طرح ادعایی عجیب و طلبکاری هر ۲ طرف!
طرح ادعایی عجیب و طلبکاری هر ۲ طرف!
پس از اختلاف باشگاه پرسپولیس و کارگزار، رضا درویش مدیرعامل این باشگاه در نامه‌ای که حدود 50 روز پیش به شرکت کارگزار ارسال کرده، خواستار توقف اقدامات این کارگزار تا تعیین تکلیف اختلافات مالی شده است

باشگاه پرسپولیس پس از یک بازی وقفه، بار دیگر در دیدار روز گذشته مقابل فولاد خوزستان از تبلیغات روی پیراهن استفاده کرد و بنا بر گفته رضا درویش مدیرعامل این باشگاه تبلیغات محیطی نیز به دلیل اختلافات پیش آمده با کارگزار به سازمان لیگ تحویل
داده شده است.

پرسپولیسی‌ها که طی هفته‌های گذشته مذاکراتی را با کارگزار فصل گذشته این باشگاه برای تعیین تکلیف وضعیت قرارداد خود انجام داده‌اند، هنوز به توافقی برای اقاله (پایان همکاری) دست نیافته‌اند و به همین دلیل فعلاً مذاکرات دو طرف در این زمینه ادامه خواهد داشت.
باشگاه پرسپولیس در زمان سرپرستی مجید صدری قرارداد سه ساله‌ای را با کارگزار خود به امضا رسانده و قرار بود سالانه مبلغ ۳۳۰ میلیارد تومان (بدون احتساب مبلغ حق‌پخش تلویزیونی) از این راه درآمد داشته باشد که از این میزان تنها ۱۳۰ میلیارد تومان از درآمدهای پرسپولیس در فصل گذشته تحقق یافته و مابقی مبلغ به محل اختلاف سرخپوشان با کارگزار تبدیل
شده است.
پس از اختلاف باشگاه پرسپولیس و کارگزار، رضا درویش مدیرعامل این باشگاه در نامه‌ای که حدود ۵۰ روز پیش به شرکت کارگزار ارسال کرده، خواستار توقف اقدامات این کارگزار تا تعیین تکلیف اختلافات مالی شده است و به همین دلیل نیز تبلیغات روی پیراهن سرخپوشان در فصل بیست‌و‌دوم با قرارداد مستقیم باشگاه با یک اپراتور بسته شده است.
ظاهراً قرارداد سرخپوشان با کارگزار در فصل گذشته دارای مبلغ کف درآمد و همچنین جدول زمان‌بندی پرداخت نبوده است و به همین دلیل پرسپولیسی‌ها در مذاکره جدید خود با این شرکت خواستار اضافه شدن این موارد به قرارداد شده‌اند که با مخالفت طرف مقابل مواجه شده است. نکته جالب اما درباره همکاری سرخپوشان با کارگزار اختلاف عجیب آنها در نوع مفاد قرارداد است.
کارگزار باشگاه پرسپولیس مدعی است هیچ مبلغی به‌عنوان کف قرارداد و یا تضمین برای درآمدزایی سرخپوشان وجود ندارد و تنها توافق حاصل شده با طرف پرسپولیس این بوده است که «کارگزار مسئول تهیه اسپانسر برای پرسپولیس خواهد بود و در ازای این کار ۱۵ درصد از قراردادهای منعقد شده به این شرکت اختصاص خواهد یافت». موضوعی که شرکت کارگزار پرسپولیس مدعی است در قرارداد منعقد شده با مجید صدری نیز به آن اشاره شده است و به همین دلیل مبلغ کف قرارداد یا تاریخ پرداختی در قرارداد
وجود ندارد.
بر همین اساس کارگزار باشگاه پرسپولیس همچنین مدعی است فصل گذشته مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان برای سرخپوشان درآمدزایی داشته که این مبلغ مستقیماً به حساب این باشگاه واریز شده است و حالاً سرخپوشان باید ۱۵ درصد مبلغ ذکر شده را به حساب این شرکت واریز کنند. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که پرسپولیسی‌ها معتقدند شرکت طرف قرارداد آنها نتوانسته به کف تعهدات خود عمل کند.
با این شرایط؛ اختلاف طرفین با شروع فصل جدید و عقد قرارداد اسپانسری مستقیم باشگاه پرسپولیس با یک اپراتور وارد فاز جدیدی شده است و باید دید در نهایت چه سرنوشتی در انتظار آنها خواهد بود و آیا شکایت به ارکان قضایی خواهد کشید، یا دو طرف برای اقاله قرارداد به توافق خواهند رسید.

 

 

 

علیرضا بیرانوند: پرسپولیس واقعی را به زودی خواهید دید
کلین‌ شیت‌ هایم را نمی‌ شمارم

پرسپولیس در دومین دیدار خود در فصل جدید لیگ برتر نتوانست حریف فولاد شود و مقابل این تیم در ورزشگاه آزادی به تساوی بدون گل رسید.
علیرضا بیرانوند که در این فصل به پرسپولیس برگشته در دومین دیدار خود برای پرسپولیس موفق شد دومین کلین شیت خودش را به ثبت برساند و حالا بعد از مهدی رحمتی در رده دومین گلرهای برتر لیگ برتر به لحاظ کلین شیت قرار دارد. مصاحبه این بازیکن را در زیر می خوانید:
بازی مقابل فولاد چطور بود؟
بازی خوبی بود و فشار مسابقه برای هر دو تیم بالا بود. تازه لیگ شروع شده و تیم‌ها قطعا به طور کامل آماده نیستند. با این حال هم ما موقعیت گل داشتیم و هم فولادی‌ها. ضمن اینکه در اکثر دقایق بازی تیم ما مسلط بود و توپ و میدان را در اختیار داشت. می‌توانستیم برنده بازی باشیم ولی این اتفاق رخ نداد و متاسفانه نتوانستیم هوادارانمان را
خوشحال کنیم.
دو بازی و از دست دادن ۴ امتیاز هواداران را نگران کرده است. در این خصوص چه صحبتی داری؟
به نظرم اتفاقی رخ نداده است. بنابراین هواداران نگران نباشند و مطمئن باشند با یکی دو برد به جایگاهی که دوست دارند می‌رسیم‌. به نظرم بازی‌هایی که هفته اول و دوم انجام دادیم راضی‌کننده است و شما شک نکنید که بهتر از این هم خواهیم شد. خیلی زود پرسپولیس واقعی و آن تیمی که هواداران انتظارش را دارند، را خواهید دید. تازه شروع لیگ است و اتفاقات زیادی در انتظار تیم‌ها است. پرسپولیس برای قهرمانی در آسیا بسته شده و به هواداران قول می‌دهم برای رسیدن به قهرمانی، من و همه اعضای تیم از جان مایه بگذاریم.
در نیمه اول بازی مقابل فولاد تو یک تک به تک گرفتی که اگر گل می‌شد، کار را برای پرسپولیس دشوار می‌کرد.
خب من وظیفه‌ام را انجام دادم. اگر من می‌توانم دروازه‌ام را بسته نگه دارم، زحمت ۱۰ بازیکن دیگر هم است و آن‌ها هم در این کار به من کمک می‌کنند.
با دو کلین شیت مقابل ذوب آهن و فولاد دومین گلر برتر تاریخ لیگ از لحاظ کلین شیت هستی . در این خصوص چه صحبتی داری؟
خوشحالم که می‌توانم به تیمم کمک کنم. واقعیت این است که خیلی دنبال آمار نیستم و تعداد کلین شیت‌های خودم را نمی‌شمارم. امیدوارم بتوانم بهتریم عملکرد را برای پرسپولیس داشته باشم و در راه قهرمانی به تیمم کمک کنم.
در یک صحنه وقتی مهاجم فولاد مصدوم شد، تو خیلی سریع خودت را به او رساندی و خیلی‌ها فکر می‌کردند می‌خواهی او را از زمین بیرون ببری. داستان چه بود؟
نه اصلا چنین قصدی نداشتم. من دیدم بازیکن فولاد روی افتاده و دچار گرفتگی عضله شده است. آمدم بالای سرش تا کمکش کنم و پای بازیکن را رو به بالا بکشم تا مصدومیتش تشدید نشود. داور هم در صحنه حاضر شد و به او ماجرا را توضیح دادم . در کل مشکلی نبود و بازی هم ادامه پیدا کرد.
فولاد را چطور دیدی؟
من سال‌هاست که جواد نکونام را می‌شناسم و می‌دانم چقدر در کارش جدی است. آن‌ها بازیکنان بسیار خوبی خریدند و یک تیم دونده و جنگنده هستند. فولاد در این فصل یکی از تیم‌های بسیار قدرتمند است و بازی کردن مقابل این تیم کار دشواری برای سایر تیم‌ها خواهد بود.
بعد از بازی عنوان کردی هواداران مراقب حاشیه سازی باشند. منظورت از این صحبت چه بود؟
خب ببینید پرسپولیس دشمن زیاد دارد و خیلی‌ها بعد از دو نتیجه مساوی علیه تیم حرف زدند و در فضای مجازی حاشیه به وجود آوردند. هواداران باید مراقب این افراد باشند و مثل همیشه فقط از تیم حمایت کنند. آن‌ها بدانند که ما خیلی به حمایتشان در ادامه راه نیاز داریم و می‌خواهم فقط به پرسپولیس انرژی مثبت بدهند.خب لوکادیا بازیکن بزرگی است و کارنامه بسیار خوبی دارد. تازه به تیم اضافه شده و طبیعی است که از شرایط ایده‌آل به دور باشد. قطعا خیلی می‌تواند به ما در ادامه کمک کند و در کنار مهاجمان فعلی، خط حمله قدرتمندی در ادامه فصل خواهیم داشت.

 

 

آنچه استقلال را مقابل ملوان برنده کرد

جنگیدم تا این بازیکنان را به استقلال بیاورم». این شاید مهمترین جمله‌ ساپینتو در نشست خبری پس از برتری مقابل ملوان در حضور خبرنگاران بود.
او حالا از این‌همه اصرار و به قول خودش جنگ برای حضور و جذب تعدادی از بازیکنان، بیش از هرکسی خوشحال است، چراکه همان بازیکنانی که او برای به‌خدمت گرفتن‌شان پافشاری کرد، نقشی غیرقابل‌انکار را در اولین برد استقلال در لیگ بیست و دوم ایفا کردند.
سرمربی پرتغالی استقلال در نیمه دوم با کمک تحلیل درستش از نیمه اول، و ایجاد چند تغییر به‌موقع و استفاده بهینه از نیمکت پروپیمانش، به‌خوبی توانست جریان بازی را کاملاً به سود خودش تغییر دهد و با زدن سه گل به اولین سه امتیاز خود در لیگ ایران برسد.
مسلماً اصرار برای حفظ آرش رضاوند از آن دسته تصمیماتی بود که او به جنگ تعبیر می‌کند، ازآن‌جهت که همه مقدمات برای انتقال آرش رضاوند به باشگاه فولاد خوزستان فراهم‌ شده بود، اما این وسط ساپینتو شاید تنها کسی بود که سفت‌وسخت مانع از خروج رضاوند شد، باوجودآنکه می‌دانست خودِ بازیکن به دلایلی، شاید چندان تمایلی به ماندن در استقلال ندارد.
با خود آرش بعد از بازی تدارکاتی مقابل هوادار مفصل در همین رابطه صحبت کردم. او از اتفاقات نیم‌فصل اول لیگ قبلی هنوز ناراحت بود. رضاوند از اعتماد و اعتقاد واقعی جواد نکونام به خودش صحبت کرد و گفت: «چطور من بازیکن خوبی نیستم، اما کاپیتان اسبق تیم ملی با ۱۵۷ بازی ملی بازی من را می‌پسندد.درواقع آرش از وجود اعتمادی حرف می‌زد که آن را در استقلال هرگز ندید و در ادامه اسباب جدایی‌اش را به فولاد فراهم کرد.اما به نظر می‌رسد از این هفته او شرایط بهتری را تجربه خواهد کرد. درخشش او در ورزشگاه پیر انزلی و تأثیرش در روند بازی و تغییر نتیجه به سود استقلال می‌تواند شروع ایده آلی برای ایجاد اعتماد لازم بین او و سرمربی و هواداران استقلال باشد. همان چیزی که آرش مدت‌ها به دنبال آن است.
رضاوند آن روز در بخشی دیگر از صحبت‌هایش با اشاره به علاقه‌اش به استقلال گفت: همه می‌دانند که من از ابتدا استقلالی بودم و همه آرزویم حضور در این تیم بود. پس چرا باید تیم موردعلاقه و شهرم را ترک کنم؟
او این بار با اشاره به نزدیکی ورزشگاه دستگردی به محل سکونتش گفت: من از خدایم است که در استقلالم بمانم و در کنار خانواده خودم باشم اما…
رضاوند در دیدار مقابل ملوان، دقیقه ۷۲ به میدان آمد و تنها ۷ دقیقه پس از ورودش، استقلال توانست به گل برتری دست یابد. هرچند او تأثیر مستقیمی در به ثمر رسیدن این گل نداشت، اما با توجه به اینکه در این مدت، بازی در چنین آب و هوایی را در اهواز تجربه کرده، توانست در بدو ورود، نیروی مضاعفی به خط میانی استقلال تزریق کند و عملاً با ورودش، استقلال خط هافبک را کاملاً در اختیار گرفت. بدون‌شک می‌توان گفت او یکی از عوامل برتری استقلال مقابل ملوان در نیمه دوم بود.
اما جبهه دیگر جنگ کجا بود؟
آن زمان که همه هواداران، خیالشان از خط حمله استقلال، پس از ورود محمد محبی راحت شده بود، ساپینتو همچنان اعتقاد داشت خط حمله‌اش نیاز به تقویت دارد و درنهایت توانست نظرش را به مدیران باشگاه استقلال تحمیل کند.
ساپینتو با دست گذاشتن رو مهدی قایدی، معتقد بود این بازیکن می‌تواند با احیای اعتمادبه‌نفس خود روزهای خوبش را در استقلال تکرار کند. به همین‌خاطر او با برگزاری جلسات خصوصی با قایدی این اطمینان خاطر را داد، که در راهِ رفتن به جام جهانی بیشترین کمک را به او خواهد کرد به شرطی که مهدی تمام تمرکزش را معطوف فوتبال و موفقیت استقلال کند.
مهدی خیلی زود جواب این اعتماد را داد، او برای اثبات شایستگی‌هایش تنها ۲۵ دقیقه فرصت لازم داشت. یک گل و گرفتن یک پنالتی شاید حتی از تصورات خود قایدی هم بیشتر بود. این در حالی است که پیش‌ازاین برخی‌ها تصور می‌کردند قایدی از قدرت احیای خودش عاجز است، اما عملاً آنچه که در ورزشگاه دیدیم یک مهدی قایدی آماده و باانگیزه با تمرکز بالا بود که امیدواریم این روند ادامه‌دار باشد.
ساپینتو بعد از پایان بازی به‌قدری بازیکنانش را محکم در آغوش گرفت که تعجب برخی آن‌ها را در برداشت، اما درواقع او داشت میزان شادی‌اش را به‌نوعی با شاگردانش تقسیم می‌کرد و درعین‌حال از آن‌ها بابت نمایش خوبشان، مخصوصاً در نیمه دوم تشکر.ساپینتو بهتر از هرکسی می‌دانست که یک شکست دیگر در هفته دوم می‌تواند چه تبعات سختی را برای سرنوشت تیمش و خودش به‌همراه داشته باشد، اما توانست به هر طریقی کنترل بازی را در دست بگیرد و ورق را به‌ سود تیمش برگرداند، اما برای اینکه بتواند همواره از کنار خط تیمش را تهییج کند، بعد از این باید ملاحظاتی را هم در نظر بگیرد.درواقع بازگشتی شیرین در ورزشگاه خانگی ملوان (سن سیروس) آن‌هم در روز بسیار گرم و شرجی می‌تواند آغاز یک ماجراجویی جدید ریکاردو ساپینتوی پرتغالی برای رسیدن به قهرمانی قلمداد شود..

 

 

نیازمند به دیدار برابر گل‌گهر رسید
در سکوت خبری پیام نیازمند، سنگربان سابق تیم فوتبال سپاهان پس از یک فصل حضور در فوتبال پرتغال به‌صورت قرضی از پورتیموننزه به‌صورت رسمی به اردوی طلایی‌پوشان اصفهانی اضافه شد تا در سال منتهی به جام جهانی فرصت حضور در تیم ملی را از دست ندهد.
ساعاتی بعد از اعلام این انتقال باشگاه سپاهان از صدور آی‌تی‌سی این بازیکن خبر داده تا نیازمند مشکلی برای همراهی تیمش در دیدار هفته سوم برابر گل گهر سیرجان نداشته باشد.
تیم فوتبال سپاهان که از روز آینده با بازگشت نیازمند این گلر را در اختیار خواهد داشت، آماده مصاف برابر گل‌گهر می‌شود که روز جمعه در سیرجان برگزار خواهد شد. باید دید مورایس و کادر فنی سپاهان برای این مسابقه از کدام دروازه‌بان برای حضور در ترکیب اصلی بهره خواهد برد؛ رشید مظاهری که در دو هفته ابتدایی عملکردش ایده آل نبوده یا نیازمند.

کی‌روش به دیدار برابر سپاهان می‌رسد
هنوز دیدار مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان به دقایق میانه نیمه اول نرسیده بود که استنلی کی‌روش کنار خط طولی روی زمین افتاد و در حالی‌که این مهاجم برزیلی با دست پشت ران پای راستش را لمس می‌‍کرد تا محل آسیب دیدگی را تشخیص بدهد، پزشکان اجازه ادامه بازی را به او ندادند. چند ثانیه بعد هم امین قاسمی‌نژاد به جای او وارد زمین شد.
در ادامه تیم مس رفسنجان که شروع بهتری در دربی کرمان داشت، با خروج استنلی کی‌روش که می‌توانست فشار را روی خط دفاعی تیم میهمان حفظ کند؛ شرایط برای شاگردان امیر قلعه‌نویی سخت‌تر شد و آنها به زحمت توانستند با یک امتیاز از رفسنجان به سیرجان بازگردند.
حالا و سه روز پس از این مسابقه از اردوی آبی‌های شهر سیرجان این خبر به گوش می‌‍رسد که استنلی کی‌روش آسیب دیدگی ویژه‌ای ندارد و به احتمال فراوان در دیدار حساس برابر سپاهان در دسترس امیر قلعه‌نویی خواهد بود؛ خبری که در روزهایی که محرومیت بایناما ادامه دارد و یونس شاکری هم هنوز به‌طور صد در صدی آماده حضور در میادین نیست، برای سرمربی و کادر فنی گل‌گهر بسیار پراهمیت است.

مدافع مازاد استقلال به تراکتور پیوست
سید محمد حسینی که در ابتدای نقل و انتقالات تابستانی از هوادار تهران جدا شده و با استقلال قرارداد بسته بود، پس از اینکه در لیست مازاد ساپینتو قرار گرفت و جدایی پر سر و صدایی از جمع آبی‌پوشان داشت، رسما به تیم تراکتور تبریز پیوست.
این بازیکن که سابقه بازی در تبریز و حضور در ماشین‌سازی را دارد، حالا دوباره به این شهر بازگشت و این‌بار با یک باشگاه جدید قرارداد بست تا دوران جدیدی با حضور در تراکتور تجربه کند.
این مدافع میانی که سابقه بازی در فجر سپاسی شیراز، نفت مسجدسلیمان، سرخ‌پوشان و استقلال خوزستان را دارد، دو سال قبل در فصل منتهی به سقوط ماشین‌سازی برای این تیم به میدان رفته بود، اما فصل گذشته را در هوادار تهران سپری کرد وحالا مجددا تصمیم به بازگشت
به تبریز گرفت.
باشگاه تراکتور بدون انتشار تصویر رسمی از تصویر عقد قرارداد با سیدمحمد حسینی، اعلام کرد این مدافع ۲۷ ساله به جمع سرخ‌پوشان تبریزی اضافه شده است.

سهیل مهدی:
فقط ورزشگاه آزادی شرایط حضور بانوان را دارد
سهیل مهدی، رئیس کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت: تنها ورزشگاه آزادی تهران شرایط حضور بانوان را دارد و باید شرایط حضور بانوان را از این ورزشگاه تمرین کنیم. بجز ورزشگاه آزادی هر مجموعه دیگری مشکلات خاص خودش را دارد و شرایط حضور بانوان را ندارد.
او ادامه داد: باید ورزشگاه‌ها بازطراحی شوند. اتفاقی که تا این لحظه انجام نشده است و باید به صورت رسمی از ارگان‌های دیگری به مسئولان ابلاغ شود. حتی آزادی هم در حالی بانوان می‌توانند حضور پیدا کنند که رساخت حضور بانوان در آن بهینه شود و روز به روز بهتر شود.
مهدی در پاسخ به این سوال که آیا تا نیم فصل دوم لیگ برتر شرایط حضور بانوان در تمامی استادیوم‌های لیگ وجود دارد، گفت: ما هنوز وارد پروژه بازطراحی ورزشگاه‌ها نشدیم پس نیاز داریم ابتدا کار را به صورت جدی آغاز کنیم. سپس مسائل دیگری را از جمله بحث‌های اقلیمی، نحوه پذیرش بانوان و مکان ورزشگاه‌ها و … را در سطح کلان بررسی کنیم، پس از آن شاید تمامی ورزشگاه‌ها شرایط حضور بانوان را داشته باشند.

ورزشگاه خانگی نساجی آماده بازی با ملوان؛
وزیر وطنی بازسازی شده را افتتاح می کند
به دلیل فضای کم برای عوامل پخش زنده تلویزیونی، جایگاه ویژه(Vip) ورزشگاه شهید وطنی دستخوش تغییر شد و این دلیل خوبی بود تا تغییر اساسی به کل جایگاه دهند.
از جمله تغییرها، نمای جایگاه بود که آجرنما نصب کردند و قسمت جایگاه cip هم تغییر کرد. طبقه آخر جایگاه ویژه برای عوامل پخش تلویزیون و صداوسیما است که فضای بسیاری خوبی برایشان در نظر گرفتند. در مجموع جایگاه ویژه در مراحل آخر بازسازی به سر می برد و در چند روز آینده به پایان کار خواهد رسید.
محوطه زمین فوتبال به طول ۴۰۰ متر با چمن مصنوعی پوشش داده شده تا ورزشگاه نمای زیبایی به خود بگیرد. نصب چمن مصنوعی هم در مراحل پایانی قرار دارد.شنیده می شود روز پنج شنبه ۳ شهریور، حمید سجادی، وزیر ورزش برای افتتاح بازسازی ورزشگاه شهید وطنی به قائم شهر خواهد آمد و بعد از آن، دیدار نساجی و ملوان در وطنی برگزار می شود.