رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: پیش تر ستاد ملی کرونا تصویب کرده بود که اجاره بهای مسکن باید بر اساس قرارداد سال قبل افزایش پیدا کند، اما متاسفانه این مسئله از میان برداشته شد. محمدرضا رضایی کوچی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به گرانی اجاره بهای مسکن و راهکارهای جلوگیری از آن […]
رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: پیش تر ستاد ملی کرونا تصویب کرده بود که اجاره بهای مسکن باید بر اساس قرارداد سال قبل افزایش پیدا کند، اما متاسفانه این مسئله از میان برداشته شد.
محمدرضا رضایی کوچی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به گرانی اجاره بهای مسکن و راهکارهای جلوگیری از آن گفت: تعیین اجاره بهای مسکن تابعی از قیمت مسکن و تعادل بین عرضه و تقاضا در این بخش است وی بیان داشت: متاسفانه در حال حاضر تعادل بین عرضه و تقاضای مسکن در کشور وجود ندارد. رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ما در گذشته ۴ میلیون کمبود مسکن داشتیم که امروز باید گفت این رقم به ۵ میلیون واحد مسکن رسیده است بنابراین هرچه تولید مسکن کمتر شود حتماً عرضه و تقاضای مسکن به هم میخورد و قیمتها هم در خرید و هم در اجاره بهای مسکن افزایش پیدا خواهد کرد. این نماینده مجلس بیان داشت: راه حل نگرانی در بخش گرانی اجاره بهای مسکن این است که به سمت تولید مسکن حرکت کنیم لذا تولید مسکن باید در کشور شکل بگیرد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون جهش تولید مسکن در کشور اظهار داشت: ما باید در اجرا هم قانون جهش تولید مسکن را فعال کنیم. رضایی کوچی بیان داشت: پیش تر ستاد ملی کرونا تصویب کرده بود که اجاره بهای مسکن باید بر اساس قرارداد سال قبل افزایش پیدا کند، اما متاسفانه این مسئله از میان برداشته شد، لذا به نظر بنده این مصوبه باید دوباره مد نظر قرار گرفته و تمدید شود، بنابراین هیئت وزیران میتواند این کار را مد نظر خود قرار دهد.
وی تاکید کرد: ما باید یک مبنایی را برای افزایش قیمت اجاره بهای مسکن در کشور داشته باشیم و از آن تبعیت کنیم لذا اقدامات سلیقهای در این بخش به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.
سرپرست مجری راهآهن میانه- اردبیل خبر داد؛
پیشبینی ظرفیت حمل ۴ میلیون تن بار از طریق راهآهن میانه- اردبیل
سرپرست مجری راه آهن میانه- اردبیل از حمل ۲.۵ میلیون تن بار از طریق این راهآهن در سال اول بهرهبرداری خبر داد و گفت: پیشبینی میشود این میزان بار در سال بیستم بهره برداری به ۴ میلیون تن برسد.
علی كاظمی سرپرست مجری راه آهن میانه- اردبیل در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره مشخصات فنی راه آهن میانه- اردبیل خاطر نشان کرد: طول این خط آهن ۱۷۵ کیلومتر بوده و در ۱۱ قطعه در حال اجراست. وی افزود: راه آهن میانه- اردبیل از ایستگاه زاویه واقع در شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی آغاز میشود و با عبور از منطقه کوهستانی به ایستگاه اردبیل میرسد. سرپرست مجری راه آهن میانه- اردبیل توضیح داد: به لحاظ شرایط توپوگرافی، ۳۵ درصد این پروژه در منطقه کوهستانی و سختگذر، ۴۵ درصد در تپه ماهور و ۲۰ درصد در منطقه هموار واقع شده است. به گفته کاظمی این محور با مشارکت ۱۱ شرکت پیمانکاری و نظارت ۶ شرکت مهندسان مشاور در حال اجراست. سرپرست مجری راه آهن میانه- اردبیل اظهار کرد: عملیات احداث این خط آهن از سال ۸۴ شروع شده و تاکنون در حوزه زیرسازی حدود ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیشرفت کلی طرح نیز به ۸۳ درصد رسیده است.
وی ادامه داد: تاکنون حدود ۱۰۱ کیلومتر از محور ریلگذاری شده و سایر قسمتها نیز در دست تکمیل است که به طور ۱۰۰ درصدی از ریل ملی استفاده شده است. کاظمی گفت: راه آهن اردبیل با توجه به اینکه از منطقه کوهستانی عبور میکند دارای حدود ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۴ هزار متر بوده و ۵ کیلومتر نیز پل دریایی بزرگ دارد. به گفته سرپرست مجری راهآهن میانه- اردبیل این خط ریلی دارای ۳ کیلومتر پل تیپ آبرو بوده و ۲۳ دستگاه گالری به طول ۵.۵ کیلومتر دارد. کاظمی حجم کلی عملیات خاکی این محور را ۳۵ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: راهآهن میانه- اردبیل دارای ۸ ایستگاه شامل ۲ ایستگاه تشکیلاتی مسافری، ۳ ایستگاه مسافری درجه دو بنامهای فیروزآباد، گنجگاه و مهماندوست و ۳ ایستگاه بین راهی میشود.
جابجایی مسافر از طریق این خط ریلی به ۱.۵ میلیون نفر میرسد
سرپرست مجری راه آهن میانه- اردبیل درباره ترافیک این خط ریلی اظهار کرد: پیشبینی شده در سال اول بهرهبرداری ۲.۵ میلیون تن بار و ۶۰۰ هزار نفر مسافر جابجا شود.
وی ادامه داد: پیشبینیها برای سال بیستم بهره برداری از این خط ریلی نیز حاکی از حمل ۴ میلیون تن بار و جابجایی ۱.۵ میلیون تن مسافر است. کاظمی درباره زمان افتتاح این خط ریلی گفت: هدفگذاری ما بهرهبرداری از راه آهن میانه- اردبیل در سال جاری به شرط تامین منابع مالی مورد نیاز است.
گفتنی است حمل و نقل ریلی به واسطه حجم و میزان جابجایی بار و مسافر، صرفه جویی در مصرف سوخت و زمین مورد نیاز برای احداث از بهترین زیرساختهای عمرانی به شمار میرود و اردبیل نیز به عنوان یکی از قطبهای کشاورزی از سرچشمههای بار محسوب شده و به واسطه مرزی بودن نیز از لحاظ ترانزیت کالا و مسافر در کریدور شمال جنوب حائز اهمیت است.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد؛
صادرات شناور گردشگری ساخت ایران به قطر
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ساخت سه فروند شناور تفریحی برای فعالیت در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خبر داد و گفت: یکی از این شناورها به قطر صادر شد.
اسماعیل مکیزاده یادآور شد: یک فروند شناور گردشگری که طرح آن در قالب لنج سنبوک است پس از مراحل کنترل و بازرسی شناور و تایید آن و به منظور فعالیت در امر گردشگری در جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر صادر شد. وی با بیان اینکه سرمایهگذار این شناور یک قطری است، افزود: هزینه ساخت این شناور با نمونههای مشابه کشورهای همسایه مقرون به صرفه است. از سوی دیگر ساخت این شناورها علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه باعث ارزآوری برای کشورمان نیز خواهد شد.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به مشخصات شناور یاد شده، ظرفیت حمل مسافر توسط این شناور تفریحی را ۱۰۰ نفر با ۵ اتاق مجزا در زیر عرشه و سرویسهای جداگانه عنوان کرد و گفت: بدنه این شناور تفریحی تمام ایرانی از جنس فایبرگلاس با ۴۱ متر طول سرتاسری، ۱۰ متر عرض و فرم بدنه سنتی سمبوک است. مکیزاده برخورداری از دو موتور ۶۵۰ اسب بخار مطابق با استانداردهای بینالمللی مربوط به شناورهای تفریحی را از دیگر مشخصات فنی این شناور اعلام کرد.