کف قیمت بلیت پروازهای حج ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شد
کف قیمت بلیت پروازهای حج ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شد

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: کف قیمت بلیت پرواز‌های حج امسال ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. محمد محمدی بخش گفت: قیمت بلیت هواپیما برای پرواز‌های حج طبق بسته‌ای که سازمان حج و زیارت با شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در دو سال گذشته منعقد کرده کف قیمتی ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان […]

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: کف قیمت بلیت پرواز‌های حج امسال ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.
محمد محمدی بخش گفت: قیمت بلیت هواپیما برای پرواز‌های حج طبق بسته‌ای که سازمان حج و زیارت با شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در دو سال گذشته منعقد کرده کف قیمتی ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است که امسال هم با همین نرخ اقدام به جابه جایی حجاج خواهیم کرد. به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری امسال قیمت بلیت پرواز‌های حج مطابق قیمت دو سال گذشته خواهد بود و حج امسال با ۱۵۸ پرواز از طریق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد. حج امسال از ۲۲ خرداد از طریق ۱۶ فرودگاه کشور توسط ناوگان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صورت خواهد گرفت.

توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای؛
بزرگترین رویداد فناورانه ملی
در حوزه حمل ونقل جاده‌ای برگزار می‌شود
سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مسیر تبدیل به سازمان دانش بنیان نخستین رویداد تخصصی TechnoTransport2022 را در قالبی نوآورانه برگزار می‌کند. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رویداد فناورانه حمل‌ونقل با مشارکت کلیه اجزای اکوسیستم نواوری حمل ونقل جاده‌ای متشکل از شبکه بزرگ سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شبکه دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و شرکت‌های دانش بنيان به ويژه پردیس دانشکدگان فنی دانشگاه تهران و با کمک شتابدهنده تخصصی سازمانی حمل و نقل پيشرفته تکفارم مبتنی بر روش‌های نوین مدیریت طراحی و توسعه محصولات دانش بنیان و استارت آپی و بر اساس الگوی نوین فرآیند شتابدهی و با هدف بکارگیری دستاوردهای رویداد در حوزه حمل و نقل جاده‌ای اجرا می‌شود. محورهای  اصلی رویداد تخصصی حمل ونقل جاده‌ای شامل ارائه راهکارها و خدمات مبتنی بر فناوری های نوین و هوشمندسازی، توسعه روش‌های نوین و پیشگیرانه در ارتقای ایمنی حمل ونقل جاده‌ای، نوسازی، بهسازی و بهینه‌سازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ارتقای فرآیندهای عملیاتی حمل ونقل جاده‌ای و لجستیک، روشه‌ای خلاقانه موثر در آموزش حرفه‌ای شاغلین در حمل ونقل جاده‌ای، راهکارهای تحولی و فناورانه در شکوفایی اقتصاد حمل ونقل جاده‌ای، متناسب سازی و رونق بخشی حمل ونقل کالا و مسافر و ترانزیت و ایده آزاد  فناورانه در حوزه رفع مسایل حمل ونقل جاده‌ای می‌شود. آخرین مهلت دریافت طرح‌ها و ایده‌ها تاریخ ۳۱ تیرماه سال جاری است.طرح‌های منتخب با سطوح فناوری بالا دارای قابلیت حل مشکلات حمل ونقل جاده‌ای کشور توسط سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و شبکه سرمایه‌گذاران مورد بررسی قرار خواهد گرفت. طرح‌های منتخب فناورانه استارتآپی با حمایت شتابدهنده تخصصی در مراکز نوآوری مربوطه مستقر و مورد حمایت شتابدهنده تخصصی تکفارم و معاونت علمی وفناوری و شبکه سرمایه‌گذاران قرار خواهند گرفت. در آخرین مرحله رویداد از طرح پ‌های برتر در نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و لجستیک با حضور وزیر راه و شهرسازی رونمایی خواهد شد. به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای علاقمندان و نواوران می‌توانند به منظور ارایه طرح‌‌های نوآور و آگاهی از برنامه زمانبندی و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه برگزاری رویداد و به آدرس اینترنتی www.rmto.ir/technotransport و www.technotransport.ir مراجعه کنند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:
پایانه‌های مرزی برای اربعین حسینی (ع)
مهیا می‌شوند
در آستانه اربعین حسینی (ع)، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از مهیا شدن پایانه‌های مرزی برای حضور زائران خبر داد. حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سفر به خوزستان و بازدید از پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه گفت: هدف از حضور در پایانه‌های مرزی خوزستان، بازدید و بررسی شرایط و امکانات پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه در آستانه اربعین حسینی (ع) است. وی افزود: در چهارچوب فعالیت‌ها و هماهنگی‌های دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) و مسئولیت کمیته حمل و نقل و سوخت این ستاد، وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به صورت مشخص تعیین شده است. معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: یکی از وظایف سازمان، بررسی وضعیت محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی به لحاظ نگهداری و ارتقاء ایمنی است که برآوردهای لازم در این زمینه انجام شده و در حال برنامه ریزی برای آغاز عملیات اجرای پروژ‌های تعریف شده در محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی استان‌های خوزستان، کرمانشاه و ایلام در این زمینه هستیم. شهرکی ثانوی با بیان اینکه آماده سازی پایانه‌های مرزی شلمچه، چذابه، مهران و خسروی در دستور کار سازمان قرار دارد، گفت: با توجه به عبور زائران کشورهای پاکستان، افغانستان از مسیر ایران، امسال سازمان با بررسی امکانات و کمبودهای احتمالی در پایانه‌های میرجاوه و ریمدان، آماده سازی این پایانه‌ها برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی (ع) را مورد توجه قرار داده تا در صورت نیاز به ارتقاء سطح کیفی ارائه خدمات، این مهم انجام شود. وی ادامه داد: در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای زائران اربعین حسینی (ع) نیز ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس، ۲۴ هزار دستگاه مینی بوس داریم که در ایام اربعین علاوه بر لزوم فراهم کردن امکان مناسب برای استفاده زائران، هم زمان باید تقاضای سفر برای سفرهای داخلی کشور نیز مدیریت شود؛ بنابراین تلاش داریم از ظرفیت حداکثری ناوگان برای جابجایی زائران اربعین حسینی (ع) با یک برنامه ریزی موثر استفاده کنیم. معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: باتوجه به اینکه برخی از سفرها باید توسط دو راننده انجام شوند، در نظر است با انجام فراخوان رانندگان این بخش توسط شرکت‌های حمل و نقل به منظور حداکثر بهره مندی از ظرفیت ناوگان استفاده شوند.