ضرورت اعتماد مدیران به نمایندگان و شبکه فروش
ضرورت اعتماد مدیران به نمایندگان و شبکه فروش

مدیرعامل بیمه دانا ضمن تبیین سیاست‌های ابلاغی و انتظارات از کارکنان شرکت، بر ضرورت اعتماد مدیران به نمایندگان و شبکه فروش تأکید کرد. دکتر رضا جعفری در نشست هم‌اندیشی با کارکنان و نمایندگان شرکت بیمه‌دانا در شهر رشت با اعلام این خبر که شرکت بیمه دانا به زودی از بیمه‌نامه تکافل رونمایی خواهد کرد، افزود: […]

مدیرعامل بیمه دانا ضمن تبیین سیاست‌های ابلاغی و انتظارات از کارکنان شرکت، بر ضرورت اعتماد مدیران به نمایندگان و شبکه فروش تأکید کرد.

دکتر رضا جعفری در نشست هم‌اندیشی با کارکنان و نمایندگان شرکت بیمه‌دانا در شهر رشت با اعلام این خبر که شرکت بیمه دانا به زودی از بیمه‌نامه تکافل رونمایی خواهد کرد، افزود: شرکت بیمه دانا طی پنج ماهه ابتدای سال‌جاری، ۱۰ هزار و پانصد میلیارد تومان حق‌بیمه تولید خواهد نمود و میزان سرمایه‌گذاری‌های شرکت نیز از مرز ۲۳۰۰ میلیارد تومان خواهد گذشت و تا پایان سال جاری نیز، مرز پنج هزار میلیارد تومان را پشت‌سر خواهد گذاشت.مدیرعامل بیمه دانا در ادامه این نشست، بر لزوم رفع موانع‌ و چالش‌ها تأکید کرد و در ادامه، موضوع حاکمیت شرکتی، بهسازی و توانمندسازی سرمایه انسانی، چابک‌سازی سازمانی، توسعه بازار مبتنی بر مدیریت ‌ریسک، هوشمندسازی فعالیت‌ها، انضباط‌بخشی مالی و تقویت حوزه سرمایه‌گذاری را از مهم‌ترین راهبردها و نقشه راه بیمه‌دانا برای دستیابی به اهداف فوق دانست.
دکتر جعفری ضمن تأکید بر اصلاح ساختارها، نحوه حکمرانی در شرکت، توانمندسازی سرمایه انسانی و در نهایت توجه کیفی و کمی به کمیته‌ها و شوراهای تصمیم‌سازی، تفویض اختیارات بیشتر به شبکه فروش را نیز یکی از عناصر مهم موفقیت در کسب‌وکار
بیمه‌ای دانست.
مدیرعامل بیمه دانا در سخنان خود، با تأکید بر لزوم تکریم فرهنگیان و خدمت‌رسانی به آنان، خاطرنشان کرد: همواره خود را مدیون معلمان و فرهنگیان عزیز کشور می‌دانیم و حقیقت آن است که ارائه خدمات به آنان، بخشی از رسالت‌های اجتماعی بیمه دانا محسوب می‌شود که همگی باید بتوانیم، بهترین نوع خدمات را به فرهنگیان ارائه دهیم.
در ادامه این نشست، دکتر سیدداود حسینی، معاون فنی بیمه‌های اشخاص شرکت بیمه دانا نیز با بیان اینکه فضای صنعت بیمه با حضور شرکت‌های متعدد بیمه‌ای، فضایی رقابتی است، اشاره کرد: در حال‌حاضر نزدیک به ۴۰ شرکت بیمه در کشور فعالیت می‌کنند که همین مسئله، فعالیت شرکت‌های بیمه را با سختی مواجه کرده است. بنابراین فعالیت در این فضای پیچیده و دشوار، نیازمند اطلاعات فنی، مالی و سرمایه‌گذاری است تا بتوانند به بهترین نحو، شرکت‎های بیمه را مدیریت کنند.
وی در حوزه فنی، ارزیابی مناسب ریسک، تسریع در پرداخت خسارت، نظارت بهینه و بحث سرمایه‌گذاری (در حوزه غیرفنی) را از مسائل دارای اهمیت بالا دانست و تأکید کرد: با مقایسه پرتفوی سال جاری شرکت نسبت به سال گذشته، شاهد بهبود شاخص‌های شرکت بیمه دانا هستیم، چنان‌که طی چند روز گذشته پرتفوی شرکت از مرز ۱۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده است.در ابتدای این نشست نیز حسن محمدیان گورجی، رئیس شعبه رشت، ضمن خیرمقدم به مدیرعامل بیمه دانا و هیئت همراه، به تشریح عملکرد و اقدامات این شعبه پرداخت.
وی با بیان اینکه در زمینه فروش رشته‌های بیمه‌ای عمر و پس‌انداز نسبت به مدت زمان مشابه، رشدی ۳۵ درصدی را تجربه ‌کرده‌ایم، تصریح کرد: در بحث وصول مطالبات نیز کمیته‌هایی را تشکیل دادیم و در این خصوص نیز توانستیم عملکرد موفقی داشته باشیم.

 

 

مدیرعامل شرکت بیمه کوثر :
رضایت ذی‌ نفعان اولویت اصلی بیمه کوثر

شرکت بیمه کوثر به‌ منظور افزایش رضایت ذی‌ نفعان با مدیریت ریسک مناسب و ارائه خدمات به موقع و تسهیل‌ شده به مشتریان از طریق نوآوری و سرعت و دقت در اجرای فرآیندها اهداف خود را دنبال می‌ کند.
ابوالفضل آقادادی، مدیرعامل شرکت بیمه کوثر ، ضمن بیان مطلب فوق، گفت: چشم‌انداز کلان بیمه کوثر برتری در دو موضوع «سودآوری» و «رضایت مشتریان» است؛ این چشم‌انداز کلان زیرشاخه‌هایی هم دارد. برای مثال ما استان‌های کشور را به پرریسک، با ریسک متوسط و کم ریسک تقسیم کرده‌ایم. راهبرد ما در استان‌های کم ریسک، توسعه یا به عبارتی فروش بیشتر است. در استان‌های پرریسک موضع ما بیشتر تدافعی است.
وی اضافه کرد: همه این برنامه‌ها برای این است که سودآوری شرکت تضمین شود. برای رسیدن به این هدف برنامه ما بهینه کردن ترکیب پرتفوی شرکت است. اگر برای مثال رشته درمان زیان‌ده است ما نباید روی صدور بیش از حد آن اصرار کنیم.
مدیرعامل بیمه کوثر ادامه داد: مدیریت ریسک شرکت بیمه کوثر در جهت افزایش سودآوری و رضایت مشتریان است. اگر بیمه کوثر یک پرتفوی بزرگ درمانی را قبول کند که ضریب خسارت آن بالا باشد هم سودآوری شرکت لطمه می‌بیند و هم در نهایت رضایت مشتریان محقق نمی‌شود.
آقادادی درباره ضرورت تقویت شبکه فروش نیز اظهار کرد: بزرگترین سرمایه شرکت‌های خدمات محور نیروی انسانی آن شرکت است. بر این اساس نیروهای انسانی و شبکه فروش باید به صورت متوازنی مورد توجه قرار بگیرند. با آموزش‌های مختلف سعی کرده‌ایم توانایی شبکه فروش را در مذاکره و فروش‌های چهره به چهره تقویت کنیم. از طرفی سعی کرده‌ایم تا شبکه فروش را در بخش قراردادهای گروهی و خسارت هم مشارکت دهیم.
وی رضایت ذی‌نفعان را سرمایه‌گذاری پایدار برای شرکت دانست و تصریح‌کرد: با افزایش تعامل میان کارکنان ستاد و سرپرستی‌ها، ارائه پوشش‌های بیمه‌ای براساس نیاز مشتریان، افزایش ارائه خدمات غیرحضوری و تسریع در پرداخت خسارت‌ها می‌توانیم بسترهای افزایش رضایت ذی‌نفعان را فراهم کنیم.
مدیرعامل شرکت افزود: یکی از راه‌های جذب بازارهای کم‌ریسک، خرده فروشی است که این امر در سایه رضایت مشتریان صورت می‌گیرد.
آقادادی در مورد وضعیت مالی بیمه کوثر نیز اظهار کرد: سال گذشته ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان حق بیمه تولید کردیم. با توجه به اینکه کل حق بیمه تولیدی صنعت بیمه در سال گذشته ۱۱۸ هزار میلیارد تومان بود، بیمه کوثر نزدیک به ۵درصد از سهم بازار بیمه را در اختیار دارد. در بهار امسال هم با توجه به تهاتر سهامی که داشتیم بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان سودآوری برای شرکت داشتیم.

 

از سوی شورای عالی بورس؛
مجوز راه‌اندازی بورس بین‌الملل در مناطق آزاد صادر شد
شورای عالی بورس با تأسیس بورس بین‌الملل در مناطق آزاد کشور موافقت کرد
.در جلسه شهریور ماه شورای عالی بورس، اعضای این شورا، راه اندازی بورس بین‌الملل در مناطق آزاد کشور را تصویب کردند.این بورس با سرمایه ارزی در مناطق آزاد تأسیس می‌شود و تمامی معاملات آن ارزی خواهد بود.بورس بین‌الملل مناطق آزاد پنجمین بورس کشور است که با هدف تأمین مالی ارزی پروژه‌های صنعتی و عمرانی با سرمایه اولیه ۳۰ میلیون یورو در مناطق آزاد راه اندازی می‌شود.
بورس بین‌الملل مهم‌ترین بستر برای جذب منابع مالی خارجی به کشور است که از طریق انتشار ابزارهای ارزی، زمینه جذب سرمایه‌های خارجی و همچنین شرکت‌های واجد شرایط در حوزه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی و انرژی را
فراهم می‌آورد.
راه اندازی بورس بین‌الملل در مناطق آزاد، بستر لازم را برای اتصال به اقتصاد جهانی و بین المللی کردن بازار سرمایه در این مناطق ایجاد می‌کند و از طریق پیوند با بازارهای جهانی، جذب سرمایه‌های خارجی و فناوری پیشرفته، زمینه افزایش صادرات کالا و خدمات در کشور را فراهم می‌نماید.

بیمه ایران زائران عتبات عالیات را به صورت انفرادی بیمه می کند
شرکت سهامی بیمه ایران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: تمامی زائرانی که به صورت آزاد و خارج از کاروان های تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، به صورت گروهی یا انفرادی به عتبات عالیات سفر می کنند را بیمه می کند.
شرکت سهامی بیمه ایران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: تمامی زائرانی که به صورت آزاد و خارج از کاروان های تحت نظارت فاطمه برهمن مدیرکل بیمه های اشخاص با اعلام این خبر در خصوص تعهدات بیمه نامه حوادث انفرادی زایرین عتبات عالیات اظهار داشت: تعهدات این بیمه نامه برای غرامت فوت ناشی از حادثه ۰۰۰‏‏‏/۰۰۰‏‏‏/۰۰۰‏/۱ ریال، غرامت نقص عضو ناشی از حادثه ۰۰۰‏‏‏/۰۰۰‏‏‏/۰۰۰‏/۱ ریال و هزینه پزشکی ناشی از حادثه ۰۰۰‏‏‏/۰۰۰‏‏‏/۲۰۰ ریال است.
وی در ادامه افزود: تعهدات این بیمه نامه حداکثر ۱۵ روز، از زمان خروج از مرزهای ج.ا.ایران شروع و با ورود مجدد به کشور خاتمه می یابد .
مدیرکل بیمه های اشخاص بیمه ایران در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به خطرات ناشی از از این سفر، هریک از زائران عتبات عالیات می توانند، با مراجعه به شعب و نمایندگی های بیمه ایران در سراسر کشور قبل از آغاز سفر، نسبت به خرید بیمه نامه خود اقدام نمایند.