و ثبت به روز تصادفات جاده‌ای کشور، کلیه نقاط پرتصادف را بر اساس شاخص مربوطه به‌روزرسانی می‌کند و مبنای تعریف کلیه پروژه‌های سطح کشور برای رفع نقاط حادثه خیز خواهد بود. وی تاکید کرد: ترکیب دستورالعمل جدید و سامانه مذکور، گام بسیار مهمی برای اولویت‌بندی درست و تعریف دقیق پروژه‌های اجرایی و بهینه سازی منابع با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای کشور خواهد بود.

 

 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران اعلام کرد؛
اجرای عملیات روکش آسفالت در سطح
محور کندوان
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از اجرای عملیات روکش آسفالت به طول۲۰کیلومتر در محور کندوان با صرف اعتباری بالغ بر ۱۵۰میلیارد ریال با هدف ارتقاء ضریب ایمنی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران،  اسماعیل فولادی اظهار داشت : این عملیات درقالب طرح لکه گیری و روکش آسفالت راه‌های به منظور تسهيل در امر تردد و افزايش ايمني محور کندوان به اجرا در می‌آید و در حال حاضر ۷ کیلومتر در محدوده کف هزار چم و ۲ کیلومتر در محدوده مرزن آباد –چالوس اجرایی شد.
وی در ادامه خاطر نشان ساخت : این اداره علاوه برروکش آسفالت راه‌های حوزه استحفاظی به منظور جلوگیری از سوانح رانندگی و افزایش ضریب ایمنی محورهای تحت پوشش خود اقدامات گسترده‌ای از ابتدای سال جاری مانند لکه گیری، درزگیری، اسفالت حفاظتی، شانه سازی  را در دستور کار دارد.
معاون راهداری در خاتمه گفت: هدف نگهداري راه، تقليل ميزان خرابي راه و افزايش عمر آن، كاهش هزينه‌هاي استهلاك وسايل نقليه با تأمين سطوح عبور مناسب و مطلوب و همچنين ايجاد شرايط مناسب جهت رسيدن به موقع به مقصد با تأمين ايمني است.

 

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی
استان مازندران خبر داد؛
نصب و راه‌اندازی دستگاه شتابنگار
در نمک آبرود چالوس
رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان از نصب و راه‌اندازی دستگاه شتابنگار در نمک آبرود چالوس با حضور مسئولین استانی و شهرستانی با هدف سیستم پاسخ سریع و هشدار سریع برای زلزله خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(مازندران)، محدثه یوسفی از نصب و راه‌اندازی دستگاه شتابنگار در شهر نمک آبرود چالوس خبر داد و گفت: تاریخچه زمین لرزه های استان نشان می‌دهد که عموما» عمق کانونی زمین لرزه‌ها کمتر از ۳۵ کیلومتر(یعنی زلزله هائی کم عمق) بوده و حوادثی با منشا زلزله همچون زمین لغزش، ریزش کوه و سنگ، روانگرائی و… نیز بهمراه آن در گذشته در استان رخ داده است.
یوسفی تصریح نمود: فراهم کردن شهر ایمن‌تر و زندگی بهتر برای شهروندان از وظایف ماست و امیدواریم اطلاعاتی که به واسطه نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های شتاب‌نگار به دست می‌آید بتواند مورد استفاده مدیران دستگاه‌های اجرایی مراکز استان‌ها قرار گیرد.
وی یادآور شد: مزیت این دستگاه‌ها نسبت به لرزه نگارها در این است که دستگاه‌های شتابنگار در نزدیکی کانون زمین‌لرزه از کار نمی‌افتند و اگر زلزله بزرگی مانند زلزله سرپل ذهاب رخ دهد، ایستگاه‌های لرزه‌نگاری نزدیک به کانون زلزله به دلیل حرکت شدید زمین از کار می‌افتند؛ از این رو لازم است کشور به دستگاه‌های جدید شتابنگاری مجهز شود. این دستگاه‌ها که جنبش زمین و حرکت‌های تکنیکی آن را رصد و اطلاعات را آنلاین در اختیار قرار می دهد برای کاهش خطرپذیری و افزایش تاب‌آوری شهر امکان بسیار خوبی فراهم می‌کند.
گفتنی است آئین بهره‌برداری از سامانه شتاب نگار نسل جدید و اتصال به شبکه ملی شناب نگاری کشور با هدف سیستم پاسخ و هشدار سریع برای زلزله، در نهمین روز از دهه مبارک فجر با حضور فرماندار چالوس، شهردار هچیرود، رئیس اداره راه و شهرسازی تنکابن، رامسر و عباس آباد و همچنین سایر روسا و مسئولین شهرستانی با اعتبار هزینه شده  ۳۰ میلیارد ریال برگزار شد.