امروز نیازسنجی واقعی از صنعت هوانوردی وجود دارد
امروز نیازسنجی واقعی از صنعت هوانوردی وجود دارد

کاپیتان محمدی بخش در نشست با شرکت‌های دانش بنیان که هم زمان با هفته دولت در سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد اظهارداشت: براساس مصوبه شورای عالی هواپیمایی محدودیتی برای ورود شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها به بخش هوایی کشور وجود ندارد. وی با بیان اینکه حوزه آموزش نیز از این مجموعه جدا نیست و باید […]

کاپیتان محمدی بخش در نشست با شرکت‌های دانش بنیان که هم زمان با هفته دولت در سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد اظهارداشت: براساس مصوبه شورای عالی هواپیمایی محدودیتی برای ورود شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها به بخش هوایی کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه حوزه آموزش نیز از این مجموعه جدا نیست و باید مراکز دانشگاهی را با خود همراه و همگام کنیم، افزود: بدین منظور برنامه ۱۰ ساله ایی تدوین شده و چالشها بررسی و ریل گذاری برای اقدامات در حال انجام است.
محمدی‌بخش با اشاره به اینکه سه برنامه سه ساله اجرایی نیز در این راستا تدوین می کنیم و در این مورد منتظر نمی‌مانیم چرا که این صنعت توقف ناپذیر است گفت: در بخش فرودگاهی پیشرفت کرده ایم در بخش ایرلاین ها، هلی کوپتری، هوانوردی عمومی، تربیت نیروی متخصص و ماهر و تزریق آن به بخش هوایی هنوز کار داریم. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به تعیین سه مسیر نهضت تعمیر قطعات، سریز محصولات دانش بنیان به بخش هوایی و احیای دانشکده و ارتباط آن با مراکز علمی و دانشگاهی گفت: پژوهشگاه وزارت راه و شهرسازی را دوباره احیا می کنیم و ذیل همین دانشکده قرار خواهد گرفت. وی به تشکیل کارگروه به منظور دور زدن تحریم‌ها که دستاورد ۴۰ ساله و اقدامی بسیار پیچیده به شمار می رود اشاره کرد و گفت: بحث ورود هواپیما از دو کانال در حال پیگیری است که یکی خرید هواپیماهای دست دوم که طبق روال انجام می شود و دیگری خرید هواپیما در قالب برجام است. محمدی بخش افزود: برای ما محتوا و نوع نگاه مهم است. آن چیزی که آموخته ایم این است که هر جایی خودکفا شده ایم و حرفی برای گفتن داشته ایم تحریم تعدیل یافته است. در این راستا سازمان هواپیمایی کشوری به تنهایی از پس این کار بر نخواهد آمد و نیازمند حضور همه متخصصان و بازیگران این عرصه در کنار خود هستیم و هر کس به صورت جزیره ای و مستقل عمل کرده است با شکست مواجه شده است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین اضافه کرد: وظیفه اصلی این کارگروه هم افزایی تعیین نقش و قانونگذاری برای این موضوع است و سازمان هواپیمایی کشوری دست یاری به سوی همگان دراز کرده و همه را در این امر سهیم می داند.
وی با بیان اینکه امروز نیازسنجی واقعی از صنعت هوانوردی وجود دارد افزود: باید پیمان های منطقه ای و فرامنطقه ای را افزایش دهیم و خود را درگیر دنیایی که استکبار ترسیم کرده نکنیم و توجه داشته باشیم که صرفا ایکائو یا اتحادیه اروپا ملاک ما نیست ما می توانیم با اتحادیه های منطقه ای کار کنیم. محمدی بخش خاطرنشان کرد: امروز در حوزه هوایی صاحب حرف و سبک خود هستیم. نمونه آن تعمیر هواپیماهای سایر کشورها در ایران است. بسیاری از کشورها در حوزه تعمیر و نگهداری خواهان همکاری با ایران هستند. اینها مولفه های اقتصادی است که برای شرکت های دانش بنیان دارای اهمیت است. نقش و ایجاد همگرایی و همسوسازی و رفع نیازهای صنعت هوانوردی است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه اظهارداشت: برای مقابله با تحریم راهی جز ساختن هواپیما نداریم و هر موقع به این توانمندی برسیم تحریم ها در این حوزه برداشته خواهد شد. وی با اشاره به این مطلب که ما برای اقدامات خود فرمان مقام معظم رهبری را همراه داریم و هرکجا قانون یا خلاء قانونی وجود داشته باشد از طریق حاکمیتی آن را رفع خواهیم کرد گفت: در شرف تدوین برنامه هفتم قرار داریم و فرصت ایده آلی است تا بتوانیم شتاب بیشتری برای پیشبرد این امور در حوزه دانش بینان انجام دهیم و ما مراکز دانش بنیان تولیدی را حتما حمایت خواهیم کرد.

 

 

با حضور وزير ارتباطات و استاندار مازندران؛
طرح‌هاي عمراني فرودگاه ساري با ۲۲۹ ميليارد تومان اعتبار به بهره‌برداري رسيد

همزمان با هفته دولت و با حضور وزير ارتباطات و فناوري و استاندار مازندران، طرح‌هاي عمراني و ايمني فرودگاه شهداي ساري با صرف اعتبار ۲۲۹ ميليارد تومان امروز جمعه به بهره‌برداري رسيد.
به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران؛ این طرح‌ها شامل خرید و تملک اراضی و مستحدثات پیرامون فرودگاه شهدای ساری با اعتبار حدود ۱۰۵ میلیارد تومان، خرید ماشین آلات و تجهیزات ایمنی و آتش نشانی و فنی برای ارتقای شاخص‌های ایمنی با اعتبار ۷۸ میلیارد تومان، اجرای دیوار حفاظتی پیرامون فرودگاه برای تقویت شاخص‌های امنیتی و حفظ سطح ایمنی به طول هشت هزار متر با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان، توسعه اپرون برای افزایش تعداد محل پارک هواپیما و ایمنی با اعتبار حدود هشت میلیارد تومان، اجرای بلوار جدید دسترسی به فرودگاه شامل ۶۰۰ متر بلوار چهاربانده، اجرای پیاده رو به طول ۸۰۰ متر، فضای سبز، جمع آوری شبکه برق فشار متوسط و ضعیف، اجرای طرح روشنایی، اجرای کانال هدایت آبهای سطحی و سیستم مکانیزه آبیاری فضای سبز با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان می شد که توسط وزیر ارتباطات و فناوری به بهره برداری رسید.

é وزیر ارتباطات: فرودگاه‌ها نقش کلیدی در توسعه مازندران دارند/ امیدواریم شاهد پروازهای بین‌المللی در این استان باشیم
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ظرفیت های مازندران در حوزه گردشگری گفت : فرودگاهها نقش کلیدی را در توسعه استان دارند که باید به این بخش توجه ویژه ای شود.
عیسی زارع پور در آیین بهره برداری از طرح های فرودگاه شهدای ساری ضمن قدردانی از زحمات مسوولان افزود: اهمیتی که فرودگاه برای مازندران دارد از آن جهت است که این استان ظرفیت بی بدیل در گردشگری دارد که حضور گردشگران برای استفاده از آنها می تواند به زیرساخت فرودگاهی نیاز است.
وی با تاکید بر نقش کلیدی فرودگاه در توسعه هر استان، ادامه داد: امیدواریم که با تلاش دولت شاهد پروازهای بین المللی در مازندران باشیم .
استاندار مازندران: مسیر توسعه فرودگاه‌های مازندران هموارتر می‌شود
استاندار مازندران گفت: در راستای تحقق چشم‌اندازهای توسعه‌ای استان، مسیر توسعه فرودگاه‌های استان با اجرای طرح‌ها هموارتر خواهد شد.
سید محمود حسینی‌پور در آیین بهره‌برداری از طرح‌های فرودگاه ساری افزود: توسعه صنعت هوایی یکی از مولفه‌های توسعه هر منطقه به شمار می‌رود؛ در مازندران اقداماتی که تاکنون انجام شده در توسعه فرودگاه ساری بوده است. وی ادامه داد: مسیر توسعه فرودگاهی در فرودگاههای نوشهر و رامسر انجام شد و یا در شرف انجام است تا توسعه فرودگاهی در هر سه فرودگاه رخ دهد. استاندار مازندران گفت: جغرافیای اقتصادی مازندران و گردشگری آن نباید قایل به این توسعه باشد و فرودگاه‌های مازندران استعداد توسعه بیشتر را دارد.

é طی چهار سال گذشته حدود ۷هزار میلیارد ریال اعتبار در فرودگاه‌های مازندران هزینه شده است
همچنین در این مراسم سعداله وطن خواه مدیرکل فرودگاه‌های مازندران افزود: طرح توسعه همه جانبه فرودگاه های سه گانه این استان در برنامه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران قرار دارد و در این زمینه در طی چهار سال گذشته حدود هفت هزار میلیارد ریال اعتبار در فرودگاه‌های استان هزینه شده است.
وطن خواه از تلاش استاندار مازندران برای برقراری و ایجاد مسیرهای جدید پروازی در فرودگاه‌های این استان خبر داد و گفت: شخص استاندار مکاتبات متعددی را با شرکت‌های هواپیمایی در خصوص افزایش و دایر کردن مسیرهای جدید پروازی انجام داده است که امیدواریم در ماه‌های آینده، توسعه خطوط پروازی را در هر سه فرودگاه شاهد باشیم.
وی افزود: با پیگیری صورت گرفته و تصویب و ابلاغ فرودگاه رامسر به عنوان مرز هوایی در آینده نزدیک، امیدواریم شاهد افزایش پروازها بویژه برون مرزی در آسمان مازندران باشیم که در صورت تحقق این مهم، گام موثری در راستای توسعه صنعت هوایی و رونق صنعت گردشگری استان برداشته خواهد شد.
وی ادامه داد: اقدامات لازم جهت صدور مجوز هوایی در فرودگاه رامسر صورت گرفته است و در آینده نزدیک این فرودگاه به فرودگاه‌های مرز هوایی می پیوندند.

 

به مناسبت هفته دولت برگزار شد؛
آیین افتتاح پروژه روکش آسفالت محور فیروز کوه – سمنان به طول ۲۰ کیلومتر

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: به مناسبت هفته دولت ۳۰۰۰، کیلومتر روکش آسفالت ابنیه فنی رفع نقاط مستعد حادثه و … با اعتباری بالغ بر ۵۴۵۰ میلیارد تومان در سطح کشور افتتاح می‌شود .
به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دکتر رضا اکبری با اعلام این خبر افزود : روکش آسفالت محور فیروز کوه – سمنان از دیگر پروژه‌های مهم راهداری کشور است که با اعتباری بالغ بر ۴۶۰ میلیارد ریال به طول ۲۰ کیلومتر امروزافتتاح شد.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تردد ایمن در محورهای استان تهران را بسیار حایز اهمیت دانست واظهار داشت: محور فیروز کوه – سمنان به عنوان یک محور اصلی و مهم که جاده اتصال استان های سمنان و مازندران بوده نقش مهمی در اقتصاد استان‌های همجوار و همچنین شرق استان تهران را به خود اختصاص داده است . این مقام مسئول همچنین اضافه کرد: این محور با ترافیک روزانه بیش از ۲۰ هزار دستگاه که عمدتا محل تردد خودروهای سنگین و حمل کالا است، نقش محوری در توسعه استان داشته که با توجه به رویه نامناسب، بهسازی و روکش آسفالت آن از اولویت‌های مهم سازمان در جهت ارتقاء امنیت کاربران و ناوگان باری جهت حمل کالا بوده است.
دکتر اکبری با بیان اینکه محورهای مواصلاتی ۱۲ جاده اصلی کشور به استان تهران منتهی می‌شوند افزود: در این ۱۲ محور ترافیک قابل توجهی وجود دارد اگر ۱۲ محور ترافیک باند رفت و برگشت فعال باشد باید ۲۴ اکیپ همزمان مشغول فعالیت باشد که تامین قیر ۲۴ اکیپ در راستای رفع خرابی ها جهت جلب رضایت همگان غیر ممکن است و نیازمند همکاری همه جانبه است وی با اشاره به اصلاح خرابی‌های محورها و اتمام پروژه‌های روستایی تصریح کرد: در فصل کاری نیاز به اجرای ۷۰ کیلومتر آسفالت در راههای اصلی و ۳۰ کیلومتر در راه‌های روستایی که معادل مصرف روزانه ۵ هزار تن قیر مصرفی است
اکبری در خصوص آسفالت جاده‌ها در کل کشور اظهار داشت : آسفالت جاده‌ها شاخص بسیار مهم به عملکرد دولت است که این امر با توجه به شرایط موجود و درخواست‌های دولت و مجلس به منظور امید آفرینی به مردم، اسفالت جاده‌ها شاخص بسیار مهم در راستای اعتماد بخشی به مردم و نیازمند تصمیم اساسی دولت در خصوص تخصیص قیر و فکر اساسی است .
وی پیگیری رفع نقاط مستعد حادثه و روکش محورهای مواصلاتی تا قبل از پایان فصل کاری استان را از مهم‌ترین اولویت‌های عمرانی استان عنوان کرد و افزود روزانه ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی و ۱۰ کیلومتر در راه‌های روستایی در کشور در حال انجام است که نیازمند کمک همه جانبه دولت در خصوص تخصیص قیر تا قبل از پایان فصل کاری و برودت هوا است
در ادامه این آیین مهندس خضری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران، ضمن تبریک هفته دولت، در خصوص روکش آسفالت پروژه فیروزکوه – سمنان افزود: پروژه مذکورجز پروژه‌های طرح توسعه ایمنی و جز شاخص‌های ایمنی است طول این محور ۸۲ کیلومتراست که بیش از ۲۷ کیلومتر ازاین محور حدفاصل سه راهی امیریه تا گردنه بشم در حوزه راه استان تهران قرار دارد.
مهندس مهدی خضری بیان کرد در شهرستان‌های دیگر بیش ۱۰۰ کیلومتر روکش آسفالت با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
این گزارش حاکی است، در مراسم افتتاح پروژه مذکور، دکتر رسولی‌نژاد نماینده مردم شهرستان فیروزکوه در شورای اسلامی، فرماندار و دیگر مسولین استانی و شهرستانی حضور داشتند .

 

 

سرپرست فرودگاه امام:
هیچ گونه بلیت فروشی در ایام اربعین از ترمینال سلام فرودگاه نداریم
سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: از ۱۲ شهریور همه پروازهای زیارتی به ترمینال سلام این فرودگاه منتقل شده و در ایام پروازهای اربعین به هیچ عنوان فروش بلیت از فرودگاه نخواهیم داشت.
سعید چلندری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فروش بلیت پروازهای اربعین در فرودگاه امام خمینی گفت: سیاستی که برای ایام سفرهای اربعین امسال اتخاذ شده این است که به هیچ عنوان فروش بلیت در فرودگاه امام خمینی نداریم.
وی افزود: کسانی که می‌خواهند هوایی به عتبات در ایام اربعین مشرف شوند می‌بایست از وب سایت‌های شرکت‌های هواپیمایی بلیت خریداری کنند و حتی یک قطعه بلیت هم در فرودگاه حضرت امام به فروش نمی‌رسد.
سرپرست فرودگاه امام خمینی ادامه داد: مسافران در ایام اربعین پرینت بلیت خود را همراه بیاورند و از پذیرش بدرقه کنندگان، استقبال کنندگان و همراه زائران در فرودگاه امام خمینی معذوریم. از ورود غیرمسافر به ترمینال سلام فرودگاه امام ممانعت خواهد شد.
چلندری یادآور شد: از ترمینال یک فرودگاه امام خمینی پرواز به عتبات نداریم و از ۱۲ شهریور امسال به بعد همه پروازهای زیارتی شامل عتبات (نجف و بغداد)، حج (جده و مدینه) و دمشق از ترمینال سلام انجام خواهد شد.

در پنج ماهه سال جاری صورت پذیرفت :
مازندران دومین استان پر تردد در سطح کشور
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت : برابرآمار به دست آمده طی ۵ ماه نخست سال جاری بیش از۲۹۱ میلیون و۳۸۴ هزارتردد ازانواع وسایل نقلیه درسطح محورهای این استان به ثبت رسید که حدود ۷.۸ درصد از ترددکل کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ مازندران در رتبه دومین استان پرتردد کشور قرارگرفته است.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران، حسن جهانیان اظهار داشت : بررسی تردد ساعتی وسایل نقلیه طی مرداد ماه سال جاری دراستان مازندران، نشان می دهد پرتردد ترین ساعت روز معمولا بین ساعات ۱۸ الی ۱۹ اتفاق می افتد و ساعت ۱۸ الی ۱۹ با میانگین تردد ساعتی حدود۱۱۰ هزار وسیله نقلیه دارای فراوانی بیشتری دربین ساعات پرتردد مرداد ماه سال جاری بوده است.
وی ادامه داد : با توجه به اینکه میانگین تردد ساعتی درطی این مدت حدود ۱۱۰ هزار تردد بوده، نتیجه می‌شود درطی ساعت اوج میزان تردد درحدود ۴۵ درصد بیشتر از میانگین تردد ساعتی در آن ماه بوده است.
مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای مازندران اظهار داشت : طی ۵ ماه نخست سال جاری میزان تردد وسایل نقلیه سنگین در این استان بیش از۲۱ میلیون و۹۲۴ هزار تردد بوده است که این عدد نشان دهنده سهمی ۷.۵ درصدی وسایل نقلیه سنگین ازتردد کل وسایل نقلیه است.
جهانیان به آمارتردد ثبت شده ازمحورهای مواصلاتی استان مازندران با استان‌های مجاوراشاره و عنوان نمود : طی ۵ ماه نخست سال جاری از مبادی و مقاصد ورودی و خروجی استان بیش از ۲۶میلیون و۷۷۳ هزار تردد انجام شده که این میزان درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است.
لازم به ذکر است مسافرین و رانندگان می‌توانند جهت کسب اطلاعات ازآماروارقام تردد درمحورهای استان وکشور همچنین آگاهی ازآخرین وضعیت راهها و انسدادها یامحدودیت‌های احتمالی تردد و شرایط جوی به سایتir.141.www مراجعه نموده و یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس حاصل کنند.

در هفته دولت صورت پذیرفت؛
بهره‌برداری از۸ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تنکابن
رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تنکابن از بهره برداری از ۸ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان در گرامیداشت هفته دولت خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران مهندس علی نصیری اظهار داشت: شهرستان تنکابن به دلیل شرایط جغرافیایی و جاذبه‌های فراوان گردشگری همواره پذیرای مسافران بی شماری است که به این منطقه رفت و آمد کرده و از مواهب طبیعی آن استفاده می کنند.
وی تصریح کرد: از این رو محورهای ارتباطی این شهرستان در طول سال علی الخصوص ایام تعطیلات پر ترافیک و پر رفت و آمد بوده که در میان نیز محورهای روستایی و ییلاقی این منطقه نیز از این قضیه
مستثنی نیست.
مهندس نصیری در ادامه به پروژه‌های افتتاحی این اداره در گرامیداشت هفته دولت اشاره و خاطر نشان ساخت : اجرای عملیات روکش آسفالت راه روستایی مازوبن به طول ۱ و نیم کیلومتر با اعتباربالغ بر۱۲میلیارد ریال،زیر سازی و آسفالت راه روستایی آغوزکتی به طول ۱ کیلومتر با اعتباربالغ بر ۱۰ میلیارد ریال،اجرای روکش آسفالت دوهزار محدوده تله به طول ۳٫۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۶۶ میلیارد ریال(مشارکت دهیاری و اداره راهداری)، اجرای دوربرگردان استاندارد در محور کمربندی تنکابن با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال، آسفالت تراشی و اجرای آسفالت محور خشکداران به طول ۶۵۰ متر و با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال ،اجرا و زیر سازی رمپ ورودی پایانه مسافربری تنکابن، اصلاح نقاط پر تصادف سه راهی زنگیشاه محله، گلیجان، رضامحله با اعتبار ۸ میلیارد ریال و اصلاح و تعریض و تامین دید پیچ پر تصادف گلیجان به خلخال محله با اعتباری بالغ بر۶ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
گفتنی است از ۱۰۴۰۰کیلومتر راه ارتباطی موجود در مازندران مقدار کیلومتر در تنکابن ۶۲۶ قرار دارد.