حمل‌ونقل ریلی گلوگاه جهش اقتصادی کشور است
حمل‌ونقل ریلی گلوگاه جهش اقتصادی کشور است

    مدیرعامل راه‌آهن با بیان «حمل‌ونقل ریلی گلوگاه جهش اقتصادی کشور است و مسئولان ارشد به این باور رسیده‌اند»گفت: در بخش ریلی ده‌ها مشکل به ما به ارث رسیده است. سید میعاد صالحی اظهار کرد: با توجه به حمایت‌های رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی، گام‌های مثبتی در صنعت حمل و نقل ریلی […]

 

 

مدیرعامل راه‌آهن با بیان «حمل‌ونقل ریلی گلوگاه جهش اقتصادی کشور است و مسئولان ارشد به این باور رسیده‌اند»گفت: در بخش ریلی ده‌ها مشکل به ما به ارث رسیده است. سید میعاد صالحی اظهار کرد: با توجه به حمایت‌های رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی، گام‌های مثبتی در صنعت حمل و نقل ریلی کشور برداشته شده که آثار آن در سال جدید نمایان خواهد شد. وی با بیان « این مسیر پر از موانع است و دو راه برای این موضوع وجود دارد» ادامه داد: یا باید مثل گذشته صرفا نظاره گر اقدامات باشیم و بی تفاوت عبور کنیم یا اینکه با امید و در جهت تحقق آرمان های کشور و انقلاب، شروع به اصلاح آثار نامطلوب به جا مانده از گذشته بکنیم. وی افزود: خیلی ها اعتقاد نداشتند که حمل و نقل ریلی گلوگاه جهش اقتصادی کشور است ولی اکنون مسئولان ارشد بر این موضوع باور دارند.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد:‌ قبلا در وزارت راه و شهرسازی، بیشتر مسایل حوزه مسکن مطرح شده بود؛ اما اکنون در سخنان وزیر راه و شهرسازی علاوه بر موضوع مسکن، بر موضوع حمل و نقل ریلی نیز تاکید می‌شود. صالحی با بیان این‌که در حوزه حمل و نقل ریلی، ده‌ها مشکل به ما به ارث رسیده است که یکی از این موضوعات، بحث معیشت کارکنان راه‌آهن است، اضافه کرد:‌ در وضعیت استخدامی مشکل داریم و امیدواریم بتوانیم این مشکلات را به صورت سیستمی و در برخی از مسایل دیگر به صورت نقطه‌ای برطرف کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی:
مطالبات کامیونداران این هفته
در کمیته پایش پیگیری می‌شود
معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: کمیته پایش این هفته و با دستور کار پیگیری وضعیت توزیع لاستیک و روغن موتور و بیمه رانندگان جدیدالورود به بخش حمل کالای جاده‌ای با حضور صنوف و انجمن‌های مربوطه برگزار و مطالبات کامیونداران در وزارت صمت و سازمان تأمین اجتماعی پیگیری می‌شود.
«شهریار افندی‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره مشکل کامیونداران در تامین لاستیک و روغن‌موتور، اظهار داشت: تأمین لاستیک چه تولید داخلی و چه واردات بر عهده وزارت صنعت بوده و در اسفندماه سال گذشته جلسات زیادی را در حضور کانون‌ها و انجمن‌ها با وزارت صمت برگزار کردیم.
وی افزود: مقرر شد متناسب با میزان لاستیک مورد نیاز ابتدا از تولید داخلی و بعد از طریق واردات، بازار لاستیک کنترل شود.
افندی‌زاده اضافه کرد: توزیع لاستیک نیز بر اساس میزان کیلومتر پیمایشی است که از طریق حواله توزیع انجام می‌شود و مسئولیت توزیع نیز با وزارت صمت است.
معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: توافق با وزارت صمت نیز در خصوص توزیع روغن انجام شده است و کمیته پایش این هفته با حضور خود صنوف برگزار می‌شود تا تمام موارد مورد پیگیری، مجدد بررسی شود.
افندی‌زاده درباره وضعیت بیمه تأمین اجتماعی کامیونداران نیز بیان کرد: از سازمان تأمین اجتماعی درخواست کردیم تا مشکل بیمه رانندگان جدیدالورود به این بخش را حل کنند. این موضوع را نیز در کمیته پایش پیگیری خواهیم کرد. مسئولیت پیگیری بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.