رییس کمیته خدمات شهری ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران گفت: مقرر شده تا امکان اسکان ۱۵ هزار نفر زائر را در مرزها و کشور عراق با برپایی چادرها فراهم کنیم که بر این اساس ۱۰ هزار اسکان در نجف و کربلا و پنج هزار اسکان نیز در مرز ایجاد می شود. کامران زنگیشه گفت: شهرداری […]
رییس کمیته خدمات شهری ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران گفت: مقرر شده تا امکان اسکان ۱۵ هزار نفر زائر را در مرزها و کشور عراق با برپایی چادرها فراهم کنیم که بر این اساس ۱۰ هزار اسکان در نجف و کربلا و پنج هزار اسکان نیز در مرز ایجاد می شود.
کامران زنگیشه گفت: شهرداری تهران در زمینه اسکان زائران تنها وظیفه برپایی چادرهای اسکان و تامین پتو را برعهده دارد که در برپایی چادرها نیز نیروهای سازمان بهشت زهرا در مرز و عتبات عالیات کمک می کنند.
وی با اشاره به حضور مناطق و کلانشهرها در پایانههای مرزی ادامه داد: طبق تقسیم بندی های انجام شده منطقه یک در مرز شلمچه، منطقه ۳ در مرز چذابه، مناطق ۵ و ۱۱ مرز مهران و منطقه ۲۲ نیز در مرز خسروی به همراه کلانشهرها مستقر هستند.
زنگیشه درباره اعزام تجهیزات به عتبات و مرزها از شهرداری تهران بیان کرد: ۱۳۷ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات خدماتی از شهرداری تهران و ۹۰ دستگاه نیز از کلانشهرها به پایانه های مرزی اعزام می شوند. در کشور عراق نیز مقرر شده تا ۹۳ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات از کلانشهرها در دو شهر نجف و کربلا مستقر شود.وی تاکید کرد: همچنین از سنوات گذشته هزار و ۳۴۰ چشمه سرویس بهداشتی توسط شهرداری تهران به صورت ثابت و پرتابل در پایانه های مرزی ایجاد شده است که تعمیرات آن انجام شده است. ۱۹۶ چشمه سرویس بهداشتی پرتابل نیز در سال های گذشته در دو شهر کربلا و نجف ایجاد شده بود که تعمیرات آن انجام شده است.
زنگیشه با اشاره به اعزام نیروهای خدماتی در روز ۱۵ شهریورماه به عتبات یادآور شد: اعزام عوامل شهرداری تهران در یک مرحله انجام می شود اما معاونت اجتماعی و فرهنگی به صورت نمادین مراسم بدرقه ای را در روز شهادت حضرت رقیه (س) برگزار می کند که تمامی سازمان های خدمات رسان در آن حضور دارند.
ارزشگذاری اقتصادی مناطق تحت مدیریت سازمان محیطزیست در ۶ استان انجام شد
مدیر دفتر مدیریت اقتصاد و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ارزشگذاری اقتصادی در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست برای ۶ استان لرستان، قزوین، کردستان، کرمان، خراسان جنوبی و سمنان به روش نوین و آخرین فناوری روز دنیا تهیه شده است.
لیلا زمانی به مناسبت هفته دولت در نشست خبری افزود: طرحی درباره ارزشگذاری اقتصادی به سازمان حفاظت محیطزیست سپرده شد و این کار از سال ۱۳۸۶ آغاز شد ، البته این کار نه تنها در کشور ما بلکه در سطح جهانی هم نوپا بود بر این اساس با روشی تقریبا قدیمی تا سال ۱۳۹۹ تقریبا ۲۵ منطقه از مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیطزیست ارزشگذاری اقتصادی شد که حدود ۲ درصد از مساحت کشور بود.
وی اظهار داشت: از سال ۱۴۰۰ روش نقشه سازی خدمات اکوسیستم را برای ارزشگذاری اقتصادی تغییر دادیم و از آخرین روش و فناوری روز دنیا استفاده کردیم ، در واقع استراتژیکی که در اتحادیه اروپا هم دنبال می شود را به کار بستیم.
وی اظهار داشت: در روند ارزشگذاری اقتصادی مبنای کار را بر اساس نگهداشت خاک، تولید آب، کیفیت زیستگاه و مبحث تفرجی گردشگری قرار دادیم و به دنبال آن دستورالعمل ارزیابی خسارات را در طرح های توسعه ای در دست اجرا قرار دادیم در واقع دستورالعمل طرح هایی که به خسارات محیط زیستی شدیدی به همراه دارند را تدوین کردیم.
بیشترین آمار دانشآموزان بازمانده از تحصیل مربوط به پسران است
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با توجه به آمار موجود در مورد دانش آموزان بازمانده از تحصیل گفت: بیشترین آمار دانشآموزان بازمانده از تحصیل مربوط به پسران و آنهم به دلیل اشتغال است؛ بنابراین باید درآموزشهای مهارتی، برنامهریزی ویژهتری داشته باشیم.
محمد مهدی کاظمی در گردهمایی تخصصی معاونان آموزش متوسطه استانهای کشور گفت: بیشتر برگزیدگان کنکور امسال با وجود مسائل عنوان شده از مدارس دولتی هستند و مدارس سمپاد نیز جزو مدارس دولتی به شمار می رود و اگر این اتفاق نمیافتاد، یعنی مدارس سمپاد، عملکرد درستی نداشتند.
وی با توجه به پنجگام ترسیمشده درگام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی)، اکنون در مرحله سوم و چهارم یعنی تشکیل دولت اسلامی هستیم؛ امیدوارم بتوانیم با بکارگیری نیروهای مومن و انقلابی، مرحله پنجم رقم بخورد؛ بنابراین نگاه ما به حکمرانی با سایر مناطق جهان متفاوت خواهد بود و ما باید برای تحقق این نگاه در انتصابات، این موضوع را مدنظر قرار دهیم.
کاظمی افزود: در دوره متوسطه اول توجه به بحث هویتیابی و شناسایی استعدادها برای هدایت به دوره دوم متوسطه حائز اهمیت است.معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آمار و ارقام دانش آموزان در مناطق مختلف روستایی، عشایری و مدارس شبانهروزی ادامه داد: یکی از مهمترین مسائل عدم اختلاط دانشآموز دختر و پسر در این گروه سنی است. اختلاط دانش آموزان به هیچ عنوان با مسائل اعتقادی ما سازگار نیست و توسعه مدارس شبانهروزی راه حلی برای این مشکل و لازمه برقراری عدالت آموزشی برای دانش آموزان مناطق روستایی و عشایری است.