یک کارشناس فعال در صنعت بیمه در رابطه با شناسایی مشتریان بدحساب در این صنعت اظهارداشت: برای شفافسازی این مشتریان هنوز شاخصهای مشخصی استخراج و تعریف نشده است. سیدمحسن توفیقی به بیان این نیاز پرداخته و افزود: برای جلوگیری از بروز پدیده مشتریان بدحساب و مقابله با آن باید سابقه بیمهای از مشتری وجود […]
یک کارشناس فعال در صنعت بیمه در رابطه با شناسایی مشتریان بدحساب در این صنعت اظهارداشت: برای شفافسازی این مشتریان هنوز شاخصهای مشخصی استخراج و تعریف نشده است. سیدمحسن توفیقی به بیان این نیاز پرداخته و افزود: برای جلوگیری از بروز پدیده مشتریان بدحساب و مقابله با آن باید سابقه بیمهای از مشتری وجود داشته باشد تا یک سری از شاخصهای اعتبارسنجی نیز برای آن تعریف شود که برای تمام شرکتهای بیمه، در دسترس و قابل مشاهده باشد.
وی، افزود: لازمه پیادهسازی این راهکار این است که اطلاعات بیمهای مشتری از طریق یک مرجع واحد همانند سنهاب در اختیار شرکتهای بیمه قرار گیرد تا این شرکتها براساس شاخصهای واحد یا متغیر، اعتبارسنجی مشتری را انجام داده و بتوانند با استفاده از علم داده بر روی اهداف کوتاه مدت یا بلند مدت خود و راهبردها و خط مشی شرکت خود برنامهریزیهای لازم را انجام دهند.
این کارشناس فعال در صنعت بیمه ادامه داد: شاخصهای اندازهگیری فعلی یکی از عواملی است که موجب عدم اشتراکگذاری اطلاعات مشتریان بین شرکتهای بیمه شده است. توفیقی، توضیح داد: شرکتهای بیمه فعلی از زبان مشترک بین سیستمی برخوردار نیستند و این یکی از مشکلات فنی پیش روی در شناسایی مشتریان بدحساب در بازار بیمه شده و سندیکای بیمهگران می تواند به خوبی این مشکل را شناسایی و راهکار ارائه کند. این کارشناس صنعت بیمه، دررابطه با بیمهگذاری که همزمان در چندین شرکت بیمه خسارت دریافت میکند، گفت: با ایجاد کد یکتا بیمه نامه در رشته خودرو علاوه بر جلوگیری از تخلف شاهد یکسانسازی دادهها در صنعت بودیم و با ارائه چنین سازوکاری در خسارت هم میتوان همزمان پرونده باز یک بیمهگذار در شرکتهای بیمه دیگر را رصد کرد.
توفیقی اذعان داشت: برای اجرایی کردن این مهم و رفع فاصله موجود بین شرکتهای بیمه، سنهاب به عنوان مرجع اصلی اطلاعات در صنعت بیمه، می تواند اطلاعات مورد نیاز در این زمینه را با استانداردهای نظارتی و صحت سنجی با شرکتهای بیمه به اشتراک بگذارد تا صنعت بیمه بتواند با بهرهگیری از مهندسی دادههایی که در بایگانی سنهاب در حال خاک خوردن است به رشد هرچه بیشتر بازار بیمه و ارتقاء این صنعت بیمه کمک کند.
مدیرعامل بیمه آسیا به عنوان مدیر جهادی کشور انتخاب شد
ﻣﺴﻌﻮﺩ ﺑﺎﺩﻳﻦ، ﻧﺎﻳﺐ ﺭﻳﻴﺲ ﻫﻴﺄﺕمدیره ﻭ مدیرعامل بیمه آسیا در هشتمین همایش ملی مدیریت جهادی به عنوان مدیر جهادی کشور معرفی و از وی تقدیر شد.
هشتمین همایش ملی مدیریت جهادی کشور با حضور دکتر محسن رضایی، معاون اقتصادی رییس جمهور. تهدادی از مقامات بلند پایه کشوری و لشکری، خانواده معظم شهدا و مدیران برگزیده جهادی از قوای سه گانه کشور، نیروهای مسلح، بخش خصوصی تعاون، در سالن اجتماعات وزارت کشور برگزار شد. محسن رضایی طی سخنانی در این همایش، تحول گرایی، ماموریتپذیری، جهاد و تلاش را محور اصلی مدیریت جهادی ذکر کرد و تصریح نمود: در مدیریت جهادی بن بست وجود ندارد و فکر و تامل در کنار روحیه و انگیزه انسانهای دریادل و متفکر باعث میشود که بن بست، معنایی نداشته باشد و اهداف و آرمانها دست یافتنی شوند.
معاون اقتصادی رئیس جمهوری با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب کارآفرینان و تولید کنندگان را افسران جنگ اقتصادی توصیف کردهاند؛ گفت: باید در یک شبکه و بستر هم افزا و تعاملی، کارآفرینان ایده ها و راهکارهای ابتکاری را به دولت ارائه دهند و کار به صورت مشترک به پیش برود.
پیام سرپرست بیمه سینا به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان
حسن صنعتی رئیس هیئت مدیره و سرپرست بیمه سینا در پیامی، فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک گفت.
«شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ هُدًی لِلنَّاسِ وَبَینَاتٍ مِنَ الْهُدَی وَالْفُرْقَانِ»
خدارا شاکریم که بار دیگر ضیافت الهی از راه می رسد تا بندگان مؤمن در این ایام با عبادت خالصانه، تلاوت آیات شریفه قرآن کریم و تفکر در آنها زمینهی تقرب بیشتر به درگاه الهی و بهرهمندی هرچه بیشتر از خوان گستردهی رمضان را فراهم و یکدیگر را از دعای خیر بهره مند سازند. اینجانب ضمن تبریک حلول این ماه باعظمت حضور هموطنان گرامی و همکاران محترم بیمه سینا، از خدای متعال، توفیق درک اوقات پرفیض ماه رمضان را برای همگان مسئلت دارم.