تاکید مدیر عامل راه‌آهن بر ضرورت تکمیل پروژه میانه- تبریز
تاکید مدیر عامل راه‌آهن بر ضرورت تکمیل پروژه میانه- تبریز

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در جریان بازدید از پروژه ایستگاه خاوران بر ضرورت برنامه‌ریزی جهت تکمیل و بهره‌برداری هر چه سریعتر از این پروژه ریلی تاکید کرد. سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن، در جریان سفر رئیس جمهوری به استان آذربایجان شرقی با حضور در پروژه ایستگاه راه آهن […]

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در جریان بازدید از پروژه ایستگاه خاوران بر ضرورت برنامه‌ریزی جهت تکمیل و بهره‌برداری هر چه سریعتر از این پروژه ریلی تاکید کرد.
سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن، در جریان سفر رئیس جمهوری به استان آذربایجان شرقی با حضور در پروژه ایستگاه راه آهن خاوران، در مورخ ۱۱ خرداد از بخش‌های مختلف این ایستگاه بازدید کرد.
وی در این بازدید، ضمن بررسی موانع، با مدیران پروژه به گفت‌وگو پرداخت و از نزدیک در جریان مسایل باقی مانده جهت تکمیل نهایی این پروژه قرار گرفت.
مدیرعامل راه آهن با تاکید بر لزوم اتصال هرچه سریعتر این مسیر ریلی به تبریز گفت: اتصال این خط به تبریز ضروری است زیرا پروژه ریلی میانه به تبریز با کاهش مسافت و افزایش سرعت سیر قطارها، نقش بسیار مهمی در رونق ترانزیت شرق به غرب کشور دارد و بدون اتصال به تبریز، این پروژه ابتر خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ایستگاه خاوران، بخشی از مسیر ریلی ترانزیت شرق به غرب است.

مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور:
آزادراه تبریز- مرند یکی از اولویت‌های مهم
در تکمیل کریدورهای ترانزیتی کشوراست
معاون وزیر راه و شهرسازی در بازديد وزير راه و شهرسازي از آزادراه تبریز- مرند همزمان با سفر رييس جمهور به استان آذربايجان شرقي خبر داد و گفت: در راستای تکمیل کریدور بین المللی شرق به غرب، احیای جاده باستانی ابریشم و اتصال پایتخت به اروپا از طریق شبکه آزادراهی در حال ساخت است و عملیات اجرایی در فاز دوم اين آزادراه از کیلومتر ۱۳ تا ۳۷ با پیشرفت فیزیکی قریب به ۸۰ درصد در حال انجام است.
به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، همزمان با سفر رييس جمهور به استان آذربايجان شرقي، وزير راه و شهرسازي به همراه خیراله خادمی از آزادراه تبریز- مرند به عنوان بخشي از جاده باستاني ابريشم بازديد كرد و گفت: این پروژه قسمتی از آزادراه تبریز-مرند-بازرگان است و نقش مهمی در اتصال پایتخت به اروپا از طریق کریدور بین المللی شرق به غرب دارد.
خادمی طول این آزادراه را ۶۴ کیلومتر اعلام کرد و افزود: با بهره برداری از آزادراه تبریز- مرند ترافیک بسیارسنگین شهرتبریز تا صوفیان کاهش می یابد و علاوه بر کاهش زمان سفر، مصرف سوخت و انرژی را نيز کاهش می دهد و در نتیجه هزینه های ترانزیت زمینی در این محدوده کاسته خواهد شد.
وی همچنین اشتغال ۵۰۰ نفر به طور مستقیم در زمان اجرا و اشتغال بیش از سه هزار نفر در زمان بهره برداری را از دیگر مزایای اقتصادی، اجتماعی احداث این آزادراه دانست.
خادمی ادامه داد: فاز اول این آزادراه با پیشرفت فیزیکی قریب به ۸۰ درصد در حال اجرا است و هدف گذاری شده است تا در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ۳۳ کیلومتر از مسیر به بهره برداری برسد.
معاون وزیر راه وشهرسازی در خصوص وضعیت بخش باقیمانده این آزادراه گفت: ۱۸ کیلومتر دیگر نیز در مراحل تصویب مطالعات فاز ۲ برای اجرا قرار دارد و حدفاصل مرند تا بازرگان نیز در انتظار مشارکت سرمایه گذار و شروع عملیات اجرایی است.
وی یادآور شد: در این آزادراه ۵ دستگاه تبادل و تقاطع های غیرهمسطح، ۸ دستگاه پل های بزرگ و ۱۲۲ ابنیه فنی کوچک احداث می شود.